onko ketöön lohduttajaa?
siis mulla on kaksi lasta, toinen 5.5 ja toinen tasan kaksi Haluaisin olla kotona vielä Esikoisen eskari-ikään asti(puol i vuotta) mutta tuntuu että kotona olo kiristyy äärimmilleen!Esikoisella ei mitään tekemistä. ja kun on sisällä niin koko ajan puhua pälpättää., Pihalla viihtyy mutta ei sielläkään ketään kaveria. Silloin kun on kotona niin vaatii koko ajan huomiota ja leikkikaveria. Pienempi lapsi viihtyy hyvin sisolä ja huutaa vain ulkoilmassa, joten ulkoilu hänen kanssaan yhtä takkuamista. Nyt viimeyönä näin unta että purin esikoistni,.ja hän minua. Nyt vasta havahduin että onko jokin vialla. Mitä voisin tehdä? Olisiko päiväkoti hyvästä? Seurakuntaan kun ei kuuluta niin en halua viedä seurakunnan kerhoonkaan. Jos joku haluaa kirjoitella niin täs osoite;piiariitta@hotmail.com
Harrastathan jotakin ? - Et siis ole kaikkia päiviä aamusta iltaa lasten kanssa " vain" kotona vaan sinulla on myös muuta elämää kodin ulkopuolella, joka on vain sinun ? - Käyt jumpassa, uimassa tms. - ja ilman lapsia ? -
En sano, että kaikki tätä tarvitsevat - on varmasti niitä äitejä, jotka tulevat toimeen ilman muutakin, mutta jos sinusta tuntuu tuolta niin ehkäpä olet " liian" kiinni kotona ? -
Entä löytyykö teiltä läheltä esim. avoin päiväkoti, jonne voisit mennä lasten kanssa - ja samalla pääset itse muiden aikuisten/(yleensä) äitien seuraan. Siitä voisi ottaa vaikka viikottaisen tavan - tai vaikka useamminkin, jos siltä tuntuu... Tai joku muu vastaava ?