Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu teistä lestadiolaiset helpottavalta, kun ei tarvitse miettiä " oikeaa" lapsiluvun määrää?

Vierailija
08.12.2005 |

Musta ois helpottavaa, kun voisin " luvallisesti" antaa tulla niin monta lasta kuin ois tullakseen.:) Nyt meidän lapsiluku tulee jäämään kahteen, vaikka haluaisin monta lisää.(Mies ei halua enempää lapsia.)

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

*utelias vain*

Vierailija
2/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kadehdin teitä, omat vanhempani ei välitä minusta eikä lapsellani ole edes serkkuja :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinohedelmöityksiä myöten, jos haluavat. Silloinkin lapsen kehitys on Jumalan käsissä! Ammattilaiset voivat tehdä parhaansa, mutta siltikään ei aina onnistuta. Jumala on kaiken siunaaja ja Luoja!

Vierailija
4/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä vaiheessa kun saatiin asiat niin kuntoon että lapsia voitiin vastaanottaa, päätettiin jättää ohjat korkeamman käsiin. Esikoinen oli 6kk kun tämä nykyinen raskaus sai alkunsa. Hyvin on jaksettu tänne loppusuoralle asti, saa nähdä miltä tuntuu kun on kohta kaksi hoidettavana!

Mutta ollaan molemmat lapsirakkaita ja tykätään että ainakin 5-6 lapsen kanssa pärjättäisiin hyvin. Joten saa meidän puolesta tulla kun on tullakseen, mietitään uudestaan sitten jos jossain vaiheessa alkaa pahasti tökkiä.

Vierailija
5/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistavalta tuntuu ajatus että pitäisi itse päättää montako ja milloin ja pitäisi vielä päästä sopimukseen asiasta miehen kanssa :)

Vierailija
6/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä varsinkaan miehen kanssa tehdä kompromisseja. Aika harva pari on varmaan yksiselitteisesti siitä asiasta samaa mieltä. Säästytään yhdeltä riidan/ keskustelun aiheelta =)

Vierailija
7/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on juuri tämä että lapsia saa tulla niin paljon kun on tullakseen. Itse haluaisin ison perheen =) Toinen asia on se että aviossa ollaan ja eletään kunnes kuolema erottaa. Uskovaisten perheessä ei ole alkoholia joka monessa ei-uskovaisessa perheessä aiheuttaa väkivaltaa ja mustasukkaisuutta.

Vierailija
8/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

on juuri tämä että lapsia saa tulla niin paljon kun on tullakseen. Itse haluaisin ison perheen =) Toinen asia on se että aviossa ollaan ja eletään kunnes kuolema erottaa. Uskovaisten perheessä ei ole alkoholia joka monessa ei-uskovaisessa perheessä aiheuttaa väkivaltaa ja mustasukkaisuutta.

Vierailija
9/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kroppa tai mieli ei meinaa jaksaa...

Vierailija
10/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tutkita.

Vierailija
11/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos kroppa tai mieli ei meinaa jaksaa...

Kyllä kroppa tietää ite milloin lapsia ei jaksa. Ei niitä lapsia nyt ihan joka vuos synny aina vaihdevuosiin asti.

Olen itse perheestä jossa on 6 lasta. Keskellä sisarusparvea on useamman vuoden tauko, äiti sai (ainakin yhden, ehkä useamman) keskenmenon.

Vierailija
12/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös lessuja jotka eivät halua lapsia niin paljon kuin olisi tullakseen ja käyttävät ehkäisyä.

Vierailija
13/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin lapsirakas, ja mitä enemmän lapsia on siunaantunut, sitä enemmän heistä olen nauttinut. Jokaisen vauvan kohdalla olen ajatellut jossakin vaiheessa, että toivottavasti tämä ei ole viimeinen lahja. Sillä lahjalta uuden ihmisen syntymä tuntuu. Raskaus ja synnytys ovat raskasta aikaa, mutta itse vauva ja isompikin lapsi on ääretön lahja. Usein pidän vauvan pehmeää nukkaposkea omaa poskeani vasten ja mietin, miten ihanan osan Taivaan isän on minulle antanut, kun saan pitää sylissäni pieniä ihmisen taimia. Ja he jokainen ovat niin erilaisia, ainutkertaisia ihmeitä. Jumalan käsittämätön luomistyö toteutuu heissä.

Aiemmin olin urasuuntautunut ja kunnianhimoinen. Yritin taiteilla työn ja kodin välimaastossa, kun akateeminen koulutus tuntui menevän hukkaan lasten kanssa kotona. Nyttemmin ajattelen, että elämässä suurin tehtävä on omien lasten kasvattaminen tasapainoisiksi yksilöiksi. Voin toteuttaa itseäni myös kotona, jossa riittää haastetta ja mielekästä tekemistä suuren lapsikatraan huoltajana ja kasvattajana. Lasten rakkautta ei mikään voi korvata. Kun tietyn rajan ylittää (meidän tapauksessa se tuntui olevan neljä lasta), ympäristön suhtautuminen menettää merkityksensä, ja olen osannut keskittyä nauttimaan siitä rikkaudesta ja ihmissuhteiden moninaisuudesta, joita suuri perhe tarjoaa.

Helpotus on myös se, että mieheni ajattelee samalla tavalla. Perhe on yhteinen yritys, jonka eteen molemmat teemme työtä yhdessä. Myös isä saa lapsiltaan paljon vastapainoa työelämän vaatimuksille. Kun yhdessä koemme, että hoidamme Jumalan antamia lahjoja, koemme tekevämme arvokasta työtä ja nautimme elämän lahjasta.

Vierailija
14/19 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisena, kuin se on. Innolla ja onnellisena odotamme viidettä vauvaa. Viime viikolla kävimme ultrassa ja taas jälleen sai todeta kuinka hyvän puolison sitä on saanut. Mieskin kun oli taas niin ihmeissään uuden elämän lahjasta, ultrassahan sen kunnolla näkee, jos ei masusta ja potkuista ole vielä tietoa.

Minullakin on ollut niin, että tuntuu ainakin, mitä useamman vauvan on saanut, sitä enemmän siitä on osannut nauttia ja iloita. Turha stressi ja huoli, mitä oli ensimmäisen ja toisenkin kanssa, on jäänyt vähemmälle. Ja aina ajattelen, että toivottavasti saadaan vielä monta lasta rikastuttamaan elämäämme. Toki myönnän, ettei ajatus 20 lapsesta kovin ihastuta.. ;) Ja harvoinhan sellaista tapahtuu, eivätkä ne kerralla synny, onneksi!

Vierailija
15/19 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kadehdin teitä, omat vanhempani ei välitä minusta eikä lapsellani ole edes serkkuja :(

Haluaisin miehen joka elää kanssani loppuun asti ja haluaa lapsia niin paljon kuin niitä siunaantuu. Tuntuu vain ettei näitä miehiä ole muualla kuin ko. uskossa. Ja voisi luottaa ettei viina mene perheen edelle (kuten joku aiheesta jo kirjoittikin)...

Vierailija
16/19 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

on myös lessuja jotka eivät halua lapsia niin paljon kuin olisi tullakseen ja käyttävät ehkäisyä.

No enpä ainkaan vl:sten keskuudessa ole moiseen törmännyt. Olen kohta viiden lapsen äiti, eikä laajassa tuttavapiirissäni ole ketään ketkä käyttäisivät ehkäisyä.

Vierailija
17/19 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se idea ole, että lapsia tulee niin paljon kuin tulee, ilman rajoituksia ja apuja? Eikö kaikki nämä ehkäisyt ja keinohedelmöitykset sovi teidän aatemaailmaa vastaan? En nyt halua mitenkään tuomita teidän uskontoa, mutten ymmärrä miten ym. seikat sopii siihen. Vai katsotteko te, että teknologia tulee Jumalalta, mukaanlukien kondomit ja hedelmöityshoidot? Sittenhän koko idea menettää merkityksensä ja olette samassa pisteessä kuin me muutkin, eli vanhemmat loppupeleissä päättää lastensa määrän eikä Jumala? Paitsi tietenkin jos Jumala puuttuu asiaan antamalla keinohedelmöityksen epäonnistua tai kondomin puhjeta? Tai jos ette käytä ehkäisyä (en tiedä niin paljon teidän uskonnosta, suokaa anteeksi, jos kyselen tyhmiä) vaan pidättäytymistä esim. oletetun ovulaation aikaan, ja tulette siltikin raskaaksi.

Vierailija
18/19 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

23

Vierailija
19/19 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viides lapsi tulossa ja tuntuisi kamalalta jos tietäisin, etten saisi enempää lapsia. Miehen kanssa menee hyvin. Luulen, että parisuhteen eteen tulee tehtyä enemmän töitä, kun tietää, että takaporttia ei ole. Olemme onnellinen perhe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä