Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa! Ruokahaluttomuus, laihtuminen ja väsymys-huolestunko?

Vierailija
26.01.2013 |

Olen siis 41 v nainen, minulla ei ole paino- ongelmia tai laihduttamisen tarvetta. Olen aina ollut koossa 38- 40.

Joulun aikaan sain ikävän flunssan joka vei ruokahalun täysin, yritin pitää verensokeria yllä syömällä esim. punaista paprikaa Brie- juustolla.

Sain kuitenkin flunssan aikana alas parhaimmillaan kaksi nyrkillistä ruokaa päivässä.

Nyt flunssa on ohi, ja syön suht normaalisti. Silti olen laihtunut, ja jatkuvasti väsynyt ja ruokahaluton.

Mikä minulla on?

Tuntuu siltä että nyt joku juttu on pielessä. Jotain vaan on nyt väärin.

Auttakaa!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet, paljonko? Noin 5% tahaton painonlasku on aikuisella huolestuttavaa ja sen vuoksi tulisi käydä lääkärissä.

Onko muita ruoansulatuskanavan oireita? Pahoinvointia, oksentelua, ripulia, ummetusta, vatsakipuja?

Luulisin, että kärsit flunssan jälkeisestä väsymysoireyhtymästä, joka menee kyllä aikanaan ohi mutta voi kestää suhteellisen pitkänkin ajan.

Joksus tuollaiset oireet ovat merkki jostain sairaudesta joka on syytä selvittää, jos oireet jatkuvat pitkään.

Vierailija
2/10 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse miettinyt että onko kyseessä fyysinen vai psyykkinen tila- fakta on että jotain on tapahtunut elimistössäni ja sen seurauksena olen väsynyt ja laihtunut.

Kaverini sairasti bulimian ihan yllättäen, oli normaalipainoinen mutta alkoi yllättäen oksennella aterioiden jälkeen- bulimia- diagnoosi oli hänelle täysi yllätys.

Itse toivoisin että tuo flunssan ruokahaluttomuuden aikaansaama laihtuminen olisi se syy tähän jatkuvaan ruokahaluttomuuteen ja laihtumiseen.

Minua silti huolestuttaa se, etten oikeastaan syö riittävästi. Nyt nelikymppisenä tiedän, että ravintopuutokset menevät ensin hampaista, luustosta ja kynsistä...

Eli tietoisesti haluan olla terve, ja syödä kunnolla. Todellisuudessa nyt olen väsynyt ja syön todella pienen määrän ruokaa päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on anoreksia.

Vierailija
4/10 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tutkistellut tilannettani syömishäiriön kannalta. Vaikka se olisi vaikea myöntää itselleni, olisi se ns. helpompi ratkaisu huoliini kuin pelko fyysisestä ongelmasta.

Ihan rehellisesti, pelkään syöpää. Pelkään, että en pysty syömään isoja annoksia koska mahassani on jotain vialla. Pelottaa.

Vierailija
5/10 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö fyysisesti syömään saman määrän kuin ennen? Jos syöt pizzan, millainen olo sulle tulee? Oksennatko? Miten kauan menee ruokailun jälkeen, että pystyt jälleen syömään?

Läheiselläni on mahasyöpä ja yksi oireista oli juuri se, ettei henkilö pystynyt syömään normaalin kokoisia annoksia ja kylläinen olo kesti koko päivän. Hän laihtui nopeasti paljon. Muita oireita olivat väsymys, mahakipu ja pahoinvointi. Mahasyöpä on kuitenkin erittäin harvinainen alle 50-vuotiailla.

Olen tutkistellut tilannettani syömishäiriön kannalta. Vaikka se olisi vaikea myöntää itselleni, olisi se ns. helpompi ratkaisu huoliini kuin pelko fyysisestä ongelmasta.

Ihan rehellisesti, pelkään syöpää. Pelkään, että en pysty syömään isoja annoksia koska mahassani on jotain vialla. Pelottaa.

Vierailija
6/10 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämä läheiseni kuvitteli tosi kauan, että hänen oireensa olivat psyykkisiä. Syytteli stressiä ja ajatteli olevansa luulosairas. Taidettiin me muut tajuta ennen häntä, että jotain on oikeasti vialla.

7

Vierailija
7/10 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairastuin siihen 15v sitten flunssan jälkitautina. Käy otattamassa verikokeet.

Vierailija
8/10 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin muutama vuosi sitten paniikkihäiriöön ja pelkäsin sairastavani silloin kaikkia mahdollisia sairauksia. Tästä seurasi ahdistuneisuus, ja siitä taas juuri nuo sinun kuvaamat oireet: ruokahaluttomuus ja laihtuminen. Väsynyt olin myös ja ajattelin aamulla herätessäni, että milloin saanvtaas nukkua.

En kertakaikkiaan saanut ruokaa alas. Onneksi tilanne korjaantui oikeanlaisen avun löydyttyä.

Mut nuo on ehdottomasti oireita, joiden aiheuttaja pitää tutkia.

Vierailija
9/10 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen saanut hyvää perspektiiviä mahdollisista syistä ja myös rohkaisun mennä lääkäriin.

Olen perusterve enkä ole ollut lekurilla yli viiteen vuoteen, mutta nyt on kai pakko mennä kun huolestuttaa.

Pitäkää peukkuja että on jotain muuta kuin se suurin pelkoni, syöpä.

ap

Vierailija
10/10 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän peukkuja, että kyse oisi vaan siitä flunssan jälkeisestä väsymyksestä. Toivottavasti saat avun vaivaasi.