Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tässä mahiksia ilman inssiä?

07.12.2005 |

Pitää tässä hieman purkaa sydäntä - tässä kierrossa oli tarkoitus olla inssi, tai niin oli puhuttu useampaan otteeseen ja olen tässä piikitellyt itseäni Puregonilla siinä uskossa, että inssi tulee mikäli ei ovulaatio satu viikonloppuun tms. Nyt sitten tänään koin järkytyksen kun lääkäri tänään sanoi, että kaikki näyttää hyvältä ja huomenna sitten laitat irroituspiikin ja sitten ajoitetut yhdynnät. Mä olin aika ällikällä lyöty, mutta en jaksanut alkaa siinä inttämään siitä inssistä, olisi varmaankin pitänyt.

Nyt toiveet tuloksista tästä kierrosta romahtivat täysin, sillä minulla on aikaisemmin ollut hyviä hoitovasteita esim. Clomeilla ja luonnollisessakin kierrossa ovulaatio tapahtuu. Siittiöt ovat normaalit. Aikaisemmin toinen lääkäri arveli että meidän olisi järkevintä siirtyä IVF:ään seuraavaksi, mutta lääkäri jota hän konsultoi oli kuitenkin inseminaatioiden kannalla. Nyt masentaa julmetusti, koska minun on todella vaikeata uskoa, että näin päästään tuloksiin, kun ei aikaisemminkaan ole onnistunut. Mitä mieltä olette tällaisesta?

Ja toinen kysymys vielä - minulla oli ultrassa tänään kaksi follikkelia toinen 17mm ja toinen 16mm. Jos huomenna illalla pistän Pregnylin, niin onko oikeasti kuitenkin liian aikaista (lääkärin ohje siis oli, että pistäisin huomenna ja niin toki teen, kunhan nyt kysyn¿)? Plääh, alan olla aivan täynnä tätä julkista puolta ja katseet alkavat kääntyä muihin vaihtoehtoihin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko sinun vielä kysyä inssin mahdollisuutta lääkäriltäsi ja syy miksi sitä ei voitaisi tehdä. Toki kotihommillakin on mahiksia, mutta inssissä niitä olisi kai vähän enemmän.

Jos päädytte kuitenkin kotihommiin, minun mielestäni pregnylin pistäminen huomenna on aika aikaista. Munarakkuloiden pitäisi olla vähintään 20 mm irrotuspiikin aikaan ja sitä ne tuskin huomenna vielä ovat, kun ne kasvavat 1-1,5 mm/vrk.

Itse olen miettinyt voisiko Pregnylin pistää silloin kun ovistesti näyttää plussaa. En tosin tiedä toimiiko päätelmäni oikein.

Vierailija
2/7 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksei sitä inssiä voitaisi tehdä. Kuitenkin mahdollisuudet voivat hieman parantua siinä ja ainahan voi kokeille.

Pregnyl voidaan pistää, kun rakkula on vähintään 17 mm, kuitenkin mieluummin vasta myöhemmin. Itselläni on kerran pistetty Pregnyl, inssi tehtiin perjantaina, rakkula taisi olla silloin 22 tai 24 mm ja Pregnyl pistetiin perään varmistamaan irtoaminen. Ei sitä piikkiä tarvitse aina siis pistää niin hirveän aikaisin. Jollain on varmasti täälläkin kuitenkin kokemuksia missä vaiheessa piikki kannattaa pistää. Onhan se toki niinkin, että lääkärin neuvoja kannattaa noudattaa. Ikävän usein täältä vaan saa lukea lääkäreiden kertoneen aivan omituisia hoito-ohjeita..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vastauksista Kamu2 ja Viuhti 76! Yritän huomenna ottaa yhteyttä naistenklinikkaan, tosin siellä vastataan puhelimeen vain noin 30 min ajan, joten saa nähdä onnistuuko. Valmistaudun kuitenkin siihen, ettei sitä inseminaatiota tehdä sekä samalla valmistaudun siihenkin, että tämä kierto meni kankkulan kaivoon... Seuraavassa hoitokierrossa tulen olemaan paljon tiukempi ja vaatia enemmän - sen olen tässä oppinut, jotenkin vain lääkärin edessä tuntuu aina hankalalta alkaa vaatimaan mitään...

Jos jollakin olisi tietoa tuosta ideaalista irroituspiikin pistämisajankohdasta, niin mielenkiinnolla otan tiedon vastaan! Nyt kuitenkin pistän lääkärin ohjeen mukaan - ainakin isompi follikkeleista on silloin yli tuon 17mm joten ehkä peli ei ole kokonaan menetetty... Toinen asia kokonaan onkin sitten pääsevätkö ne siittiöt koskaan perille...

Vierailija
4/7 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisuuksia on! Olen ollut samanlaisessa tilanteessa viime keväänä. Isoin rakkula oli juuri viimeisessä ultrassa 17mm ja seuraavana päivänä piti sitten laittaa tuo pregnyl 5000IU. Tosin pistin kyllä vielä ultran jälkeen kerran (Puregonia) ja sitten seuraavana päivänä sen irrotuspiikin. Olin myös epäileväinen siitä, että on liian aikaista. Lääkärini sanoi kuitenkin että 17-18mm on riittävä kun varmistelin häneltä tuota asiaa, tosin ainahan se on parempi mitä suurempi rakkula on. Joka tapauksessa, meitä onnisti sillä tulin tuosta kierrosta raskaaksi. Valitettavasti raskaus meni kuitenkin kesken. Nyt yritellään edelleen, hoitomuotona Puregon/Menopur+Pregnyl ja kotikonstit, sillä miehessä ei ole vikaa. Ja lääkärini on sitä mieltä, että tällä samaisella tyylillä onnistuu vielä uudelleen. Tosin vielä ei ole vaan onnistanut, elimistö on aika paljon temppuillut keskenmenon jälkeen ja on joutunut pitämään pakosti taukoa. Onnea kuitenkin teille hoitoihin!!

Vierailija
5/7 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa lohduttavaa lukea sinun viestisi - vaikka olisinkin toivonut, että teillä tuo raskaus oli jatkunut loppuun asti!

Minulla siis juuri sama tilanne kuin sinulla silloin. Tänään pistin siis vielä yhden annoksen puregonia ja miehessä siis ei ole todettu mitään vikaa (eikä toisaalta minussakaan, joten siksi vielä skeptinen...)

Vierailija
6/7 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös sitä itse useamman kerran tiedustellut ja ihmetellyt miksi inssiä ei voisi tehdä. Lääkärini on ollut sitä mieltä, että paremmat mahdollisuudet voivat olla ilman inssiäkin varsinkin kun miehessä ei ole vikaa. Kuulema hyvät siittiöt voivat kärsiä enemmän siittiöiden pesussa kuin ihan perinteisellä luomumenetelmällä. Joten eipä olla inseminaatiota vielä kokeiltu ja todistettu on, että raskaus on mahdollinen ollut ilman sitäkin :) Tosin sitähän ei tiedä, mihin vielä tässä jatkossa päädytään.. Minulla on siis ongelmia munasarjojen toiminnassa eli tarpeeksi isoja munarakkuloita ei kehity eikä ovulaatiotakaan tapahdu ilman hormooneja. On ollut itsellänikin mitta täynnä näissä julkisen puolen hoidoissa välillä, mut vielä ei ole katsottu aiheelliseksi vaihtaa yksityiselle. Mut rankkaa nämä ainaiset pettymykset ovat!

Toivottavasti teillä tärppää pian! Ja tosiaan kannattaa vaatia lääkäriä selvittämään tuota tilannetta, ei ole mukavaa jos toinen lääkäri puhuu toista ja toinen taas toista!

Vierailija
7/7 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tässä meni sitten niin, että ouvulaatiotesti näyttää nyt vahvasti plussaa, joten enää ei harmita lääkärin ohje pistää tänään. Kummastuttaa vain kun follikkelit vielä eilen olivat aikalailla pieniä...

Inseminaatioonkaan ei tänään siis enää päästäsi kun sairaalaan voi soittaa vasta puolen päivän jälkeen, joten yritän nyt asennoitua positiivisesti näihin kotihommiin.

Kiitos vielä kaikille vastauksista! Joskus vain helpottaa kun ei tarvitse pähkäillä asioita aivan yksin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän