Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

30 kilon laihdutus ja ihon roikkuminen.

Vierailija
07.02.2013 |

Eli paino pitäisi saada 90->60.

Pituutta on 169 ja ikää 35. Jääkö iho väkisin roikkumaan kun tavoite on saavutettu?

Huolettaa ja vaikuttaa motivaatioon tämä ajatus, osaako joku valaista asiaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laihduttamisessa kului noin puolitoista vuotta. Laihdutin lenkkeilemällä + syömällä terveellisesti (ei salitreeniä tai muuta jumppaa).

Ihoni ei varsinaisesti roikkunut, mutta oli täynnä pientä ryppyä rinnoista ja vatsasta. Rypyt eivät kuitenkaan näkyneet pahasti, eivätkä vaivanneet kovinkaan paljon.

Nyt olen siis lihonut kilot takaisin, siksi kirjoitan imperfektissä :D

Vierailija
2/8 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja treenaatko samalla kun laihdutat. Jos vain kävelet ja lahidutat lähinnä syömisillä, niin iho todennäköisesti alkaa roikkumaan.

Itse en ymmärrä sitä ajatusta, että ei kannata laihduttaa, jos iho jää roikkumaan. Onhan niitä korjausleikkauksia. Kun lopettaa älyttömän syömisen, niin rahaakin säästyy korjausleikkaukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin tuolloin yhä ylipainoinen, nyt takapakkia on 3kg, laihdutaan yhä. Vatsanahka roikkuu pikkuhousujen päällä, muuta en huomaa. Tuo ei haittaa. Jos pääsen joskus siihen normaalipainoon, hankkiudun leikkaukseen, jossa mahanahkaa poistetaan.

Vierailija
4/8 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho saattaa jäädä roikkumaan mutta uskon että se palautuu vielä jonkin aikaa laihduttamisen lopettamisen jälkeenkin. Itsellä ainakin on palautunut raskauden ja 20kg:n laihduttamisen jälkeen hitaasti mutta vakaasti.

Vierailija
5/8 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihaksia kasvattavaa voimailua. Äkkidieetin jäljiltä varmaan iho roikkuu pahemmin.

Vierailija
6/8 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

160 senttiä pitkä olen ja painoa raskausajalla 100 kiloa.

Olin ollut ennen raskauksia jo ennestään ylipainoinen, silloin 70 kiloa ja sohvaperuna. Vihasin koululiikuntaa ja jostain se vaihde tuli vaan että otin niskasta kiinni ja lopetin aluksi tupakoinnin (en polttanut raskaus- tai imetysaikana) ja aloin kävellä vaunulenkkejä.

Kun kunto kasvoi jätin vaunut kotiin ja juoksin osan matkasta.

Parin kuukauden jälkeen juoksin koko matkan.

Minulle suurin itsetunnon kohottaja oli vaan lähteä lenkille ja juosta vaikka tuli vastaantulijoita. Olin kasvattanut niin suuren "noloa" leiman otsaani että sen pyyhkiminen helpotti. Ajattelin että vaikka vastaantulijat pyörtyy nauraessaan minua niin katsotaan nauraako vuoden päästä.

Ja se auttoi!

Kukaan ei nauranut (alkuun en katsonut mutta oletan ettei niin käynyt) ja puolen vuoden jälkeen perääni yksi mies vislasi. Hän oli yksi työmies joka katseli muutenkin kun hölkkäsin kohti ja ohi mennessäni vislasi. ;)

Olen lopetellut asteittain herkkuja ja koitan liioitella heviosastolla ja jättää herkut minimiin, ennen kassaa -katso mitä kaikkea olet jo ostanut- ja koita dumpata osa herkuista vielä pois!

Herkkuja siis saa vähemmälle kun katsoo kalorimääriä tai ostaa vähemmän, vaikka suklaalevyn sijasta suklaapatukan ja sitten pari pätkistä jne.

Opettele tekemään nopeita, terveellisempiä ruokia ja herkkuja. Minulla ei vaan porkkana mene suuhun mutta on se parempi jos tekee kerran ison kasan raastetta ja nakkaa sitä ruokaan, salaattiin, wokkiin, sämpylätaikinaan... Pienistä puroista! :)

Älä mene nälkäisenä kauppaan. Ja tee listoja. Kaapissa olis hyvä olla jotain terveellisempää valmiina. Jos olet syönyt ennen vanukkaita niin tavallinen jogurttikin on parempi kuin maustamaton, sä ehdit maustamattomia sitten vaikka kesällä. Ei siis kaikkea tartte kerralla.

Liiku aluksi 2 kertaa viikossa. Siis kunnon hikoilua. Ei enempää! Merkkaa ne kalenteriin niin et huijaa itseäsi äläkä jätä molempia viikonloppuun. Lisää määrää kun kunto kasvaa. Huomaat kyllä kun tekee mieli jatkuvasti lenkille, mutta ei heti alkuun ettei innostus kuole.

Kokeile erilaisia liikuntamuotoja. Sulkkis tennis, kiipeily, metkeily, uiminen, melominen, tanssi, venyttely, ratsastus..

Ihoa kannattaa hoitaa. Raskausjälkeni on pienentyneet ja vaalentuneet. Iho on roikkunut housujen päällä mutta se on siitä pienentynyt. Minulla toimivaa on ollut kuntonyrkkeily, juoksulenkki, kuntosali, uiminen, venyttelyä ja ihan perus kotijumppaa unohtamatta. Mutta aloita vähällä, puolenvuoden jälkeen voit ajatella tekeväsi kovempaa ja silloin voit vetää ihan täysillä.

Ihon hoitoon olen käyttänyt apteekin raskausarpiöljyä jota käytetään perusvoiteen kanssa.

Ja ihon kuorintaa myös kannattaa muistaa tehdä.

Vierailija
7/8 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvaavat mahdollisen ihon roikkumisen. Minusta sinun ei kannattaisi luopua laihdutustavoitteestasi tuon esteettisen seikan johdosta.

Vierailija
8/8 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap ollut raskaana, tuliko esim. raskausarpia?