Voimistaako "viiksien" poisto niiden kasvua ?
Muistan joskus lukeneeni, että tietyiltä aluilta ihokarvojen poistaminen (siis nimenomaan juurinen, ei leikkaaminen) voimistaisi niiden kasvua. Mieleeni jäi juuri tuo "viiksien" alue sellaisena. Sitä vastoin esimerkiksi säärien vahaushan pikkuhiljaa lopettaa karvojen kasvun. (Tämän olen jo huomannut)
Olen tumma ja minulla on aina kasvanut hentoiset ihokarvat. Nyt kolmikymppisenä on alkanut joukkoon tulla myös tummia karvoja, mutta ne eivät ole paksuja, kuten ns. mummojen partakarvat. Olen kuitenkin kyllästynyt koko "viiksiin" ja ajattelin vahailla ne pois, mutta kasvaako niiden tilalle entistä paksummat/tummemmat/tuuheammat viikset?
Kellään tietoa ja/tai linkkiä luotettavaan lähteeseen?
Kommentit (3)
Eihän niitä kovin montaa edes ole. Kyllä niiden kasvu on laantunut, osa on tainnut hävitä kokonaan.
Olenkin muutamia tummia nyppinyt pois ja pelännyt että ne lisääntyvät valtavasti.
Ongelmani vaan taitaa olla nuo kaikki ihokarvat tuossa ylähuulen yllä, niitä ei ole vain muutama, vaan todella paljon, mutta pääasiassa melko huomaamattomia ja vaaleita. (Meitä viiksekkäistä on varmaan paljon, vrt. Martinaakin on morkattu viiksistään).
En tiedä näkyisikö se jos poistaisin kaikki, vai elänkö niiden kanssa kuten tähänkin asti. Laserointiin ei ole varaa.
on vaan niin että iän myötä karvat vahvistuu ja tummuu ja sen vuoksi jotkut kokevat, että nyppiminen voimistaisi karvoja. Päinvastoinhan se on, kulmakarvoissakin. Mutta karvathan voi poistaa myös laserilla jolloin ne tuhoutuvat kokonaan.