Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelemattomia pölvästejä: Lapsilla kavereita kylässä vaikka äiti on mahataudissa

Vierailija
27.01.2013 |

Arrggh. En voi ymmärtää tahallista typeyyttä:

Lapsi tuli kaverilta kylästä ja sanoi että siellä oli äiti mahataudissa.

WTF. Ei silloin tuu kavereita kylään kun on tarttuvaa mahatautia. En jaksa käsittää. Saatanpa avasta sanaisen arkkuni jos tarttui.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka edes haluaa kotiinsa vieraita ihmisiä jos yrjöää ja ripuloi?

Vierailija
2/19 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei jaksanut olla pystyssä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuumeessa ja pötköttänyt täällä makkarissa ovi kiinni koko päivän, eikä mulla ole muita oireita, niin annoin lapsen kaverin tulla meille toiseen kerrokseen leikkimään, jossa ite en ole edes käynyt moneen päivään. Mietin kyllä, että teinkö oikein vai väärin?

Vierailija
4/19 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva on absolutisti.

Hemmetti.

Ap

Vierailija
5/19 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eivät kertoneet

hain vielkä hänet meidän 1kk vauvan kanssa pois.

Vierailija
6/19 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä lapsille tulee kavereita oventaakse kun olen itse tai joku lapsista sairaana. Silloin lupaan että voivat leikkiä meidän lasten kanssa pihalla.

Jos olen flunssassa niin silloin saatan päästää sisälle leikkimään vinttiin jos en ole siellä käynyt pitkiin aikoihin.

Jos meillä on mahatautia en päästä vieraita sisään.

Toki sitten välillä kuulen poislähteviltä vierailta lapsilta että heillä nuorempi sisarus onkin mahataudissa ja siitä huolimatta nämä isommat tulivat kylään eivätkä kertoneet sitä ennenkuin lähtiessä. Tai toisinaan huomaa että kylässä oleva lapsi yskii ja nyysää kokoajan ja jos kysyy niin kertoo olleensa just flunssassa. En olisi päästänyt sisälle leikkimään näissä tilanteissa jos olisin tiennyt ajoissa tuon.

No näitä sattuu kun perheissä on erilaisia tapoja.

Vierailija
7/19 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun heillä on joku kipeä, niin kutsuu muille lapsille kavereita, että keskittyä itseensä tai siihen kipeenä olevaan lapseen.

Jatkuvasti saa olla varuillaan, että mitäs tautia niillä taas on..

tai sitten esim tulevat porukalla illanistujaisiin toipilaana tai tuo oksensi aamulla viimeksi.. Onneksi parantui nyt iltaan!

asiasta on sanottu, muttei se vaan tajua. En ole pöpökammoinen, mutten mä tarkoituksella halua ketään sairastuttaa.

Vierailija
8/19 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä jatkan: arvon rouva on vieläpä ammatiltaan sairaanhoitaja, joten joitain herneitä täytyy korvain välillä liikkua.

Jotenkin en vaan jaksa käsittää tuota ihmisten erilaisuutta.

Olettaisin että kylään tarjoutuvalle lapselle sanotaan selvästi: Nyt ei sovi, on tarttuvaa mahatautia!!!

ap

Vierailija
9/19 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli ainakin hereillä ja on ihan puhekykyinen, vaikka sairas nukkuis, ei se poista käytöstapoja

Vierailija
10/19 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) paras oli ehkä yksi kolmevuotias joka tuli meille naapurista kylään... ihmettelin miksi hällä vaippa päällä, no selvishän se kun äidin kanssa juttelin, oli ripuloinu koko lastenhuoneen pyykkiin kotonansa. huomaavaisesti vaippa päälle ja naapuriin leikkimään niin äiti saa siivota rauhassa :)

sama lapsi on tullut kylään aamulla oksennettuaan iltapäivästä, kun "mä oon jo parantunu" :)

Lisäksi näitä flunssaisia nyt ravaa alvariinsa, ja lapset päästetään kyllä leikkimään vaikka perheessä joku makaa 39C kuumeessa vuoteenomana...

En vaan VOI käsittää, mutta kyllä se niin yleistä on että kyllä pian luulisi jonkun osaavan perustella miksi näin.

Meille ei tule vieraita jos joku perheestä on kipeänä. Jos joku perheestä on flunssainen terveet saavat kyläillä kavereillaan. Jos joku perheestä on vatsataudissa lapset tapaavat kavereitaan koulussa / pihalla.

Vierailija
11/19 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhät av-mammat, perustelkaapas heikoja hetkiänne, olen varma että teissäkin on just NIITä pahiksia...

Vierailija
12/19 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole opettanut kersallesi, että silloin ei mennä kylään rasittamaan isäntäväkeä, jos siellä ollaan kipeänä? Jos kaveri ei ymmärtänyt kertoa heti, että heillä äiti on sairas, lapsesi olisi pitänyt lähteä pois heti saman tien, kun oivalsi asian, eikä jäädä sinne mesoamaan ja rasittamaan sairasta äitiä.

Vierailija
13/19 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole opettanut kersallesi, että silloin ei mennä kylään rasittamaan isäntäväkeä, jos siellä ollaan kipeänä? Jos kaveri ei ymmärtänyt kertoa heti, että heillä äiti on sairas, lapsesi olisi pitänyt lähteä pois heti saman tien, kun oivalsi asian, eikä jäädä sinne mesoamaan ja rasittamaan sairasta äitiä.

Itse teen 3- vuorotyötä ja joillekin naapurin lapsille on vaikea takoa päähän et meillä ei kyläillä ja mesota jos nukun päivällä.

Vierailija
14/19 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ovikello äänettömllä taikka kyltti ovella vai mistä lapset pihalla tietää, milloin TE nukutte?

Vierailija
15/19 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ovikello äänettömllä taikka kyltti ovella vai mistä lapset pihalla tietää, milloin TE nukutte?

eikä oven laittaminen lukkoon. Naapuruston kakarat hakkaavat ovea niin kauan, että se tullaan avaamaan. Tai alkavat kiertää taloa ja koputella ikkunoihin. Eikö se mene jakeluun, että jos ei tulla avaamaan, siihen on joku syy, varsinkin kun asia on selitetty monen monta kertaa sekä lapsille että heidän äideilleen.

Vierailija
16/19 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman että kutsutaan.

Lapsi kutsui, isä myöntyi ja kotiin tultua selkeni mulle todellisuuden -yök- niin karu laita...

Vierailija
17/19 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eihän lasten kavereista tiedä, onko ne just illalla menossa katsomaan isoisoäitiään sairaalaan, joka sitten kuolee, kun saa vierailta sen vatsataudin, kun nämä toivat sen sieltä kaverilta. Tai ovat juuri seuraavana päivänä menossa tervehtimään jotain vastasyntynyttä ja vievät sitten vauvalle sen vatsataudin, jonka sieltä kaveriperheestä saivat.

Miten jotkut uskaltavat olla noin välinpitämättömiä, kun eivät voi tietää toisen lähipiiriä niin tarkkaan. Ja pahimmassa tapauksessa vielä salaillaan, että ollaan kipeitä, jolloin vierailijat eivät osaa varoa tartuttamasta niitä vauvoja ja vanhuksia.

Vierailija
18/19 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eihän lasten kavereista tiedä, onko ne just illalla menossa katsomaan isoisoäitiään sairaalaan, joka sitten kuolee, kun saa vierailta sen vatsataudin, kun nämä toivat sen sieltä kaverilta. Tai ovat juuri seuraavana päivänä menossa tervehtimään jotain vastasyntynyttä ja vievät sitten vauvalle sen vatsataudin, jonka sieltä kaveriperheestä saivat. Miten jotkut uskaltavat olla noin välinpitämättömiä, kun eivät voi tietää toisen lähipiiriä niin tarkkaan. Ja pahimmassa tapauksessa vielä salaillaan, että ollaan kipeitä, jolloin vierailijat eivät osaa varoa tartuttamasta niitä vauvoja ja vanhuksia.

ihmettelen.

Eipä vaan vielä ole löytynyt ketään kertomaan, miksi oma lapsi saa kutsua vieraita kun perheessä sairastetaan, tai mennä itse kipeänä kyläilemään.

t : se edellä vaippapäällä vatsataudissa kylään tulleestä kertonut

Vierailija
19/19 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

taudit tartu.

Jos on aidosti oma kroppa ravittu niin, että on hyvä vastustuskyky, tuollaiset taudit harvemmin tarttuu.

Silti on todella väärin että ei kerrota, en minääkään halua sitä riskiä että sairastun tai lapseni, vaikka meillä ole koko viime vuonna mitään ollutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä