Miesystävällä epäillään kondyloomaa kiveksissä. Voiko olla ollut uskollinen?
Olemme olleet yhdessä 7 vuotta. Onko voinut olla koko tuon ajan piilevänä?
Kommentit (15)
Olen käynyt koko ikäni kerran vuodessa papassa siis.
Mitä hyötyä on kondomista, jos miehellä on kondylooma kiveksissä? Ei kai hän voi vetää kortsua kiveksien päälle?
Jos miehellä on tuo kondylooma ollut koko 7 vuotta, niin eiköhän ole tarttunut jo minuun kaikkien näiden vuosien aikana?
Jos olette jo harrastaneet seksiä ilman kondomia, on virus todennäköisesti jo tarttunut. Onko sinut testattu? Oletko varma, ettet sinä ole tartuttaja?
Jos tähän asti on aina kondomia käytetty, riippuu suhteen vakavuudesta miten jatkatte. Jos meinaatte lapsia hankkia, ei siinä oikein auta muu kuin laittaa taudit kiertoon. Näin sanoi mulle gynekin aikoinaan.
Ilman kondomia ollaan oltu jo sen seitsemän vuotta. Lapsien hankintaa ei ole kyllä aikeissa.
jotka kondylooma on aiheuttanut, ei sitä, että kannatko virusta. Eli virus voi olla sinun elimistössäsi, mutta se ei ole koskaan aiheuttanut solumuutoksia. Voi joskus puhjeta tai sitten ei. Kai viruksen voisi havaita verikokeella?
usein papillomavirus (hpv), joka on aika suurella prosentila väestöstä (naisista jopa 85-90% elämän aikana). Toisilla poistuu elimistöstä omia aikojaan, toisille jää loppuiäksi. Viruksen olemassaoloa ei kuitenkaan voi varmuudella testata, tyyppi voidaan selvittää koepalasta jos muutoksia on.
Syytä on jokaisen käydä papassa säännöllisesti juuri hpv:n vuoksia. Lastenhankintaan ei sinänsä vaikuta ja gynen mielestä kumi ei ole vakisuhteessa pakollinen, koska virus siirtyy jos on siirtyäkseen. Miehellä ei yleensä aiheuta ongelmia. Esteettinen puoli tottakai, mutta suuri osa kantaa virusta tietämättään koska oireita ei koskaan tule.
On mahdollista, sama juttu itsellänikin, olen ollut sinkkuna ja seksittä kohta 6v ja todettiin viime kesänä kondis häpyhuulissa:( no ei minulla ole pelkoa että muutenkaan enää miestä saisin että väliäkös sillä:(
On mahdollista, sama juttu itsellänikin, olen ollut sinkkuna ja seksittä kohta 6v ja todettiin viime kesänä kondis häpyhuulissa:( no ei minulla ole pelkoa että muutenkaan enää miestä saisin että väliäkös sillä:(
kondylooma ei voi olla kiveksissä.
t. esh
Minulla todettiin kesällä yllättäen hpv, ei tosin kondylooma vaan se pahempi tyyppi. Saman miehen kanssa olen ollut 14 vuotta ja tiedän että kolmatta osapuolta ei ole.
on voinut olla uskollinen koko ajan. Itse asiassa kondyloomaahan todetaan harvoin myös neitsyillä (lapsilla).
Vaikka olisi tartunnan saanut, ei välttämättä tule oireita edes vuosikymmeniin ennen kuin sitten vanhana immuunipuolustus heikkenee ja virus pääsee pykäämään hienot kukkakaalisyylät.
Kiveksistä nimenomaan sitä epäilyttävää löytyi.
Minustakin olisi "kiva" jos olisi löytynyt vaikka peniksestä, niin kondomi edes auttaisi tuohon, mutta kun on tuolla muualla, niin kuinka pystyy harrastamaan enää seksiä? Ei kai mitenkään.
ap
Itselläni oli oireettomana 4 vuotta.
Kondylooma ei parane koskaan ja aiheuttaa jopa sikiölle joskus syyliä jne. Oletko tutkituttanut alapääsi säännöllisesti, ettet ole kantaja ja jos olet niin teidän ei koskaan pitäisi olla suojaamattomassa sukupuoliyhtedessä eli kumia kumia kumia, sillä muuten olet jatkossa kantaja ja syöpäriski moninkymmenkertaistuu.