Sosekeitto laihdutuskuurilla - laitatko jotakin kerman tilalle?
Miellän sosekeiton laihdutusruoaksi, mutta tarkemmin ajateltuna se ei sitä ole, jos siihen laitetaan 2 dl kermaa! Millä korvaisin kerman? Olisiko se sitten laihdutusruokaa, jos korvaisi ruokakerman kevytkermalla?
Kommentit (12)
Tilkka öljyä tai voita ja lautaselle reilusti raejuustoa. Tai voihan sitä kermaa laittaa vaikka 0,5-1dl
tiedän, että se olisi varmaan hyvää, mutta en kaipaa yhtään lisäkaloria..
Sen sijaan peruna sakeuttaa sosekeiton mukavasti.
Lautaselle laitan sitten raejuustoa.
Jos syöt tuollaisesta 4-5 hengelle tarkoitetusta keitosta neljäsosan niin eipä ole paljon kermaa siinä.
tiedän, että se olisi varmaan hyvää, mutta en kaipaa yhtään lisäkaloria..
Sen sijaan peruna sakeuttaa sosekeiton mukavasti.
Lautaselle laitan sitten raejuustoa.
Sosekeittoja siltikin syön lähes viikottain... Kermaa??
ei kevytkermaa, mutta raejuustoa! laita jo keittovaiheessa ja soseuta se, saat proteiinia myös! nam!
on erilaisia! yksi neuvoo laittamaan kerman sijaan voita ja raejuustoa - no eiköhän niistäkin ihan kunnon kalorimäärät irtoa!
Jätät vain ap sen kerman kylmästi pois, silloin kasvisten makukin pääsee paremmin esiin.
Linssitkin parantavat sosekeiton rakennetta, ja lisäksi niissä on kivasti protea. Paras "linssi" tähän on halkaistu ja kuorittu mung-papu, jonka kauppanimi erikoisliikkeissä on yleensä mung dal. Tulee samettisen hienoa sosekeittoa esim. porkkanaan tai selleriin yhdistettynä.
olen joskus laittanut sosekeittoon tuorejuustoa, esim mustapippurin makuista. Tuo keittoon sitä kermaisuutta ja maustaa samalla. Sopisko joku kevyttuorejuusto?
Itse teen usein sosekeiton ilman kermaa. Ruokaisuutta lisään tomaattimurskalla.
Kasviliemikuutio riittää ja vesi sekä yrtit. Annoksen kalorit 150-250
laitan puolikkaan rasian 4 hengen sienikeittoon
sulatejuustoa. Ai että on hyvää! Ja laihiksella olen :=D
Lisään siis vasta lopuksi.