Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

100g sulatettua margariinia -> 155g öljyä?

Vierailija
30.01.2013 |

Kertokaas kokeneemmat leipurit tälle tumpelolle, että voiko reseptin mielekkäästi soveltaa noin. Kun siis ohjeessa sanotaan 100g sulatettua margariinia, niin onko suht sama asia laittaa 100g öljyä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo heti otsikossa virhe..

Vierailija
2/8 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 100 g ei 155 g... Itse käytän aina leivonnassa oliiviöljyä, tosin mä en kyllä mittaile tai punnitse vaan laitan näppituntumalla ne määrät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vaan että leipomuksesta tuli kamala rasvalätyskä. Siksi kävinkin miettimään, olisiko öljyä pitänyt laittaa vähemmän kuin se 100g. Ihan tarkasti mittailinkin vielä kaikki ainekset. No parempi onni ensikerralla!

Vierailija
4/8 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vaan että leipomuksesta tuli kamala rasvalätyskä. Siksi kävinkin miettimään, olisiko öljyä pitänyt laittaa vähemmän kuin se 100g. Ihan tarkasti mittailinkin vielä kaikki ainekset. No parempi onni ensikerralla!

voi lisätä jauhoa vähän, siis jos on liian rasvaisen märkä se taikina.

Näköjään minulla kotona olevan leivontaoppaan suositus muuten on, että pitäisi käyttää vain 3/4 öljyä suositellusta voin tai margariinin määrästä eli 100 grammaa margariinia korvataan 75 grammalla kasviöljyä.

Itselleni ei ole tullut mieleenkään että on eri määrä koska en tosiaan mittaile mitään aineita ja käytän reseptejäkin vain jonkinlaisina pohjaideoina.

Vierailija
5/8 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisen googlauksen mukaan konsensus olisi 3/4 öljyä voin määrästä, eikä mielellään sellaisiin leivonnaisiin, joissa vaahdotetaan voi ja sokeri.

Vierailija
6/8 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkeesti laitan itse esim jos pyydetään tuota 100g voita laittaisin sitten 75cl öljyä.

Jos 200 g voita. laitan 1,5 dl öljyä.

Korvaan tosi usein öljyllä voin tai margariinin. Pullataikinankin teen öljyllä.

Vierailija
7/8 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ihme, että leipomuksesta tuli vähän liian rasvainen. Ensikerralla sitten laitan tuon 3/4 määrän. Kiitos kaikille. :)

Vierailija
8/8 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 80% rasvaa, kun taas öljy on 100% sitä ihteään.