Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko sairasta lasta voi hoitaa kotona pois töistä?

Vierailija
07.12.2005 |

Sen tiedän, että kolme päivää voi olla palkallisesti pois. Mutta entä jos lapsi on sairaana vaikka 4-6 päivää tai pidempäänkin? Lääkäri kirjoitti sairaslomaa tämän viikon (lapselle siis), mutta kelpaako se selitykseksi töihin?

Voiko esim. äiti hoitaa lasta 3 päivää ja mennä sitten töihin ja isä taas 3 päivää vai onko tuo 3 päivää maksimi per lapsi?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voi olla sairauden takia kolme päivää pois, niin voitte kumpikin olla sen kolme päivää peräkkäin. Jos taas on sairaslomalappu, niin yleensä sen ajan voi olla pois töistä lapsen kanssa kotona. Jotkut työpaikat vaatii kyllä, että ensiksi yrittää hankkia vieraan hoitajan (mikä mun mielestä on tyrmistyttävää) ja jos ei sitä saa, niin voi jäädä kotiin. Kannattaa ehkä kuitenkin tiedustella pomolta miten toimitaan...

Vierailija
2/2 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 palkallisesti ja 1 palkattomasti, jatko on työnantajastasi kiinni, itse olen antanut olla pois niin kauan kuin on ollut tarvis, mutta oletan että lapsen isä on seuraavan sairauden kohdalla lasta hoitamassa.

Tiedäthän, että niihin 3-4 päivään lasketaan myös viikonloput esim. teet töitä ma-pe ja viikonloput aina vapaata, lapsi sairastuu perjantaina olet silloin jo poissa töistä, olet vielä maanantainkin pois töistä, saat palkan perjantailta ja maananatai on jo palkaton.

T: työnantaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme