kuinka moni on koittanut ajoittaa lapsen syntymistä
jollekin tietylle kuukaudelle tai vuoden ajalle? Olemme pian alkamassa yrittää miehen kanssa vauvaa, ja kovasti pohdituttaa mikä olis paras vuodenaika syntyä.
Kommentit (8)
mutta jos on sisaruksia, niin alkutalvi on vähän hankala. Mutkikasta ulkoilu lasten kanssa (varsinkin jos on paljon pakkasta), kun on pieni vauva jolla ei ole vielä rytmiä. Ulkona kun ei voi imettää, ihan pienen kanssa ei voi ulkoilla paukkupakkasilla, ja sisälle on mentävä heti kun vauva herää.
esikoinen aloittaa koulun. Tärppäsi ekasta kierrosta ja vauva syntyi parhaalla mahdollisella hetkellä niin, ettei ollut enää ihan uus juttu syksyllä koulun alkaessa. Äiti on kotona ja katsoo vähän koululaisen läksyjen perään ja on kiinnostunut lapsen koulunkäynnistä. Silti on aamupäivät aikaa kaksin pikkuiselle. Mun mielestäni toi vuodenajan valitseminen on turhaa, mutta lapsen ajoitus siihen, että sopii muuten perheen elämäntilanteeseen on tärkeää. Meillä osa kriteereistä liittyi juuri esikoisen ikään. Ja se osa toteutui hienosti.
tietylle verovuodelle, jotta äitiyspäivärahat olisivat paremmat... Ja selvästi paremmat olivatkin kuin senhetkinen palkka työstä, kun työpaikka vaihtui yö/vkonlopputyöstä normaaliin päivätyöhön.
käytätte kondomia vai pihtaatte kunnes on sopiva ajankohta?
ja onnistunut. Edellyttää, että tulet helposti raskaaksi ja. Lisäksi tarvitaan rutkasti tuuria, et kaikki menee ok. Monta mutkaa voi tulla matkaan.
.uup, kerran vuodessa yritystä. Mieti sitä! Melkoiset suorituspaineet...
Itse halusin ekasta kevätvauvan ja toukokuussa lapsi syntyikin. Oli kyllä kova poika valvomaan ihan vauvanakin. Toinen syntyi lokakuussa ja hän lähinnä nukkui talven yli.
Itse en haluaisi olla viimeisilläni kesän helteillä. Loppuraskaus on muutenkin tukalaa.
Paras vuodenaika saada lapsi on loppujen lopuksi se, milloin vauva sattuu syntymään. Joka vuodenajassa on omat hyvät ja huonot puolensa.