Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistaako joku HS:ssä n.vuosi sitten ollutta juttua ruokakauppojen valikoimien eroista alueen..

Vierailija
27.01.2013 |

sosiaaliluokan mukaan?

Jutussa esimerkkinä oli ainakin Käpylän Mustapekka. Löytäisiköhän artikkelin vielä jostain netistä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla netissä, mutta jos sulla on Hesariin tunnukset, päivämäärä oli 22.1.2012.

Vierailija
2/11 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarivtse. Tottakai kaupat pitävät hyllyissään sellaista valikoimaa, mitä asiakkaat ostavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tunnuksia. :/

t.ap

Vierailija
4/11 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joku aika sitten artikkelin nettikaupoista, osalla hinta muuttuu sen alueen mukaan mistä tilausta ollaan tekemässä. Amerikassa postinumeroiden mukaan, minkä sosiaaliluokan ihmisiä sillä alueella elää. Esim. ostaessa nettikaupasta (staples) toimistotarvikkeita, hinta oli eri sen kukaan oliko määrätyllä eteisyydellä kilpaileva toimistotarvikeliike.

Toinen erikoisuus oli lentolippujen hinnat, tarjottavat hinnat oli kalliimpia jos tulit sivustolle käyttäen macilla verrattuna pc:tä. macin käyttäjät on varakkaapia.

Vierailija
5/11 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sinä sitä artikkelia kaipaat? Saatan ehkä vaivautua kaivamaan. Ehkä. Jos hyvä selitys.

Vierailija
6/11 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut työssä kaupassa eri alueilla Helsingissä, tottakai eri alueilla on erilainen sosioekonominen taso ja se vaikuttaa siihen, mitä kaupoissa myydään ja mitä niistä ostetaan. Ei tarvitse mikään einstein olla, että tämän voi huomata.:)

Vierailija
7/11 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ei muuten tiedä, kuuluuko ylempään vai alempaan sosiaaliluokkaan.... ehkä halusi tarkastaa, onko artikkelissa mainittuja tuotteita omassa lähikaupassa ja kumpaan luokkaan nyt sitten kuulutankaan... ; )

Vierailija
8/11 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse artikkeli oli huomattavasti laajempi kuvaus asiasta.

http://www.taloussanomat.fi/raha/2012/12/25/se-siita-hintavertailusta-n…

Koko juttu oli oikeasti mielenkiintoinen, harva kauppa haluaa myöntää että muuttaa hintoja alueen sosioekonomisen taustan mukaan netissäkin.

Toisaalta itse asuin nuorena sinkkuna Kalliossa ja ainakaan siellä ei otettu alueen sosioekonomista taustaa huomioon. Valtaosa alueesta on 1-2 hengen talouksia, kumminkin pakkauskoot ja tarjoukset olivat aina ison perhekoon pakkauksista tai ruokaa kolme kahden hinnalla tyyliin.

Vierailija
9/11 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut työssä kaupassa eri alueilla Helsingissä, tottakai eri alueilla on erilainen sosioekonominen taso ja se vaikuttaa siihen, mitä kaupoissa myydään ja mitä niistä ostetaan. Ei tarvitse mikään einstein olla, että tämän voi huomata.:)

että varakkaat ostavat, mitä tekee mieli, köyhät sitä, mihin on varaa. Näin karkeasti. Eli varakkaatkin ostavat eineksiä, vaikka toiset varakkaat perheet suosisivatkin myös luomua tai kalliimpia tuotteita.

Vierailija
10/11 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiinnosta aihetta kohtaan haluaisin artikkelin lukea.

t.ap

Vierailija
11/11 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi