Mitä kaikkea foorumien ylläpitäjät/valvojat näkevät?
Elikkä mitä kaikkea keskustelufoorumien ylläpitäjät ja valvojat kyseisillä foorumeilla liikkuvista käyttäjistä näkevät (koskee sekä vierailijoita että kirjautuneita käyttäjiä)? Jos jollakin on vastauksia esittämiini kysymyksiin, olisin kiitollinen!
1. Mitä kaikkea keskustelufoorumien ylläpitäjät/valvojat minusta näkevät? (Esim. IP-osoite, selain, käyttöjärjestelmä, MAC?)
2. Voivatko keskustelufoorumien ylläpitäjät/valvojat lokeihinsa minusta tallentuneiden tietojen (ks. esimerkit yllä) avulla nähdä muita liikkeitäni netissä niiden keskustelufoorumien ulkopuolella, joiden ylläpitäjiä eivät itse ole? (Luin jostain, että näkisivät viimeisimmät sivut, joilla olen vieraillut ennen keskustelufoorumille saapumista. Onko joitakin sivustoja, joista ylläpitäjät/valvojat voisivat lokeihinsa tallentuneiden tietojen avulla hakea tietoa liikkeistäni netissä.)
3. Mitkä kaikki liikkeeni heidän on mahdollista nähdä? Jos esimerkiksi olen unohtanut salasanani ja yritän kirjautumista peräkkäin useita kertoja, vaikka monena eri päivänä, onko heidän mahdollista nähdä tämä? (Meinaan, että vaikka tunnus olisikin omani, he saattaisivat luulla minun yrittävän murtautua toisen henkilön tilille.)
4. Jos minulla on vaihtuva eli dynaaminen IP-osoite ja käyn samalla keskustelufoorumilla eri käyttäjänimillä sulkien netin välissä niin, että IP-osoitteeni vaihtuu, onko heidän mahdollista tulkita molempien IP-osoitteiden olevan samasta koneesta peräisin (esim. jos vaihtuvasta osoitteesta huolimatta jokin muu tieto, MAC-osoite esimerkiksi, jää lokiin)?
EDIT: KYSE ON SIIS VAIN JA AINOASTAAN
K E S K U S T E L U F O O R U M E I S T A !
En ole rikollinen, spämmäri tai mikään häirikkö, nämä asiat kiinnostavat muuten, koska opiskelen IT-alaa.