Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidit, joilla on ollut valvottava vauva!

Vierailija
06.02.2013 |

Te joilla on kokemusta paljon valvottavasta vauvasta, miten olette voineet kun valvominen on vihdoin loppunut?

Meillä vauva ei nukkunut oikeastaan ollenkaan yli 2 tunnin jaksoja ensimmäisen puolen vuoden aikana. Nyt kun nukkuu paremmin ja minäkin saan nukuttua niin olen väsyneempi kuin silloin kun vauva valvotti! Siis kun kello tulee illalla seitsämän, oisin ihan valmista kauraa sänkyyn. Ja aamulla nukkuisin vaikka kuinka pitkään jos vaan voisin. Noh, ja päivisin väsyttää koko ajan.

Onko muilla ollut näin? Voiko johtua univelasta vai mistä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 allergia/koliikkivauvaa. ja 2 jotka ei valvota. Kyllä ok olon pitäisi palata muutamassa viikossa kun valvomiset alkaa olla ohi. näin ainakin mulla. kuukauden päästä valvomisten lopusta olo kuin eri ihmisellä.

Syötkö kunnolla- vitamiinit erityisesti D? Liikutko ulkona päivittäin lapsen kanssa?

ei sulla mitään masennust ole?

eipä tohon oikein muuta ole...

Vierailija
2/4 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 vuotta, ja kyllä mulla kesti melko kauan, että opin nukkumaan taas hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten jos imetit (tai imetit enemmän) silloin valvotusjakson aikana, niin hormonit saattoivat auttaa.

Vierailija
4/4 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa varmaa kliseeltä, mutta sillä on ihan oikeasti valtava merkitys, miten syöt ja liikut. Netistä löytyy kyllä vaikka kuinka paljon tietoa hyvää unta tukevasta ravitsemuksesta ja liikunnasta, suosittelen lämpimästi tutustumaan.

Oma esikoiseni nukkuin risaisia öitä 2,5-vuotiaaksi asti. Niiden vuosien aikana ainoat kokonaiset nukkumani yöt olivat ne, mitkä vietin työmatkoilla. Oma univajeeni ehtikin kroonistua niin, etten uskonut enää koskaan osaavani nukkua kunnolla. Minulle apu löytyi erityisesti liikunnasta. Kunhan huolehdin siitä, että kroppa väsyy säännöllisesti myös fyysisesti, on huomattavasti helpompaa saada unenpäästä kiinni ja myös nukkua aamuun asti.