Miksi kahvi oksettaa?
Siis yleensä juon vain aamulla yhden kupin kahvia ja se on ihan ok...piristää.
Mutta nyt join 2. kupin (maitokahvia) iltapäivällä ja ei mennyt kuin hetki niin tuli huono olo...ihan oksetti.
Kylmän veden juominen auttoi.
Ja ei ollut ensimmäinen kerta.
Olenkohan jotenkin yliherkkä kofeiinille?
Kommentit (15)
Johtunee parkkihapoista. Juonkin siis vain espressopohjaisia kahvijuomia.
tosin ihan mikä tahansa pahoinvointia provosoiva tila mulla aiheuttaa ällötystä kahvia kohtaan ja kahvin juominen lisää silloin pahoinvointia.
Mulla ainakin kummassakin raskaudessa heti alussa kahvi alkanut oksettaa ja normaalisti juon sen pari pannua päivässä kahvia :D
Mulla ainakin kummassakin raskaudessa heti alussa kahvi alkanut oksettaa ja normaalisti juon sen pari pannua päivässä kahvia :D
Itse asiassa se oli ensimmäinen raskausoire :D
Mutta tuli mieleen nuoruudesta kun en vielä juonut kahvia ja menin juomaan 2 kuppia mustaa kahvia ja valvoin 3 päivää ja 2 yötä putkeen!
Ei siis väsyttänyt tippaakaan.
Silloinen uusi poikaystävä...nykyinen mieheni... epäili jo, että olen joku "vampyyri" kun en nuku ollenkaan :)
T:ap
Minä join kahvia 11-vuotiaana ja se oksetti jo silloin. Joskus tulee maha kipeäksi.
Itselläni se liittyy nestehukkaan. Kahvihan on diureetti eli se poistaa nestettä elimistöstä. Pitäisi muistaa juoda aina lasi vettä per kahvikuppi...
Itselläni on erittäin herkkä vatsa, enkä siedä kahviakaan enää oikeastaan ollenkaan. Minulla on refluksia ja sen yksi oire on sellainen kuvotuksen olo ja kahvi usein aiheuttaa juurikin sellaisen kuvottavat olon.
Ei mulla tule maha kipeeks kun juon kahvia, voin juoda kuin paljo vaan, tosin närästää se, tyhjään mahaan ni närästää vaan enämpi, kaikki on yksilöllistä. Voihan se tyhjässä mahassa oksettaakin mut se on yksilöllistä, mahasta ja sen terveydestä ja sietokyvystä kiinni, mitä tekee?
Moni syöpä oireilee noin alkutekijöissään.
Oletko aloittanut jonkun uuden lisäravinteen käytön? Minulla Solgarin hair and nail (sis MSM:ää) oksetti, auttoi kun otan vain yhden tabletin ja ajoitan sen illalla ennen nukkumaanmenoa eli en juo kahvia sen jälkeen.
Älä juo kahvia tyhjään vatsaan vaan aamupalan tai ruoan jälkeen.
Raskauden eka oire mullakin oli kahvista tullut ällö olo.
Mulla sama mutta vaatii kyllä enemmän kahvia ja ilman ruokaa. No raskaana kyllä oksetti pelkkä kupillinen :D
Vierailija kirjoitti:
Moni syöpä oireilee noin alkutekijöissään.
Ääliö.