Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä on älytöntä! Mies tekee ns. paskaduunia ja saa niin surkeaa palkkaa...

Vierailija
09.02.2013 |

...että saisimme enemmän, jos eläisimme kokonaan tuilla! Mies kuitenkin yrittää parhaansa, suorastaan raataa = ottaa vastaan kaikki työvuorot, myös lomilla ja viikonloppuisin, unirytminsä ihan sekaisin vuorotyön vuoksi, sijaistaa vailla tarvittavaa kokemusta muita jne. mutta ei tämä kannata ollenkaan. Käteen jää vajaa puolitoista tonnia kuussa ja vuokra nielee jo vajaan tonnin...

Lopputulos on väsynyt mies, perhe jossa lapset eivät näe isäänsä juuri koskaan ja heikko taloudellinen tilanne. Mies hakee jatkuvasti parempaa työtä, mutta hakijoita on satoja jokaiseen paikkaan eikä hän ole saanut edes kutsua haastatteluun toistaiseksi. Pelkään, että on kohta stressin takia sairaslomalla.

Kiitos kun sain vuodattaa. Irvileuoille tiedoksi, että lapset tehtiin kun taloudellinen tilanne oli paljon parempi ja miehellä hyvä työpaikka.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä siis on työkokemusta "hyvästäkin työpaikasta", joten eiköhän hän sellaiseen paikkaan vielä pääse.

Oletteko tarkastaneet, olisitteko oikeutettuja joihinkin tukiin? Mitä näitä nyt on - toimeentulotuki, yleinen asumistuki jne. Pääsetkö sinä milloin työelämään? Voisitko tehdä osa-aikaista jo nyt?

Vierailija
2/19 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia sinua nin vaivaa, miksi et itse mene töihin ja annan miehesi jäädä hetkeksi kotiin huilaamaan, jos asia niin sinua ahdistaa? Vai lakkaako ahdistus siihen, kun itse pitäisi tehdä asialle jotain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sä voi välillä tehdä extravuoroja?

Vierailija
4/19 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli milloin tulotilanne paranee, milloin sinä palaat töihin? Oletan siis, että olet lasten kanssa kotona.

Tuo tilanne ei ole jatkuva, sillä on jaksettava jos ei muuta keinoa ole? Tsemppiä, meistä moni on varmaan ollut saman kaltaisessa tilanteessa jossain vaiheessa elämää.

Vierailija
5/19 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo jälkimmäinenkään mikään kultakaivos ole, mutta ahkera työntekijä saa itselleen ihan mukavan tilin jos saa tehdä esim. ylitöitä. Mies tunsi vieläpä porukkaa johdosta, joten sai neuvoteltua itselleen hyvän sopimuksen. Firma pisti kuitenkin pillit pussiin aika yllättäen.

Tuossa tuo naputtelee hakemusta nytkin. Olen katsonut hakemuksensa läpi ja tarkistanut CV:n, mielestäni ovat kunnossa. Suosittelijoita on useampi, myös. Hakijoita on niin paljon että hankala on työllistyä mihinkään, tämä kaupan työ tuli suhteilla ja oli äärimmäinen hätävaihtoehto.

Minä en käy töissä, sillä toinen lapsistamme on vammainen ja hoidan häntä kotona. Vammaistukea saamme reilun satasen kuussa + lapsilisät ja satasen asumislisää. Olen selvitellyt nyt omaishoitaja-asioita, josko sitä kautta saisi apua arkeen ja ehkä rahaakin.

Ap

Vierailija
6/19 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki, sossu ja työkkärituki käytössä, kova yritys mulla työllistyä.

Mun miehellä ei onneksi ole vuorotyötä tai unet sekaisin.

Vierailija
7/19 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllä normityöajalla pitäisi pystyä elämään! Missä on niin huono palkka, että tekemällä järkyt määrät ylitöitä, viikonloppuja ja ilta/yövuoroa saa vain vajaa 1500 netto??????? Ei voi olla mitään TESsin mukaisia palkkoja. Ja tässä tulee nyt tärkeä pointti: Jos hän työskentelee alle työehtosopimuksen mukaisen palkan, olisi parempi ja moraalisesti enemmän oikein olla työtön!!!! Orjapalkat pitävät yllä vääristyneitä työmarkkinoita!!!! Palkalla on pystyttävä elämään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
8/19 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa paikoista ei tule koskaan julkiseen hakuun. Soitteleeko firmoihin myyntipuheluita?

Vierailija
9/19 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse miehen yksin raataa

Vierailija
10/19 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka ottaa miehekseen paskaduunii tekevän luuserin. itellä on varakas kuolevaa tekevä äijä ja muutaman vuoden päåästä oon rikas. elämä on valintoja täynnä.

Vierailija
11/19 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi elämä.

Vierailija
12/19 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka ottaa miehekseen paskaduunii tekevän luuserin. itellä on varakas kuolevaa tekevä äijä ja muutaman vuoden päåästä oon rikas. elämä on valintoja täynnä.

mut onhan tässä totuuden siemen. Nuorena hormoonihuuruissa kuvittelee että "se on vain, vain rakkaus". PArin kersan jälkeen vähän aikuisempana tajuaa, että rakkaus on illuusio, kun taas kylmällä käteisellä voi ostaa kaikkea tässä elämässä....

Vierailija
13/19 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllä normityöajalla pitäisi pystyä elämään! Missä on niin huono palkka, että tekemällä järkyt määrät ylitöitä, viikonloppuja ja ilta/yövuoroa saa vain vajaa 1500 netto??????? Ei voi olla mitään TESsin mukaisia palkkoja. Ja tässä tulee nyt tärkeä pointti: Jos hän työskentelee alle työehtosopimuksen mukaisen palkan, olisi parempi ja moraalisesti enemmän oikein olla työtön!!!! Orjapalkat pitävät yllä vääristyneitä työmarkkinoita!!!! Palkalla on pystyttävä elämään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ei voi mitään, että tuli sellanen olo, että missä se mies oikeesti "työvuorojensa" aikana käy?

Kaupanalalla työskennelleenä tiedän, että jos tekee paljon vuoroja niin palkka on ihan mukava.

Vierailija
14/19 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käy töissä, sillä toinen lapsistamme on vammainen ja hoidan häntä kotona. Vammaistukea saamme reilun satasen kuussa + lapsilisät ja satasen asumislisää. Olen selvitellyt nyt omaishoitaja-asioita, josko sitä kautta saisi apua arkeen ja ehkä rahaakin.

Ap

kuin reilu satanen. Kelan vammaistuet ovat tänä vuonna 92, 215 tai 417. Meidän poika saa tuota keskimmäistä.

Vierailija
15/19 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ottakaa selville olisitteko sitten oikeutettuja lisätukiin.

Ei ole pitkällä juoksulla fiksua raataa.

Vierailija
16/19 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ottakaa selville olisitteko sitten oikeutettuja lisätukiin.

Ei ole pitkällä juoksulla fiksua raataa.

jos normi n. 37,5h/vko ei riitä elämiseen, silloin pitää olla oikeus tukiin ja niitä pitää myös käyttää!! väärät poliittiset päätökset ovat silloin ihmisen siihen ajaneet, ja jos päättäjät alkaa huomata, että työssäkäyvät ihmiset tarvii palkan päälle valtion rahaa, niin johan alettais pistää yrityksiä kuriin kenties... kun jollei työnteko elätäkään ihmisiä ja yht.kuntaa, niin josssain on vika! VÄhän sama, kuin valtion pitäis maksaa siitä, että saadaan rakentaa korealaisille risteilijä: eli maksettais siitä, että "saadaan" tehdä töitä... EI NÄIN!!!!!

Vierailija
17/19 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

kuin reilu satanen. Kelan vammaistuet ovat tänä vuonna 92, 215 tai 417. Meidän poika saa tuota keskimmäistä.

Kuin myös sitä, että alinta vammaistukea saavalle lapselle on lähes mahdotonta saada omaishoitajaa. Vammaistuen pitäisi olla vähintäänkin tuo korotettu.

Vierailija
18/19 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä saan 2000€ netto kk pajalla ja muija hoitaa lasta tämän vuoden loppuun asti ja saa jotain 300€kk,asumme sentään omakotitalossa,mitenköhän me pärjätään?? kaiket illat tehtävä "pimeetä" autoremonttia,mutta itsepähän olemme valintamme tehneet,mun mielestä ei voi lasta viedä hoitoon noin pienenä.

Vierailija
19/19 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi 37,5h riittäis tässäkin tapauksessa jos vaimokin tienais jotain. Mites työmarkkinatuki tms. Missä se on noista laskelmista?