Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jätät vanhaan asuntoon kun muutat?

Vierailija
01.02.2013 |

Erooako jättäminen vuokra- ja omistusasunnosta muutettaessa?

Jätätkö jotain "kohteliaisuusjuttuja" kuten rullan talouspaperia ja saippuaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vessapaperia ja roskapusseja.

Seuraavan asukkaan kanssa on sovittu siitä että jätin seinään kiinniruuvatun klaffipöydän (opiskelija-asunto, ruokapöydäksi), eteisen peilin, puisia parvekelaattoja ja parvekekalusteet (penkki ja pöytä).

Vierailija
2/13 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisikään jättää ellei siitä ole erikseen sovittu.

Vanhaa historiaa: vanhempieni naapurit vei esim. muutossa (tosin 1980 luvulla) tiskikoneen mukanaan, siihen en sentään rupeasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen aina vienyt pois kaiken mitä oon tuonutkin.

Mutta kun me ostettiin tämä asunto niin lumen sulaessa pihalta paljastui kuusi kuusenjalkoineen, hiekkalaatikosta kasa leluja, pussillinen tyhjiä viinipulloja, puutarhatyökaluja jne...

Myöskin joissain vuokratuissa kämpissä on ollut edellisen asukkaan kamaa jotka olemme kiikuttaneet roskiin.

Jos asuntoa myydään niin tietenkin sovitaan uuden omistajan kanssa jos haluavat mm. tiskikoneen pitää tai jotain kaappeja mahdollisesti. Yleensä asuntokaupassa mukaan kuuluu keittiössä tiskikone jos siellä sellainen on, mutta jos se on kovin vanha voi olla ettei uusi omistaja sitä halua.

wc-rullan lopun on muuten varmaan aina jättänyt, mutta en muuta.

Vierailija
4/13 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä vessapaperia ja käsisaippuaa, ja joskus muutakin, tilanteesta riippuen. Jos en tarvitse jotain ja ostaja on sanonut, että voin jättää esim. lamppuja tms. tarpeetonta tavaraa. RMyös sälekaihteimet ja rullaverhot kuuluu minusta asuntoon, vaikka itse olen kerran joutunut maksamaan aika ison summan siitä, että myyjän asentamat rullaverhot jätettiin paikoilleen.

Vierailija
5/13 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen muuttanut lähes 10 kertaa 15 vuoden aikana ja ei mulla olis todellakaan varaa ostaa joka kerta uutta tiskaria.

Kaiken vien ja itsekin toivon pääseväni typötyhjään uuteen asuntoon.

Vierailija
6/13 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vessapaperia ja jos uusi muuttaa heti niin kukkakimpun ja Onnea uuteen kotiin -kortin, missä myös pyyntö lähettää postini ( jos sitä tulee osoitteenmuutoksesta huolimatta ) perääni sekä osoitteeni.

Vierailija
7/13 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä siitä kohteliaisuudesta, inhottaa vieraiden ihmisten tavarat.

Vierailija
8/13 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vienyt sen minkä olen tuonutkin. Nyt on ensimmäinen kerta kun muutetaan pois omistusasunnosta, tänne jätän esim. ylimääräistä tapettia että saa korjattua vauriot joita seinissä on meidän jäljiltä. Jätän myös ylimääräisen kylppärin peilin, joka oli täällä kun ostettiin tämä, se kuuluu tänne kuitenkin.

Se mikä tässä muutossa on outoa, on se että saan ottaa mukaani pihalle istutamani perennat ja pensaat, uudet omistajat laittavat pihan kokonaan uusiksi, ja minä olen vuosia tehnyt kovalla työllä ja rahalla kukkapenkkejä, kun muutetaan omakotitaloon, niin vien kukat mennessäni. Eli alkukesällä on toinen muuttourakka edessä.

Vierailija
9/13 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaista kaappia myöten olemme pesseet kaiken, myös hellan, uunin,jääkaapin ja pakastimen, jotta uudet asukkaat ovat voineet laittaa tavaransa heti paikoilleen. Viimeisimmässä muutossa jätimme myös kukkakorin istutuksineen ja onnea uuteen kotiin-kortin. Olivat ilahtuneita, kun heidän ei tarvinnut pestä mitään, vaan saivat laittaa tavarat heti paikoilleen ja kukasta + kortista olivat yllättyneen iloisia.

Aikaisemmin kun lähdimme vuokra-asunnosta ( 5 vuokra-asunnossa olemme asuneet) , olimme myös pesseet koko asunnon, jotta seuraavalla olisi mukava tulla sinne asumaan.

Itse saimme tasan yhden kerran siistin asunnon, muut ovat olleet toinen toistaan likaisempia.

Omistusasunnosita ensimmäinen oli likainen, eivät olleet putsanneet edes muutossa tulleita kuraisia jalanjälkiä, muusta puhumattakaan. Toinen asunto oli uusi. Tämä kolmas oli puhdas ja siisti viimeistä nurkkaa myöten, kun saimme avaimet.

Vierailija
10/13 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tänne jää aikakapseli.

Remontin yhteydessä piti kattoon tehdä pieni kotelointi ja sinne laitettiin päivän lehti, yksi lelujuliste, keräilykortti, pala tapettia, jota remontissa käytettiin, sekä päivätty kirje.

Vierailija
11/13 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaista kaappia myöten olemme pesseet kaiken, myös hellan, uunin,jääkaapin ja pakastimen, jotta uudet asukkaat ovat voineet laittaa tavaransa heti paikoilleen. Viimeisimmässä muutossa jätimme myös kukkakorin istutuksineen ja onnea uuteen kotiin-kortin. Olivat ilahtuneita, kun heidän ei tarvinnut pestä mitään, vaan saivat laittaa tavarat heti paikoilleen ja kukasta + kortista olivat yllättyneen iloisia. Aikaisemmin kun lähdimme vuokra-asunnosta ( 5 vuokra-asunnossa olemme asuneet) , olimme myös pesseet koko asunnon, jotta seuraavalla olisi mukava tulla sinne asumaan. Itse saimme tasan yhden kerran siistin asunnon, muut ovat olleet toinen toistaan likaisempia. Omistusasunnosita ensimmäinen oli likainen, eivät olleet putsanneet edes muutossa tulleita kuraisia jalanjälkiä, muusta puhumattakaan. Toinen asunto oli uusi. Tämä kolmas oli puhdas ja siisti viimeistä nurkkaa myöten, kun saimme avaimet.

Meillä ihan sama homma! Viimeksi kun muutimme, meni vanhan kodin jynssäämiseen pari päivää ja uuden kodin jynssäämiseen varmaan viikko... Kyllä aina on puhdas koti jätetty. Ainoa kerta kun oikeasti kuvittelin saavani puhtaan kämpän, oli kun muutettiin ihan uuteen. No, sielläkään sitten ollut puhdasta, purua oli kaapeissa ja muuta, kun ei oltu aikataulusta johtuen ehditty kunnolla loppusiivoamaan...

Vierailija
12/13 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on pesty ikkunoita myöten, jos ei sitten talvi ole.

Jätän aina myös vessapaperia, talouspaperia, saippuaa, ainakin yhden lampun, roskapusseja ja sulakkeita. Jos on sälekaihtimet, niin ne tietty.

Vierailija
13/13 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut joka asunnossa erilaiset ja useinmiten uuteen kotiin epäsopivat, silti kaikki tuntuvat vievän ne mukanaan. vessapaperia, plafondilamput jätetään ja sälekaihtimet, mikä kiukuttaa kun ovat paljon itselle maksaneet, eivätkä kuulu vuokra-asuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi