avioero ja lasten sukunimi
onko kukaan vaihtanut lasten sukunimeä omalle tyttönimelle eron jälkeen vai mikä on teidän mielipide?
Kommentit (10)
tulee kenties muutto ehkä jopa uusi kaveripiiri. Pitääkö lapsen luopua tutusta nimestäänkin äidin kostonhalun ja itsekkyyden takia
Miksi vaihtaisit? Isän luvallahan tuon vain saa tehdäkin.
ei ole riitainen ero, lapset vaan sanoivat haluavansa saman nimen kun mulla tulee olemaan. Joten olisimme kaikki samannimisiä eron jälkeen. Minäkin ajattelin että lapset jää isän nimelle mutta onko "väärin" muuttaa myös heidän nimi vaikka itse he sitä haluavat.... pieniä ovat vielä tosin mutta selkeästi äidin nimen haluavat.... mitä teen?
En itse lähtisi vaihtelemaan.
Ja molempien vanhempien suostumus siinä tarvitaan.
Isommat kyllä. Ainahan sitä voi puhua lasten isän kanssa.
Mistä lapset edes keksivät tuon idean? Puhuitko heille asiasta ensin?
sanoin että kun ero tulee voimaan äidin sukunimi muuttuu, he haluaisivat olla minun kanssa samannimisiä, en tiedä mikä olisi oikea ratkaisu, isä ei ongelma, antaa vaihtaa jos lapset haluaa. kuten sanoin ei riitaisa ero. mutta silti mietin voinko vaihtaa, muuttoa ei tule, lapset samassa elinpiirissä kuten ennenkin. ainut muutos olisi sukunimi.
Vähän jännä vain, että pelkästä kertomisesta tuon keksivät.
en menisi lasten sukunimeä vaihtelemaan, jos ei sitten ole lasten pahoinpitelya tms taustalla. Lapset voivat sitten itse täysi-ikäisenä nimensä vaihtaa jos haluavat.