Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

7-veellä finnejä ja mustapäitä, normaalia?

Vierailija
06.02.2013 |

7-vuotias tyttö on itse huomannut otsassaan ja leuassa uudenlaisia näppyjä ja niistä kertonut. Meinasin ensin että kyse olisi jostain vesirokon "jälkinäpyistä", mutta tänään huomasin että tytöllä on niskassa pienehkö mustapää. Onko tämä nyt normaalin rajoissa vai joku hormonihäiriö?

Minulla itselläni sekä lapsen isällä on akne-iho, melko pahakin, mutta itse muistan että ensimmäiset näpyt tulivat noin 10-11-vuotiaana, ei suinkaan 7-v.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin juuri eilen samaa, kun pojalta 8 v löytyi viikon sisään toinen finni naamasta. Onneksi olivat pieniä ja kuivuivat nopeasti pois. Joko niitä tokaluokkalaisille tulee?

Vierailija
2/6 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös. molempia :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-vuotias tyttö on itse huomannut otsassaan ja leuassa uudenlaisia näppyjä ja niistä kertonut. Meinasin ensin että kyse olisi jostain vesirokon "jälkinäpyistä", mutta tänään huomasin että tytöllä on niskassa pienehkö mustapää. Onko tämä nyt normaalin rajoissa vai joku hormonihäiriö?

Minulla itselläni sekä lapsen isällä on akne-iho, melko pahakin, mutta itse muistan että ensimmäiset näpyt tulivat noin 10-11-vuotiaana, ei suinkaan 7-v.

joskus 9-v iässä, mutta ei sitä ennen. Silloin alkoi myös muita hormonaalisia muutoksia tulla.

Mulla on ollut myös vaikeahko akne, eikä vieläkään naama ole näpytön, vaikka ikää kohta 35-v. Jos lapsillani alkaa pukata samaa vaivaa, haen heille siihen heti apua.

Vierailija
4/6 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen aknea voi hoitaa? Itselläni ainoa toimiva lääke on ollut Diane Nova -pillerit, mutta ne eivät tietenkään lapselle käy ja taitavat olla aika stydiä tavaraa aikuisellekin.

Muistan että lapsena (12-18-v) kävin useamman kerran finneineni lääkärissä ja kaikenlaista kokeiltiin mutta ei minun ihoon mikään tehonnut.

Vierailija
5/6 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vehnän ja sokerin vähentäminen.

Vierailija
6/6 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-vuotiaalleni, jolla on kasvot täynnä näppyjä. Siskollansa oli 17-vuotiaana paha akne, joka parani antibiooteilla ja e-pillereillä. Parasta käyttää nuorimmainen lääkärissä jo nyt eikä jäädä odottamaan varsinaisia tulehtuneita mollukoita.