Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oysin toiminnasta...

08.12.2005 |

Onko millaisia kokemuksia?

Itse koin kovan kolahduksen tänään kun soittelin IVF-hoitajalleni kyselläkseni vähän tulevista aikatauluista. Meille oli luvattu maaliskuulle IVF-hoito. Nyt kuitenkin hoitaja sanoi, ettei löydä papereita mistään kunnes tajusi, että lääkäri ei ollut edes laittanut niitä talossa eteenpäin!!

Nähtäväks jää, milloin meidän hoito sitten todellisuudessa tulee olemaan... Meneekö pitkälle kesään!!!???

Kyllä meinaa kiukuttaa!! Niinku tässä ei olis tarpeeksi ooteltu...

Tähän asti oon siis ollut tyytyväinen oysin palveluu, ystävällisiin ammattilaisiin jne, mutta tuo oli kyllä pitkä miinus.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs hoitaja sanoi, etkö silti voisi päästä maaliskuussa hoitoon? Kukas lääkäri ei ollut laittanut papereita eteenpäin? Me ollaan myös oys:ssa hoidoissa, tällä hetkellä jonotetaan kolmanteen icsi:iin joka on hyvällä onnella touko-kesäkuussa tai sitten huonolla onnella vasta syksyllä. Minäkin oon ollu tyytyväinen oyssin palveluun mutta sais kyllä nuo jonot olla vähän lyhemmät.

Vierailija
2/8 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja sanoi yrittävänsä parhaansa sen suhteen, että pääsisimme kuitenkin keväällä hoitoon. (" keväällä" on kuitenkin suhteellinen käsite...) Lääkäri oli I.J, tiedät varmaan? Onko I.J hoitanut teitäkin, mitä mieltä olet? Mun mielestä upea mieslääkäri ja hieno ihminen, valitettavasti nyt vaan petyin hänen toimintaansa... No, lääkäritkin on vain ihmisiä ja erehtyväisiä.

t.Fele - hieman jo rauhoittuneena ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla havaittiin syyskuussa endometrioosi jo aiemmin diagnosoidun pco:n lisäksi, ja viime viikolla oli laparoskopia. Lokakuun alussa olin ekaa kertaa IVF-hoidoista keskustelemassa, ja silloin puhuttiin tammikuusta hoitojen aloitusajankohtana. Ne hoitaa eri aikatauluilla esim. endometrioosipotilaita, siitä syystä, että kystat ja kiinnikkeet voi kasvaa takas. Huomenna pitäs taas käydä IVF-hoitajan juttusilla, ja tosiaan toivon että helmikuun alkuun päästäs hoitoihin. Selvitin puhelimessa asiaani pari päivää sitten, ja alkuvuodesta lupasvat ottaa joka tapauksessa. Mun mielestä Oys:ssa toimii tosi hyvin kaikki, ja tuntuu todellakin että tulee otetuksi tosissaan.

Vierailija
4/8 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo IJ on tuttu lääkäri, todella mukava, vois sanoa että kaikista paras. Harmi vaan että ei vissiin ole enään lapsettomuuspkl:lla lääkärinä. Toivotaan että pääsette hoitoon kuiteskin keväällä ettei sentään mene syksylle, kokemuksesta voin sanoa että se aika menee yllättävän nopeaa. Ootkos käynyt muitten lääkäreitten luona, mitäs mieltä olet?

Vierailija
5/8 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on I.J lähtenyt muihin hommiin?harmi sinänsä kun oli pätevän oloinen tyyppi. Oon käynyt yhellä naislääkärilläkin, n.50-vuotias, mut en muista nimeä. Pätevä oli kyllä hänkin, mutta I.J oli omaa luokkaansa ja oltiin tyytyväisiä miehen kans ku kuultiin että hän myös hoitaa meidät. Ikävä kuulla, ettei hän ole enää siellä... onko se varmaa tietoa, että on lähtenyt muualle?

Saako kysyä missä teillä on mennyt icsit pieleen?Tai eihän niihin aina löydy edes vastauksia... Toivotaan että kolmas nyt onnistuisi!Milloin se icsi teillä siis olikaan? Millainen hoitohistoria teillä muuten on ja mitä on todettu viaksi?

Meillä pari vuotta yritystä ja simpoissa vikaa. Ei plussan plussaa. Heti laitettiin IVF-jonoon. Kunhan nyt päästäis siihen keväälle!!!

Vierailija
6/8 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se IJ ole lähtenyt talosta pois, vaan on edelleen talossa töissä, mutta toiselta lapsettomuuspalstalta kuulin että ei tee enään lapsettomuuslääkärin hommia koko ajan, silloin tällöin tekee punktioita ja siirtoja. Meillä on varmaan ollut kaikki mahdolliset lääkärit paitsi ketään viiskymppistä naista ei oo ollut. Ollaan oltu hoidoissa 2 vuotta ja 4kk, yhteensä viisi vuotta on yritystä ollut. Vuonna 2002 tulin raskaaksi ilman hoitoja mutta meni kesken rv:lla 7+5. Mulla on pcos ja miehen simpoissa on vikaa. Eka tehtiin kaks iui: ta joista tuli negaa. Keväällä 2004 oli eka ivf, joka sitten tehtiin icsi:na kun simpat oli niin huonot. Alkioita saatiin 9 joista 7 on siirretty, 2 ei selvinnyt sulatuksesta. Toka ivf/icsi (tehtiin osaan ivf ja osaan icsi) oli keväällä 2005 ja silloin saatiin 11 alkiota ja niistä on yhteensä siirretty 6, viisi ei selvinnyt sulatuksesta. Elikkäs meillä on ollut 20 alkiota, joista 13 siirretty, ja 7 siirtoa (tuoresiirrot ja passit) on takana.

Ekasta tuoresiirrosta plussasin mutta meni heti kesken, oli oikeestaan kemiallinen raskaus ja ekasta pakastesiirrosta sama homma.

Mulle hoitaja sanoi että hoito menee loppukevääseen tai jopa syksylle, on niin paljon porukkaa jonossa.

Vierailija
7/8 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ronjakasperille...

Teillä noinkin pitkä historia takana. Kurjaa, että vielä ei ole onnistunut, mutta vielä VOI onnistua! Oon mä sun nimimerkkiin törmännyt palstalla joskus, että tuttu nimi olet. :)

Sitä niin toivois, että jokainen joka omaa nyyttiä haluaa, saisi sen. Jospa se seuraava icsi olisi teidän onni...

Meillä kaikki vasta oikeastaan alussa. Kaks vuotta ollaan nyt luomuiltu ja vielä ehkä siis menee joitakin kuukausia ennenku päästään siihen IVF:ään. Yritän kyllä vielä et päästäis kevään hoitoon, koska se kämmi oli lääkärin. Hoitajakin tekee parhaansa asian suhteen, mut nähtäväks jää. Tammikuussa selviää...........Pakko vaan olla julkisella ku ei hirveenä olis fyrkkaa laittaa yksityisiin juttuihin. Mut eihän sitä tiedä mikä tilanne on joskus jos ei vaikka parinkaan vuoden päästä tärppää. Harmittaa kyllä nää jonojen pituudet. ihan älytöntä.

Vierailija
8/8 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan aikasemmin puhuttu että lopetetaan hoidot kolmannen icsi:n jälkeen jos ei onnistu. Ei oo vara mennä yksityiselle ja ei varmaankaan jaksakaan. Toisaalta nyt tuntuu että vois jatkaakin jos sitä rahaa saa säästettyä. Luomuraskauskin on mahdollinen, onhan meillä se yks raskaus alkanut ihan luomusti. Tsemppiä teille tuleviin hoitoihin ja peukut pystyssä täällä että pääsette vielä keväällä.