Pyöriikö tällä palstalla muumiastioiden keräilijöitä?
Olen itse alkanut ostella lapsille käyttöastioiksi muumimukeja ja -kulhoja viime syksynä. Olen liittynyt useammallekkin fb:n muumisivustolle. Siellä on paljon keräilijöitä jotka pitävät muumiastiansa käyttämättöminä vitriineissä! Ja monilla on samoja astioita useampi hankittuna.
Uskovat ilmeisesti näiden olevan todella arvokkaita tulevaisuudessa. Yksikin kertoo niitä keräävänsä pojalleen ja antavansa ne sitten pojalle, kun hän muuttaa pois kotoa. Varmaan hirveästi kiinnostaa parikymppistä poikaa muumiastiat.
En vaan jaksa uskoa, että näillä muumiastioilla on kovinkaan suurta arvoa tulevaisuudessa, sillä löytyyhän niitä nykyään lähes joka torpasta.
Kommentit (2)
että noilla -90 luvun mukeilla onkin jotain arvoa. Ei niitä silloin osattu arvostaa ja kerätä.
Ehkä juuri sen takia monet muumiastioiden keräilijät ovat "menneet sekaisin" ja vaalivat ja keräävät näitä nyt tuotannossa olevia astioita, kun luulevat, että niistä tulee yhtä arvokkaita. Mitä ei todellisuudessa tule ikinä tapahtumaan.
Luulen, että muumibuumi pikku hiljaa laantuu ja nykyisten tuotannossa olevien arvo ei tule nousemaan kovinkaan korkeaksi. Juurikin sen vuoksi, että niitä löytyy joka kodista nykyään.
Astioilla varmasti on kysyntää, näillä -90 luvun mukeilla ja muilla hieman harvinaisimmilla. Mutta en mäkään usko et nämä mitä saa kaupasta/vasta saanut niin hinta kovin nousisi..
Mulla on itsellä kymmenisin harvinaisempaa kuppia, keräily mielessä. Ja vähän ajattelin niitä tyttärelleni kerätä, jos eivät kiinnosta sitten vanhempana niin säilytän itselläni :)