Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hurja vauvakuume

Vierailija
01.02.2013 |

Olen haaveillut vauvasta jo pidemmän aikaa (lähes vuoden.) Olen kuitenkin varma siitä, että nyt ei ole "oikea aika". Joo, tiedän eihän sellaista oikeaa aikaa olekaan. Nyt minulle iski pakottava tarve, että haluaisin alkaa yrittämään raskautumista toden teolla.

Meillä on oma koti, olemme naimisissa, molemmat valmistunut amk:sta ja molemmat nykyisellään töissä.Työkokemustakin on kerennyt kertyä. Molemmilla on hieman mediaanipalkkaa korkeampi palkka.

Mutta... Olen ylipainoinen, enkä sen takia ole antanut itseni haaveillakaan vauvasta. BMI on nyt 33. Se on nyt laskenut 35stä alaspäin.

Kannattaisiko minun kanavoida tämä intoni nyt täydellä tarmolla laihduttamiseen ja odottaa vuosi, että saisin ylikilot pois?

Ovatko ylipainon riskit niin huomattavat, että itseltä kannattaisi kieltää lasten teko? Varsinkin kun kaikki muu on elämässä kunnossa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihduta

Vierailija
2/8 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen, mutta jatkat terveellisesti syöntiä ja liikkumista.

Kukapa se on sanonut, että vaikka nyt jättäisittä ehkäisyn pois, että olet heti kerrasta raskaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni, jos nyt alat laihduttamaan, niin sillä on kaksi aika ikävää seurausta:

- otat elämään "sitten kun" asenteen. Eli vasta sitten kun olet päässyt tavoitteeseesi, saat tehdä asioita joista haaveilet. Se helposti johtaa syyllisyyteen jos paino ei laske ja itseinhoon. Sinun tehtäväsi juuri nyt, lapsettomana, on ottaa ilo irti elämästä kun sinulla vielä on aikaa tehdä vapaa-aikana mitä huvittaa, ei tuijottaa itseäsi peilistä ja puntarista ja miettiä kuinka surkea olet, jos paino ei tipu haluamallasi tavalla.

- jos laihdutat ja tulet sitten raskaaksi, tulet lihomaan raskausaikana erittäin todennäköisesti erittäin paljon. Elimistösi on ensin kitunut pienillä kaloreilla, ja yrittää heti raskauden alettua kerätä mahdollisimman paljon energiavarastoja, koska on päätellyt että nälkäkuolema uhkaa ja lapsikin pitäisi jotenkin saada kasvatettua. Se se vasta stressin paikka on, kun pitää käydä neuvolassa tilittämässä mitä on tullut syötyä, kun paino nousee vaikka laskennallisesti syö kulutuksen mukaan ( ja kuten tiedät, raskausaikana elimistön aineenvaihdunta muuttuu aiheuttaen keinotekoisen metabolisen oireyhtymän, minkä vuoksi niitä kiloja tulee helpommin ja enemmän kuin muuten).

Minä toteaisin, että elämä on tässä ja nyt. Käy ravintoterapeutilla katsomassa, mikä ruokavaliossasi on vialla, ja korjaa ne hänen ohjeidensa mukaan. Sinun täytyy joka tapauksessa syödä raskausaikana oikein, että lapsi kehittyy ja saa mitä tarvitsee. Murehdit niitä kiloja sitten myöhemmin.

Vierailija
4/8 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala yrittää vauvaa ennen mitään laihiksia,

kun muut asiat elämässä on kerran kunnossa.

Mieti niitä kiloja sitten vasta äitiyslomalla.

Muuten ne vielä tulee tuplaten takaisin.

Onnea tulevaisuuteen!

Vierailija
5/8 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskauden pahoinvointi ja myöhemmin ahkera imettäminen ja lapsen hoitaminen niin, ettet ehdi edes ajatella omaa syömistäsi voi olla pitkällä tähtäimellä tehokas dieetti... ;)

Nimimerkillä "Eräs lievästi ylipainoinen, joka oli ennen raskautta 80 kg, raskauden lopussa 79 kg, synnytyksen jälkeen 74 kg... ja joitain kuukausia siitä imetyksen jälkeen jopa alle 70 kg"

Vierailija
6/8 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva liikunta lisänä.

Liikaa ei äkkiseltään pidä rehkiä. Terveelisyys ei ol vaaraksi.

Vierailija
7/8 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

En kuitenkaan vielä uskalla edes yrittää raskautumista - liekkö se merkki siitä, etten ole äidiksi valmis. Tiedä häntä.

ap

Vierailija
8/8 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä