Työssäkäyvät äidit kärräävät lapset sairaslomalla päiväkotiin, mites kotiäidit?
Kotiäitien on hoidettava lapset, oli sitten kuinka sairas tahansa.
Ihme lusmuja noi työssäkäyvät äidit!
Kommentit (42)
joten vaikka töissä olen ei ole hoitopaikkaa minne omat lapset voisi hoitoon viedä jos itse sairastun. Ja levätä pitäisi minunkin jotta töihin voisin palata.
Taudit on sairastettu sinäkin aikana ja valitettavasti lapset on hoidettu paskassakin kunnossa. Se on se kotiäidin osa jos lähellä ei ole tukiverkkoja.
Onneksi nykyään työäitinä voin sairastaa rauhassa kun on se paikka mihin lapset viedä jos joutuu saikulle.
Elämä on valintoja täynnä.
ja isät sitten vievät päiväkotiin, että äidit saa maata lällissään kotona oli kipeä tai ei.
Jos olen kipeä, mieheni vie ja itse pyrin pystymään hakemaan lapsen hoidosta 5min päästä autolla. Koetan saada itseni työkuntoon niin nopeasti kuin mahdollista.
Ollessani kotiäitinä olin kerran niin kipeä, että minun oli palkatava naapurin tytöt leikittämään lapsiani. Olisi todella hyvä jos voisi saada esim.kunnan kotipalvelun maksusetelin tällaisia yllättäviä kriisitilanteita varten. Minusta kenenkään ei tulisi olla pakko hoitaa ainakaan useampaa leikki-ikäistä (joille ei vain köllöttely riitä) ollen itse vuodekuntoinen.
Toki lapset sairaanakin hoitaa, mutta miksi ihmeessä niin tekisi, jos ei ole pakko? Ei lapsella hoidossa hätää ole, älkää nyt olko hysteerisiä. Sairasloma on lepäämistä varten, eipä sitten turhaan sairaus pitkity.
Olette muka huolissanne lasten hyvinvoinnista, vaikka ainoa tavoite on mollata muita äitejä. Kaikkeen tekin energianne kulutatte. Eikö edes nolota?
Miksei sais viedä lapsia päiväkotiin, jos itse on sairas?
Jos mä oon tosi sairas niin mun mies jää kotiin, ottaa lomapäiviä tai on palkattomalla. Meidän perheen valinta on ollu se, että mä olen jäänyt kotiin hoitamaan lapsia. Näillä mennään. Keneltä se on pois on naapurin Arja vie lapset päiväkotiin, jos itse on kipeä.
-kotiäiti kuudetta vuotta
olen monesti ihmetellyt että onko nainen ihan oikeasti sairas jos jaksaa pukea ja raahata 2 ja 4 vuotiaat lapset rattailla/pulkalla/pyörällä 1,5 kilsan päässä olevaan päiväkotiin (ja kävellä itse takaisin) ja iltapäivästä sama toisin päin.
Ihan oikeasti jos olen niin sairaana etten "jaksa" lapsia kunnolla hoitaa, olen myöskin niin sairas etten heitä päiväkotiin todellakaan jaksa viedä.
Käsi pystyyn kuka teistä pystyy tuohon kuumeessa tai oksennellen tai jalka kipsissä?
Mä laitan muksun pukemaan päälleen, laitan itselle vaan päällystakin pyjaman päälle, ja ajan autolla pk:lle.
Samaa kyytiä vien isommat kouluun.
Sitten palaan kotiin lepäämään.
Meidän pk:lainen on niin vilkas, että tuo vaiva on ehkä yksi tuhannesosa siitä, mikä vaiva olisi pitää hänet sairaspäivänäni kotona.
PS. Muuten lapsella on 12 hoitopäivää kuussa, ja 1-2 arkivapaata joka tapauksessa isovanhempien tai vanhempien etäpäivien takia.
joten vaikka töissä olen ei ole hoitopaikkaa minne omat lapset voisi hoitoon viedä jos itse sairastun. Ja levätä pitäisi minunkin jotta töihin voisin palata.
siinä missä niillä hoitolapsillakin. Ja onkin, vai mitä, et vain voi sitä nyt tälläsessa ketjussa mainita.
Mutta asiaan. En tajua tätä keskustelua alkuunkaan. Kotiäitinä ei ole pakko olla, jos kokee sen raskaaksi ja epäoikeudenmukaiseksi. Töihin vaan niin tämäkin ongelma on ratkaistu!
Itse en kyllä kipeänä jaksa lähteä roudaamaan lapsia yhtään mihinkään vaan joutuvat kökkimään kotona sairaan äidin kanssa.
olen monesti ihmetellyt että onko nainen ihan oikeasti sairas jos jaksaa pukea ja raahata 2 ja 4 vuotiaat lapset rattailla/pulkalla/pyörällä 1,5 kilsan päässä olevaan päiväkotiin (ja kävellä itse takaisin) ja iltapäivästä sama toisin päin. Ihan oikeasti jos olen niin sairaana etten "jaksa" lapsia kunnolla hoitaa, olen myöskin niin sairas etten heitä päiväkotiin todellakaan jaksa viedä. Käsi pystyyn kuka teistä pystyy tuohon kuumeessa tai oksennellen tai jalka kipsissä?
Mä laitan muksun pukemaan päälleen, laitan itselle vaan päällystakin pyjaman päälle, ja ajan autolla pk:lle. Samaa kyytiä vien isommat kouluun. Sitten palaan kotiin lepäämään. Meidän pk:lainen on niin vilkas, että tuo vaiva on ehkä yksi tuhannesosa siitä, mikä vaiva olisi pitää hänet sairaspäivänäni kotona. PS. Muuten lapsella on 12 hoitopäivää kuussa, ja 1-2 arkivapaata joka tapauksessa isovanhempien tai vanhempien etäpäivien takia.
teet etäpäivän tuon saman tuhannenvilkkaan pk-laisen kanssa? Mitä hän silloin tekee? Ja teetkö itse siis silloin oikeasti töitä? Ilman että sinun tarvitsee huomioida / ruokkia / ulkoiluttaa häntä?
Totta kai sillä lapsella on mukavampaa hoidossa kuin petipotilaan kanssa!
Pari kertaa olen ollut myös lasten kanssa kotona ollessa niin kipeä että olen vakavasti harkinnut MLL:n tms. hoitajan soittamista kotiin jeesaamaan. En vaan sitten ole raskinut.
Kotiäitien on hoidettava lapset, oli sitten kuinka sairas tahansa.
Ihme lusmuja noi työssäkäyvät äidit!
Ihan huippuperusteluita tuossa toisessa ketjussa:
- en ole mikään palveluautomaatti
- lapsi saa tartunnan jos jää kotiin
- joudun maksamaan hoitopäivästä
Meilläpäin on ONNEKSI tapana ottaa koko sisarusparvi pois päiväkodista, jos vanhemmilla TAI yhdellä lapsista joku tarttuva tauti, oli se sitten raju flunssa tai vatsatauti. Muutama kotona ripuloiva äiti raahasi sitkeästi lapsensa tarhaan kiellosta huolimatta, mutta pienimuotoinen painostus muiden lasten vanhemmilta palautti nämäkin idiootit takaisin ruotuun.
Onhan se tietysti raskasta ykskaks hypätä takaisin sinne perheenäidin rooliin, jos ei ole kuukausiin/vuosiin tarvinnut tehdä muuta kuin lämmittää viikonloppuisin eineksiä.
Ja entäs ne mammat, jotka perustelivat oman sairaslomansa aikana lapsensa päiväkotiin raahaamisella sillä, että lapsi HALUAA mennä mieluummin sinne kuin jäädä kotiin. Mitä se kertoo kotioloista? Joko ne ovat todella synkeät tai sitten perheessä päätöksiä tekee alle kouluikäiset. Kumpikaan ei ole kovin hyvä juttu...
t: lapsensa kotona hoitava
Päiväkodissa ihmettelemme, miten sairaat jaksavat vaivautua tuomaan ne lapset hoitoon? Välillä törmää tyhmin, joilla on vatsatauti kotona. Lapset tulevat tuomaan taudin sitten päiväkotiin. Ihan oikeesti...
Kotiäidit voivat ostaa sairastaessaan maksullista lastenhoitoa vaikka MLL:sta. Ihan turha valittaa ettei muka ole mitään vaihtoehtoa.
Yksityisellä hoitajalla ei yleensä ole varapaikkaa hoitolapsillekaan. Eli minä olen töissä, vaikka olisin kipeä ja olen töissä, vaikka omat lapset olisivat kipeitä (oksennustauti on ainoa poikkeus).
Ihan sama, jos vanhemmat tuovat lapsensa hoitoon, kun sairastavat. Ymmärrän sen oikein hyvin. Mutta voi kunpa eivät toisi lapsiaan silloin, kun lapset sairastavat! Kuumetta ja oksennustautia on tänäkin vuonna hoitoon tuotu potemaan.
Sitten sairastuin influenssaan, joka ei mennytkään ohi, en ollut terveenä lainkaan kahteen kuukauteen ja sain lääkäriltä ehdottoman käskyn vain levätä ja ivallisen huomautuksen (mieslääkäri)suorittajaäideistä, jotka eivät tajua, miten omaa itseä hoidetaan. Tajusin silloin, että harvemmin kukaan ihmettelee miestä, joka makaa kotona yksinään, kun on sairas. Eikä sairaan lapsen sisaruksetkaan yleensä jää pois koulusta, jos yksi lapsista on sairaana. Jääkö se toinenkin vanhempi pois, jos tässä nyt tartuntaa pelätään? Ihanko teillä koko perhe kokoontuu sen yhden sairastavan ympärille, jotta vaan ei ketään muuta tartuteta?
Ihmeellistä tekopyhyyttä ja mieslääkäri oli oikeassa nauraessaan meille muka niin hyville äideille. Ihan vaan omaa kruunuamme kiillotamme, emmekä todellakaan ajattele lapsen parasta. Jos vanhempi pystyy viihdyttämään paria leikki-ikäistä, hoitamaan kotia, tehdä ruokaa yms. niin samantien voi hän tehdä töitäkin. Eikö? Lapsen parasta - joskaa nyt ei niin järkyttävän vahingollistakaan - ei ole se, että tungetaan dvd:n äärelle viikoksi, kun äiti sairastaa. MIksi ihmeessä ei siis saisi ajatella sekä omaa että lapsen parasta ja itse levätä kunnolla ja laittaa lapsi päiväkotiin kavereiden kanssa leikkimään?
Tässäkin ketjussa on tekopyhyys huipussaan! Kuka oikeasti hyötyy viimeisillä voimillaan lapsia hoitavasta äidistä, jonka sairasloma vain venyy ja venyy, kun ei saa levättyä riittävästi ja toivuttua sitä kautta nopeammin? Jos olisin työnantaja, vaatisin, että työntekijäni ei käyttäisi sairaslomaansa lasten hoitamiseen (tai jos käyttäisi, pitäisin työkuntoisena) ja näin pääsisi nopeammin työkykyiseksi takaisin enkä joutuisi maksamaan turhia sijaiskuluja tai tekemään erikoisjärjestelyjä, kun mamma haluaakin vain laatuaikaa lapsensa kanssa.
Ketjun mukaan ainoastaan yhdellä äidillä taitaa olla jonkinlaista tukiverkkoa olemassa. Kaikki muut joutuvat pärjäämään yksin. Surullista jos totta. Ehkä peiliin katsomisen paikka. Tai sitten mammat kilpailevat taas tässäkin kuka on se kaikkein paras.
missä yksinhuoltaja äiti haukuttiin lyttyyn, kun hoiti lapsensa kotona, kun sairasti flunssaa, veteli naamariin vaan buranaa ja mammat pelotteli sitten sydänlihastulehduksella...
Miksihän, miksihän ne työäidit vie sen lapsen sinne päiväkotiin? Oiskohan meistä kuitenkin EHKÄ enemmän hyötyä elossa kuin kuolleena? Sydänlihastulehdus EI ole leikinasia. Ei ole kauaakaan, kun yksi perhe menetti äidin, koska tämä ylisuoriutui flunssassa ja sydänlihastulehtui, sinne jäi ikävöimään työssäkäyvää äitiä 3 alle kouluikäistä lasta ja mies...
Jos kerta on päiväkotimahdollisuus, niin miksi sitä ei saisi käyttää? Siitä joutuu maksamaan kuitenkin. Ja kyllä minä ehdottomasti itse ainakin haluan nähdä, kun lapseni kasvavat, enkä kuolla oman tyhmyyden takia...
T: entinen yh, joka oli lähellä joutua sairaalahoitoon, koska hoiti kipeänä lapsensa kotona...
En ole sen kummemmin asiaa edes miettinyt. Kun on tilanne päällä, eletään sen mukaan.
Nyt kun olen töissä ja tällä hetkellä masennuksen takia viidettä viikkoa sairaslomalla lapset tosiaankin ovat oudossa. Ihan lääkärin määräys. Ei tässä muuten saa levätä ja parantua
ja niitähän on joka perheessä useampia.
Edelleen odotan kenen käsi nousee. Ei ole oikeasti sairas jos tuon tempaisee. Terveenä se just ja just menee ja sitten päiväkodin vierestä junalla töihin, mutta teepä huviksesi sama kipeänä - "jotta saisit levätä" - täydellistä logiikkaa :)