Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen viikkorahasysteemi teillä on?

Vierailija
25.01.2013 |

Kerro lasten iätkin.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkäänlaista. Eikä karkkipäivää. Ne on kaksi maailman turhinta juttua.

Lapset 11,6 ja 4v.

Vierailija
2/15 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta melkein 3v poika sai joululahjaksi säästöpossun, koiran muotoisen mikä haukkuu, kun sinne laittaa rahaa. Annetaan pojalle aina joka viikko hilut lompakosta about varmaan joku 60 senttiä yhteensä, jotka saa ihan itse laittaa omaan possuun :) On ihan innoissaan siitä. Lapsilisästä menee myös aina vähintään 20 euroa suoraan pojan tilille tulevaisuutta varten :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tililleen elatusmaksun, minun osuuden elatuksesta, lapsilisät ja palkkansa.

Edellytyksenä, että hoitaa kulunsa, koulunsa ja harrastuksensa.

Kotitöistä ei ole koskaan maksettu, mutta mukaan on otettu ikä huomioon ottaen jo pienestä pitäen, ne sujuu nyt ihan luonnostaan.

Vierailija
4/15 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tililleen elatusmaksun, minun osuuden elatuksesta, lapsilisät ja palkkansa. Edellytyksenä, että hoitaa kulunsa, koulunsa ja harrastuksensa. Kotitöistä ei ole koskaan maksettu, mutta mukaan on otettu ikä huomioon ottaen jo pienestä pitäen, ne sujuu nyt ihan luonnostaan.

Maksaa siis itse asumisensakin?

Vierailija
5/15 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

arkkipäivä otettiin käyttöön, kun muuten kinusi joka päivä karkkia :P

Vierailija
6/15 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Au pair saa 65e/vk, on 22v

Vierailija
7/15 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siitä tule vähennyksiä eri jutuista. Vähennyksen aiheita: aamupalan syömättä jättäminen, läksyjen tekemättömyys (Wilma viestit), läksyjen teko liian myöhään, puhelimen tai tietokoneen käyttö klo 21 jälkeen arkena ja klo 22 vkonloppuna. Yms. Hyvin toimii meillä ainakin. Tyttö maksaa siitä kaikki omat menonsa (siis ei harrastuksia eikä vaatteita).

Vierailija
8/15 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tililleen elatusmaksun, minun osuuden elatuksesta, lapsilisät ja palkkansa. Edellytyksenä, että hoitaa kulunsa, koulunsa ja harrastuksensa. Kotitöistä ei ole koskaan maksettu, mutta mukaan on otettu ikä huomioon ottaen jo pienestä pitäen, ne sujuu nyt ihan luonnostaan.

Maksaa siis itse asumisensakin?

Asuu minun kanssani. Jäin sana ns. juoksevat kulunsa, netti, puhelin, mopo, vaatteet jne.

Vierailija
9/15 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 ja 12 vuotiaat 20 euroa. Mä ostan vaatteet ja kaikki käyttötavarat, usein karkkipäivänkarkitkin.

Vierailija
10/15 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maksetaan kun lapsi muistaa sitä pyytää ja minä muistan antaa. Viime vuonna taisin muistaa sen kaksi kertaa.

Meillä ei ole karkkipäivää, vaan karkkia ostetaan kohtuudella aina silloin tällöin. Sen lisäksi lapsi saa leluja ja askartelutarvikkeita yms. kun tarvitsee - silloin pitää sekä vanhemman että lapsen oltava sitä mieltä, että ostokselle on tarvetta. Aika yksyhteen nää meidän näkemykset kyllä menevät että mitä tarvitaan ja kuinka paljon.

Vierailija
11/15 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat 5€ viikossa. Lapsilisistä menee 20€ säästötileille, jotka ovat nostettavissa 18-vuotiaana.

Vierailija
12/15 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 13, 9 ja 7. Isommista hommista saavat palkkaa, esim. polttopuiden pinoaminen, lumityöt tai muut pihahommat. Koulumenestyksestä tienaavat myös. Jokaisesta kiitettävästä koearvosanasta saavat 5 euroa. Erityisesti 13-vuotiaan koulumenestys on tällä systeemillä parantunut huimasti.

Vierailija
13/15 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tililleen, voisi sitten nostaa kortilla rahaa ja ostaa pikkuostoksia sillä kortilla. Viimeeksi osti 100e lego-laatikon.

Nyt kohta 8v täyttävä pääsee saman järjestelmän piiriin synttäreillään.

Ehtona on, että omat hommat hoidetaan: eli illalla vaatteet pyykkiin, uudet vaatteet valmiiksi, koulureput ja harrastuskassit pakataan, lemmikkieläimet (hamsteri) hoidetaan, viedään roskia, siivotaan (= järjestellään) tietty oma huone ja autellaan äitiä tarvittaessa.

Vierailija
14/15 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin periaatteessa. Liian usein on unohtunut, joten annoin viime viikonloppuna kympin molemmille :)

Ja sit jos ollaan reissuilla, lomalla, laivalla tms. niin niinä viikonloppuina eivät saa viikkorahaa, sillä tuolloin tulee ostettua muutenkin kaikkea lapsille. Ja lapsista tämä on ok.

Viikkorahoista lasten ei tarvitse maksaa kuin satunnaiset karkit, pienet shoppailut kavereiden kanssa.

Vierailija
15/15 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 16v saa 15 euroa/vk,13v saa 10 euroa/vk,10v saa 2 euroa/vk ja 7v ei saa vielä mitään..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän