Auttakaa kirppishinnoittelussa!
En ole käynyt kirppiksillä juuri koskaan, eikä ole oikein mitään käsitystä niiden hintatasosta. Nyt olen viemässä omia tavaroita myyntiin ja tarvisin apua niiden hinnoittelussa! Haluan päästä tavarasta eroon, mutta en halua ihan alihintaankaan myydä.
Auttaisitteko ja kertoisitte, mitä maksaisitte esim. lasten bodeista, puseroista ja housuista, kosteussuojatuista ulkovaatteista tai aikuisten paidoista ja housuista? Kaikki vaatteet mitä vien myyntiin on siistejä, ehjiä ja puhtaita, mutta tietysti käytettyjä. Entä onko merkillä mitään väliä? Maksaisitko saman verran samassa kunnossa olevasta H&M:n, Espritin ja Marimekon puserosta?
Kommentit (2)
mutta itse myin typeryyksissäni(?) tollaisen meandi-mekon yhdellä eurolla paikallisella kirpparilla. Tyttö sai sen joskus ilmaiseksi kummitädin isosiskolta, oli ihan järkyttävä rytky eikä tyttö suostunut pitämään sitä :) Nyt katsoin hintoja ko. rievulle huuto.netissä, ja siellä siitä pyydetään 12-15€. Joku onnekas siis teki varsinaisen löydön mun kirpparipöydästä!
Muuten suosittelen pitämään hinnat oikeesti alhaisina, minä myin siis tytön vaatteita 0,1-0,5€ hintaan, ja yllättävän paljon niitä meni. Eihän kirpparitoiminnalla varsinaisesti rahoiksi lyö, mutta hyvän mielen saa :)
Että 10 % hintasääntö pitää aika hyvin paikkansa. Jos vaate on ehjä ja puhdas eikä ole kovin virttynyt, niin kympin vaatteesta voi saada euron.
Merkillä on suuresti väliä, suositut merkit Po. P ja Meandi voi hinnoitella ihan eri säännöillä, parhaimmat hinnat saat FB:n merkkikirppuksillä.
Vaatteiden myynnissä on kova homma tuottoon nähden, sen sijaan tarvikkeista voi saada ihan hyvän hinnan.