Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herkkujen anto vauvoille??

07.12.2005 |

Voihan juku, kun mua ärsyttää anoppilassa, kun siellä yritetään kaiken maailman kakkuja ja keksejä " väkisin" antaa meidän tytölle.

Ikää tytöllä just nipin napin 10 kk.

Koska olette antaneet vauvoillenne jotain herkkuja?

Itse en juuri mitään ole vielä antanut. Eihän se vauva itse tiedä ja ymmärrä mistä jää paitsi.

Anoppi sanoi, että hän olisi tuon ikäisenä jo antanut kaikki mahdolliset suklaapatukat maistettavaksi, kun on niin mukava katsoa lapsen ilmeitä.

Omillekin lapsilleen on antanut jo paljon pienempänäkin ja eihän nekään ole niihin kuollut.

Sama juttu esim. tavallisen maidon juonnista, että kyllä ennenkin annettiin jo tavallista maitoa ihan pikkuvauvoille.

Kyllä osaa ottaa äitiä päähän!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

.....tai niin ainakin luin eräästä terveyspainotteisesta lehdestä.....ettei makeaa annettaisi alle kaksi vuotiaille lapsille. Se vaikuttaa jotenkin suun bakteerikantaan siten, etteivät hampaat myöhemmin reikiintyisi, ainakaan niin helposti. Käytännössä kai homma menee aika toisin, sillä mieltymys makeaan on synnynnäistä ja vaikkei lapsi olisikaan koskaan maistanut makeaa osaa sitä kyllä haluta jos esim. kahvipöydässä on tarjolla vaihtoehtoisesti sämpylää ja pullaa. Mahtaako se olla sitten se varsin tarkka hajuaisti joka sen makean paljastaa.

Itselläni on pian 5kk:n ikäinen poika ja mua otti ihan hirveästi päähän kun synnärillä jo tungettiin vauvan suuhun ruiskulla sokerivettä lääkärintarkastuksen yhteydessä, ettei muka alkais kiukuttelemaan kesken tutkimuksen. Meidän poika kun ei ollut inahtanutkaan missään vaiheessa, vaikka oli otettu verikokeita ja kaikkee, mutta sokerivettä piti olla ihan vain varmuuden vuoksi!!!! Kyllä suututti!!!

Vierailija
2/8 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä on ikää nyt 9kk+ ja on saanu maistaa jo vaikka mitä... Suklaata, chipsejä, keksejä, jäätelöä ja yms...

En itse näe siinä mitään " väärää" jos antaa pienen maistiaisen...

Mut kuitenkin, mielestäni esim. anopin pitää kyl ensin kysyä et saako hän antaa maistiaisen eikä vaan väkisin tuputtaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa esim. keksiä minulta lupaa kysymättä! Minusta se ei ole kivaa. Meillä suurinta herkkua on maissinaksut. Nyt kun alan pikkuhiljaa antamaan hapanmaitotuotteita, viilikset ja rahkat uppoavat ja ne ovat todella herkkua tytön mielestä esim. hedelmäsoseisiin verrattuna. Uutta kun ovat.

Ei herkkujen antamisessa sinällään mielestäni mitään pahaa ole kunhan pysyy kohtuudessa. Esim. jätskiä voisi maistella, meillä ei vain nyt ole ollut sitä talvisaikaan. Mehuja emme ole juoneet ollenkaan. Ja onhan niitä sokerittomiakin herkkuja.

Mutta ilman lupaa kysymättä herkkujen antaminen on ärsyttävää! Niin ja neidillä on oma hammasharja jolla " pesee" hampaat syönnin jälkeen. Saan minäkin niitä vähän raaputella iltaisin.

T: Noora 9kk ja Nasulina

Vierailija
4/8 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, meillä ei herkkuja vauvalle (9kk) anneta, eikä hän saa niitä vielä pitkään aikaan. Syynä yksinkertaisesti hampaiden reikiintyminen. Itselläni ei ole koskaan ollut reikiä, eikä siis ole tarvinnut porata, mutta voin vain kuvitella minkälainen operaatio on pienen lapsen hampaiden poraus. Huh! Siitä jää varmasti suuremmat traumat kuin herkkujen kieltämisestä.

Vierailija
5/8 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että anopin on mukava katella vauvan ilmeitä??! Sanopa seuraavaksi, että vauva on vauva eikä mikään sirkuseläin.

Mä aion pitää tiukan linjan herkkujen kanssa, koska mulla itellä oli pienenä paljon reikiä maitohampaissa. Meillä oli aina tarjolla limsaa, mehua, karkkia yms. ja oman pienokaisen kanssa noudatan taatusti eri linjaa.

Vierailija
6/8 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

parikin kaveriani jotka ovat yrittäneet kummallekkin lapselleni syöttää herkkuja ilman mun lupaa. Tää nuorimmainen lapseni on vasta hieman yli 4 kk, ja jo hänen ollessa pari kuukautta vanha yritti eräs kaverini antaa hänelle keksinmurun!Silloin minä räjähdin!Ja tällä kyseisellä kaverilla on itselläänkin lapsi. Ihmetyttää tuollainen!Itse olen kyl hirvee herkkusuu, mutta siis vauvalle, joka ei ole muutakuin rintamaitoa saanut mennä työntään tollasta kovaa suklaakeksin murusta suuhun!!!Ei voi ymmärtää. Mutta tietää ainakin että vauvaa ei kannata ikinä jättää hetkeksikään silmistä tommosten kavereiden ollessa kylässä:) Ku tuntuu että ei ne ymmärrä vaikka niitä kieltäskin! Muistaakseni esikoiselleni annoin suurinpiirtein vuoden iässä jäätelöä. Mut kaikki karkit jne. tuli vasta paljon myöhemmin. Karkkia esikoiseni maisteli myös eka kertaa erään toisen ystäväni toimesta. Ja vielä lakritsia..Itselläni ei tulisi ikinä mieleenkään edes ottaa ystävieni pieniä vauvaja syliin ilman lupaa. Mun mielestä on varsinkin pienen vauvan kohdalla kysyttävä lupa et saako ottaa syliin tms. Mut näin meillä.

Vierailija
7/8 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen antanut vauvan pikkaisen maistaa kaurakeksiä ja vohvelikeksiä, enkä muuta. Eikä itselläni ole tosiaankaan mikään kiire turhia makeita antaakaan. Putkituksessa, kun oltiin hetki sitten sieltä saatiin mehujäätä.

Kyllä oli tyttö ihmeissään sitä syödessään, mutta tykkäsi silti.

Viime kerralla kun oltiin anoppilassa niin eikös tämä appiukko työntänyt kermakakkua tytön suuhun, kun itse kävin laukulla.

Luultavasti lusikalla, joka oli ollut jo omassakin suussa.

Meillä on myös niitä maissinaksuja ja niillä tyttö saa herkutella esim kahvipöydässä. Nehän on ihan hyviä antaa, kun niissä ei juuri mitään olekaan. Mauttomia herkkuja =)

Vierailija
8/8 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai näin on tarkoitus...Meikäläisellä syy on yksinkertaisesti se, että olen itse aina ollut lievästi ylipainoinen (kaunistelua:D) eikä se ollut lapsenakaan hauskaa. Hampaatkaan eivät lapsena olleet siitä parhaammasta päästä. Tyttö ei ihme ja kyllä edes ole makean perään (esim hedelmäsoseet) niin turha tuputtaa. Mummot ja tädit saa kyllä jouluna antaa vähän jos haluavat, sitä riemua en heiltä halua ottaa pois. Asuvat niin kaukana, että eivät kovinkaan usein tyttöä näe.