Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun tarhan elto aina vaan arvostelee lastani

Vierailija
31.01.2013 |

Muut päiväkodin hoitajat ovat aivan superihania, mutta mulle tulee aina tosi kurja mieli, kun näen elton. Joka päivä se tulee sanomaan jotain negatiivista lapsestani. Onko se oikein niitten homma, etsiä jokaisesta jotain vikaa?

Tiedän kyllä, että lapseni on "haastava", suurin ongelma on keskittymisessä. Mutta mitä sille voi tehdä?? Mua ihmetyttää muutenkin tää nykypäivän meno, että jo päiväkoti-iässä lapsesta aletaan etsimään vikoja ja niitä sitten "kehittämään" ja "parantamaan". Kun ei kaikkea kuitenkaan voida parantaa, miten keskittymiskykyä muka voidaan parantaa? Enkä usko, että mun lapsi on ainoa 5-vuotias, joka riehaantuu liikaa isossa porukassa ja pelleilee. Kotona on siis rauhallinen kaveri, mutta isoissa ryhmissä villiintyy.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hoitajista yksi tällainen tapaus. Oli aiemmin lapsen omahoitaja ja kasvatuskeskustelussa nosti esiin ongelmia/kehityskohteita, jotka yllättivät minut täysin. Kun omahoitajaksi myöhemmin tuli ryhmän lto, ei hänkään tunnistanut lapsessani näitä aiemmin kirjattuja ongelmia.

Jostain syystä tämä mainittuja hoitaja vaan ei erityisesti tunnu pitävän lapsestani, ja häneltä tulee negatiivista palautetta, jos keneltäkään. (Aika harvoin siis kuitenkaan häneltäkään.). Olen todennut, että tässä vain eivät kemiat osu kohdalleen, ja niin kauan kuin hoitaja vaan kohtelee lasta asiallisesti, niin siihen on tyytyminen. Teillä tilanne tietysti ikävämpi,jos huonoa palautetta tulee jatkuvasti. Kyllä E-lton minusta nimenomaan pitäisi osata nähdä niitä hyviä juttuja "hankalammassakin" lapsessa.

2/2 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko vaikkapa joskus eltolle ohimennen sanoa, kun joku toinen päiväkodin henkilökunnasta on kertonut jotain kivaa lapsesi kohdalta, kuinka se tuntui sinusta vanhempana tosi mukavalta. Ja kuinka se antaa voimia iloita omasta lapsesta, kun kuulee toisilta myös hyvää palautetta. Auttaahan se lastakin paremmin eteenpäin, kun hän saa positiivista, kannustavaa palautetta, miksei myös meillä aikuisilla.

Kerro kokemuksistasi eltolle!!!! Jaksamisia, iloisia hetkiä reippaan lapsesi kanssa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan