Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jooga lieventää masennusta

Vierailija
30.01.2013 |

http://www.hs.fi/kotimaa/Tutkimus+Jooga+lievent%C3%A4%C3%A4+masennusta/…

HS-jutun mukaan on tutkittu, että jooga lieventää masennusta.

"Jooga helpotti kaikkia tutkittuja mielenterveyden häiriöitä. Vain syömishäiriöistä ja kognitiosta eli tiedon käsittelyn ongelmista ei löytynyt selvää näyttöä.

Tutkijat totesivat, että jooga lievitti lievää masennusta ja unihäiriöitä."

Mikä on oma kokemuksesi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennuksen lievittäjä on vyöhyketerapia. Jos mahdollista niin masentuneen kannattaa muuttaa paikkakuntaa,ja monasti masennuksen aiheuttajia ovat läheisimmät ihmiset, jotka vuodesta toiseen alistavat, mitätöivät ja tekevät helvetin jo muutenkin herkän ihmisen elämästä. Siis läheisimmät ihmiset vaihtoon.

Vierailija
2/7 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mikä tahansa mieluisa liikunta auttaa . Jooga on alkuun tuskaisan vaikeaa , kelloa tuli ainakin mun vilkuiltua ja hermostutti. Sitten kun hengitys ja liikesarjat alkoivat mennä yhteen , se muuttui rentouttavaksi ja mielialaa kohottavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vain sellainen hyvin verkkainen jooga,jossa syvennytään myös mietiskelyyn.

En usko että sellainen hyvin fyysinen jooga,parantaa stressiä tai masennusta,jos ei ole hyvää pohjakuntoa.

Vierailija
4/7 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennuksen lievittäjä on vyöhyketerapia. Jos mahdollista niin masentuneen kannattaa muuttaa paikkakuntaa,ja monasti masennuksen aiheuttajia ovat läheisimmät ihmiset, jotka vuodesta toiseen alistavat, mitätöivät ja tekevät helvetin jo muutenkin herkän ihmisen elämästä. Siis läheisimmät ihmiset vaihtoon.

Totta varmaan mutta miten vaihtaa paikkakuntaa jos lapset kouluikäisiä ja kaverit täällä ja myös omat vanhempani jotka auttavat paljon. Muuten varmaan tekisi hyvää. Tosin mies ei voisi töitä vaihtaa ja hänen työpaikkakuntansa on entinen asuinpaikkamme jossa minulla oli myös ongelmia. Miten aloittaa puhtaalta pöydältä? Vaihtaa alaa ja asuinpaikkaa. Ja lapset menettäisivät kaverinsa.

Vierailija
5/7 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi om!

Vierailija
6/7 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mikä tahansa mieluisa liikunta auttaa . Jooga on alkuun tuskaisan vaikeaa , kelloa tuli ainakin mun vilkuiltua ja hermostutti. Sitten kun hengitys ja liikesarjat alkoivat mennä yhteen , se muuttui rentouttavaksi ja mielialaa kohottavaksi.

Jooga on erilaista kuin suorittava liikunta. Liikunta, jossa pyritään suoritukseen, keho saa minusta liikunnan hyödyt mutta pääkoppa voi jäädä stressiin. Voi jäädä riittämättömyydentunne.

Muuten on samanlaiset kokemukset joogasta, kolmannella kerralla jooga alkoi vasta avautua ja tuntua mielekkäältä. Joogassa saa myös mieli levätä.

Vierailija
7/7 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin kuolla tylsyyteen tunneilla! Juu, ei kiitos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi