Sairaslomista ja sijaisista
Olen sijaisena pienessa neljän hengen työpaikassa. Sijaisuutta jatkunut pätkissä kohta 2 vuotta. Nyt viimeinen puoli vuotta mennyt niin että olen koko ajan kaksin yhden vakituisen kanssa kun kaksi muuta on lomilla tai sairastaa. Nyt sellainen vahva tunne, että enää en jaksa, vakituiset vievät parahaat loma-ajat ja lomia ei ehdi kertyä kun ne aina maksetaan pois. Ja siis aina jään siksi, että pidän työstä todella paljon. Mitä ajatuksia?
Kommentit (11)
Eli älä ole valmis uuteen pätkään, ellei sille ole laillisia perusteita tyyliin sijaisuus.
että ei tietoakaan koska hommat päättyy. Kahteen vuoteen sitä lomaa on ollut viikko viime kesänä, palkatonta. Ja siis neljän hengen työt tehdään kahden hengen voimin. Mä vaan niin tarvitsisin sitä lomaa!
niin voi luultavasti uutta pätkää tekee joku muu. Ja sairaslomien kanssa sama juttu, kokoajan toivon, että en vaan sairastu.
Taidat kuitenkin olla korvaamaton
Eli kokeile että sanot että pidät lomaan esim.heinäkuussa niin
en kuitenkaan kuvittele olevani korvaamaton. Tuntuu, että olen lähinnä itsestäänselvyys. Ja siis on paljon syitä miksi aina jään, mutta silti tuntuu että hyväntahtoisuutta käytetään hyväks. Pidän työstä todella paljon, työpakka on hyvien kulkuyhteyksien päässä, ja yksi suuri syy on päivätyö.
on seuraavan määräaikaisen sopimuksen teko jo laitonta työnantajan puolelta.
Jos sijaisen tarve on jatkuva, silloin työnantaja tulee tehdä toistaiseksi voimassaoleva sopimus, eli saat vakkaripaikan.
Kysy vaikka liitostasi neuvoa, miten asia ottaa esille pomon kanssa.
on seuraavan määräaikaisen sopimuksen teko jo laitonta työnantajan puolelta.
Jos sijaisen tarve on jatkuva, silloin työnantaja tulee tehdä toistaiseksi voimassaoleva sopimus, eli saat vakkaripaikan.
Kysy vaikka liitostasi neuvoa, miten asia ottaa esille pomon kanssa.
Jos noi on yksittäisiä sairasloman ja loman sijaisuuksia.
Ja työpiste on neljän hengen, eli en tee kummanpaan lomia enkä sairaslomia. Ap
että vakituiset työntekijät saavat sairastaa ja lomailla jatkuvasti ja sijaista pompotetaan. Sijainen ei tietenkään voi koskaan olla sairas, eikä hänellä saisi olla muuta elämää.
Ja vakituisia on vaan kolme, niin eikös sit pitäis sun paikkas jo vakinaistaa. Kannattaa kysyä tosiaan liitosta tuota.
Kuinka rasittavaa työ on? Sulla taitaa olla lomaa kuiten sit tiedossa, kun hommat Päättyy?