Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**SYYSlapsosten KESKIviikko*

07.12.2005 |

Huomenta taas!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kuudesta asti vahtasin taas miehen herätyskelloa. Mies oli soittanut kuurojen liittoon ja nyt sit pitäis tilata sellanen tärisevä herätyskello, et jos mäkin saisin sit nukuttua..

Eilinen päivä oli ahdistava ja suruinen. Oltiin vaan kotosalla ja päivä tuntui niin pitkältä..mut nyt Nea heräs, palaan!

Vierailija
2/22 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, ei oikein rimmaa Enkelin ajatusten kanssa. Jaksua sinne!

Mulla on sellainen olo, että olen edes jotenkin toimintakykyinen taas! Huraa! Eilen illalla jo olo helpotti vähän ja edelleen on parempi olo. Ei todellakaan terve, mutta ei mikään sängynpohjalle vetävä olo. Huomenna on kampaajakin, joten kiva, jos ei tarvi perua sitä. Jokohan niitä kiharoita sais:)

Jokohan pääsis kohta tekemään jouluttujakin???

T: Ynis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin minun pieneni korvat putkitetaan. Hui. En ollenkaan käsitä, miksi jännittää ja hermostuttaa näin kamalasti. Huihuihui. Ainakin pelkään allergista reaktiota jostain lääkkeestä tai nukutusaineesta tai jostain, hui. Hui.

En osaa ajatella nyt muuta.

Vierailija
4/22 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätty tänä aamuna jo klo 4.45 miehen puhelimen herätykseen (tosin kerkesi pirahtaa vain kerran!), jonka jälkeen ei yksinkertaisesti uni tullut enää. Arvatkaapa vaan, väsyttääkö nyt, kun T on täydessä vauhdissa!? Ei riitä kuuden tunnin yöunet, varsinkaan kun siihenkin sisältyy kaksi vessareissua... grrrrrrrrrrrrr!

Muuten ei mitään uutta auringon alla (tosin ilma näyttää hyvin harmaalta, ei siis tietoa auringosta). Palailen!

Mimmu ja T sekä Nyytti 36+3

Vierailija
5/22 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tossa ruokakaupassa lasten kanssa(3kpl)kun eilisestä jääkaappi huutanut tyhjyyttään=)

Ayapin pikkaiselle paljon tsemppiä operaatioon ja äidille toki kanssa!!!!

Kamasti tuntuu flunssat jylläävän,ihan jokapuolella.Just selvittiin 3viikon sairausrupeamasta kun pikkuherran nokka valuu taas keltavihreetä räkää=(

Mua masentaa kun olo on ollut voimaton sisällä vietettyjen viikkojen jälkeen.En jaksais siivota ja puhti muutenkin poissa.Miten sitä sais itseään niskasta kiinni ja toimeksi???

Täällä Turun seudulla on sentään ohut lumipeite joten ei juuri ole niin pimeää ja synkkää.

Mutta ulkoilu on kurapuku-linjalla.

Kun te ulkoilette perheenä/lasten/lapsen kanssa, mitä puuhaatte?

Mä olen sellainen vilukissa ja täysin talvenvastainen ihminen ,mutta kannnatan päivittäistä ulkoilua.Tumput suorana jos pihassa seisoskelen on mitta aika pian täynnä.

Puistoa ei meillä ole lähellä ja luistinkettää joka tossa edessä on ei luonnollisesti ole vielä jäähän saatu.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille ja nuhanenille helpotusta tautiin!

L+5

Vierailija
6/22 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ayapille tsemppiä tähän päivään! En ihmettele yhtään, että operaatio jännittää. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Meidän aamu alkoi 6.30 mutta yö oli ehjä. Ulkoilukaverilla oli muuta menoa, mutta me mentiin pihalle. Laitoin sitten yhdelle toiselle kaverille viestiä, että jospa tultais käymään. On tosi harvoin nähty vaikka asuu n. puolen kilsan päässä ja poikansa on nyt 11kk, eli Onnin ikäluokkaa. Oli kiva käydä, yli tunti vierähti. Sitten ulkona vielä vähän konttailtiin ja Onni jopa tuli ihan suosiolla sisälle, vaikka pihalla houkutti varmasti portaat ja kaikki muu:) Ja ruoka maistui hyvin! Samaa ruokaa ku eilen iltasella, mun tekemää jauhelihakastiketta. Mieskin sitä kehui, joten tais olla ihan hyvää.

Pian varmaan unien aika. Aika tyytyväisenä tuossa Onni leikkii mutta on jo havaittavissa lyhyen pinnan lyhentymistä, väsymys sen tekee. Nyt se tulee tänne...APUA:)

Olenkohan kertonut meidän pojan hyvästä musamausta. Aina kun laitan uusimman Rasmuksen levyn soimaan, Onnilla suu venyy leveään hymyyn ja tanssi alkaa - ja nimenomaan tanssiminen istualtaan. Jos seisoo, menee istuun ja alkaa hakata vaippaansa ja hihkuu onnessaan:)

Ja uusi taito... Ei siihen kauaa mennyt, että lapsemme oppi juomaan itse tuttipullosta! Nyt se sujuu ja on kyllä ihanan näköistä. Outoa, että tuommosesta taidosta olen onnellinen;) Ei siinä, muutaman kerranhan päivässä pulloa vaan otetaan, joten ei se mikään taakka mulle ole, päinvastoin mutta kivan näköistä kun toinen tohkeissan makaa ja juo yhdellä kädellä pullosta pitäen.

Nyt hiiri, tietsikan sellainen siis, naurattaa kovasti. Pitää mennä.

T-P

Vierailija
7/22 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä nimittäin tuntuu,ni alotetaan sitte niin!!!

Keilin:Osanotto suruusi :-(

Ayap:Olette ajatuksissa,pikaista paranemista!

Enkeli:Lämmin halaus ja siunausta!

Ynis:Kiva et oot parempana!

Kerppu:Voi kurjuus sitä maitoa :-) ja JEEEE kaura :-)

Simam:Toivottavasti alkas selvitä pojan maha asiat!!Voimia!!!

Poika tuli su kotiin ja voi tätä sisarus riemua kun he halivat ja hyppivät ja kiljuivat :-)) Sanoin et meil on ollu niin rauhallista ni poika totes et " Ei ole enää" ;-)))

Porukat käyttivät kaupoissa su ja ma mua ja isi hoiti lapset kotona!!Ihan hyvä järjestely vai mitä??!!

Kaikki väsymys minkä sain pois tuossa " yhdenlapsen viikolla" on tullu takasin...Yöt läks menemää päin p...tä.Vettä,vettä aina typylle yöllä,kiukkua päivällä...No samallaista oli ku se korvatulehus ei ollu menny ohi joten eilen pikkujättiin.Korvat kunnossa ja kaikki muukin,eihän tuo kipeä ole...Hyvä niin!!Vähä kirpasee se 53¿,mut aattelin et en ihan luota tuohon meiän omaan tk lekuriin ja eilen isi käytti meiät autolla.

Nyt siis jätetään taas omena ja muna pois!!!Ja itken ja ahdistun!!!!Miksi typylle ei voi tulla selkeä oire että tämä ei sovi vaan kaikki on niin epämäärästä??!!Tai oisko jossain lääkäri joka antas listan mitä voi syöttää....tätä kai toivois moni muukin täällä!!

Voimia kaikille allergia taistoihin!!!Typyhän syö vaikka mitä et ei meillä hätää ole,mut miks se testaus on niin vaikeeta??!!

Tänää alko arki nihkeesti,mutta poika on tarhssa,typy oli jumpassa,kalenterit tilattu ja illallla vielä poika jumppaan!!!

Eilen vähä joulua laiteltii ja typy samalla vähä laitteli pois!!!

Kissa oksens matolle nii et saatii siitä juhlava pyykkipäivä ;-))

LAitoin maton koneesee ja se kutistu...tavan marjatta täällä!!

Nyt haisee kakka,joten pesulle ja kohta unille!!!

jatu

Vierailija
8/22 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

KERPPU! Voi kurjuutta,on teillä kyllä huono tuurikin matkassa,tämä tiettyjen korvikkeiden lopettminen oli mulle kyllä ihan uusi juttu.Ymmärrän ahdistuksesi,mielle V:Lle neonkatti on sellainen elämäneliksiiri että en kanssa ymmärrä mitä tehtäis jos se lopetettais. Myt hampaita tehdessä on taas elellyt lähes pelkän maidon varassa pari viimeistä viikkoa. Hienoa että kaura tuntuu sopivan,meillä maistellaan aamuisin annamannaa,tosin suosio ei ole kovin suuri.

AYAP: hienoa että pääsette putkitukeen. lUottavaisin mielin,kyllä siellä osataan!!!!

Multa jäi linnanjuhlat väliin.kateltiin videolta " Oopperan kummitus" ,se oli niiiiiiin ihana,todellinen katselunautinto,jopa meidän peinestä televiisiosta.saatikka jos äänen toisto ois parempi,screeni isompi ja taapero ei pyörisi koko ajan seurana. voin todella suositella kaikille romantiikannälkäisille esteetikoille,musiikki oli myös aivan ihanaa.

T-P,kyllä kaikki pienet etapit ja uudet jutut on suuria iloja!!!! meillä V oppi viimeviikolla näyttämään missä on lamppu ja missä on äitin nenä (tosin mies on sitä mieltä että kun kysyn,missä on äitin nenä,työnnän nenäni niin lähelle poikaa että alkaa sitä räplätä ja sitten vaan luulen että ymmärtää. (no kyllä se ymmärtää)

tiivii ja Vilho

Vierailija
9/22 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keilin, halaus ja lämmin osanotto.

Tiivii, älä pahoita mieltäsi, älä panikoi, tuttavasi talopuheista. Ihmiset vain ovat niin eri mieltä parhaasta talosta, kuin parhaasta lapsenkasvatuksestakin! ;-) Osan mielestä vanhat talot ovat täysiä pommeja kosteusvaurioriskeineen, materiaaleineen jne ja osan mielestä uudet talot ovat täysiä pommeja ja pulloja muovikuorineen, joissa yksikään ihminen ei voi säilyä terveenä! Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.. Suosittelen! :-)

Sairasteleville paranemisia, onnea putkituksiin ja harmi monkään menneet latistukset ja mitä vielä, ei kykene muistamaan..

Muumipiparkakkutalo tehty. :-) En saa tehdä toista. :-( Vehnäjauhopöly oli miehelle liikaa. Oli 2 päivää huonossa kunnossa kun leivoin. :-( Voi toista, en olisi leiponut jos olisin tiennyt että näin käy. Välillä sieti vähän jauhoja, nyt ei. Mutta kivaa oli! Yleensä olen ollut näppärä noissa taloissa. Nyt oli 4v tauko (vanhassa talossa ei ollut uunia ja viimevuonna en Siniltä saanut aikaa), ja sen huomasi, erityisesti kasausvaiheessa että käyttämättömät taidot ruostuu. Kummilapsille olisi ollut niin mukava tehdä talot. Ensivuonna laitan miehen tenavien kanssa mummolaan, että saan pari päivää pöllyytttää jauhojen kanssa.

Ajatukset alkaa pyöriä jo yhä enemmän synnytyksen ympärillä. Valvon öisin ja mietin. Ehkä täytyy ottaa vielä synnärille yhteyttä. Ennen oli vain epparipelko, nyt alkaa tulla muitakin fobioita. Ei kiva, eikä hyvä juttu. Miten minulle näin kävi? Yleensä olen ollut se tartu hetkeen ja päivä kerrallaan-tyyppi joka ei huomisesta huolehdi.. Mennyttä kun on turha surra, se ei palaa ja huomisesta ei kukaan tiedä. Pää ei nyt vaan taas kuuntele järjen ääntä. Pöh!

Lila75 rv 27+6 ja Sini 1v 2kk

Vierailija
10/22 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas Joulupukkeli,

olen kova ostamaan ja antamaan lahjoja ja tykkään niitä myös saada. Maallinen mammona on kuitenkin niin pientä ja voisin jättää omat tavaralahjani saamatta, jos voisin saada seuraavaa:

1. Esikoiselle säkillinen konsonantteja puheen tuottoon

2. Allergisille lapsille paljon uusia ruoka-aineita ja päiviä ilman kärsimystä

3. Unettomille pitkiä yöllisiä reissuja Höyhensaarille

4. Sairastaville terveitä päiviä ja hyvää mieltä kaikille muillekin

5. Voimia sureville ja iloa elämään surun keskelle

6. Voimia muutto- ja remonttipuuhissa oleville ja joulun tunnelmaa heillekin

Kiltti Joulupukkeli, saanhan lisätä listaan toiveita, jos en kaikkea muistanut nyt mainita!

T: Yniäinen ja ihanat rinsessat, sekä maailman paras mies ja karvaturri koira

Vierailija
11/22 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Leannan kysymyksen. Kun ulkoillaan Sinin kanssa, istutan Sinin pulkkaan, raahaan pulkkaa perässäni ja yritän ehtiä tehdä lumityöt, hoitaa lintulaudat jne, ennen kuin neidiltä palaa pinna. Kannatan myöskin päivittäistä ulkoilua mutta keinot on vähissä. (Sini heräsi ja heräilee nyt loppuun sylissä). Sini kun ei suostu liikkua kengät jalassa ja minä en ylimääräisiä enää jaksa neitiä kantaa. Ehkä Sini joskus ymmärtää että kävellä voi myös ulkona, sitä odotellessa..

Lila75 joka ulkoilee päivittäin max 40 minuuttia Sinin kanssa

Vierailija
12/22 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoissa on ollut niin paljon kaikkea, että pyydän anteeksi, jos en kaikkea muista.

Eiliset: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5807867&p=2&mpage=2&tmode…

Keilin: Otan osaa suruunne. Paljon voimia ja jaksua ja haleja!

Enkeli: Olet ollut paljon ajatuksissa ja rukouksissa. *rutistus*

Ayap: Sinä myös olet perheesi kanssa ollut mielessä useasti päivien aikana. pidän peukkuja tälle päivälle. Toivon jaksua ja eloa ilman murheita Pienten elosta ja olosta. Helpotusta toivon teille.

Kerppu: Minun piti jo aiemmin sanoa, että olen iloinnut siitä, että kauralatistus on ainakin tähän asti sujunut hyvin. Olette mielessäni ja toivon teille helpotusta ja jaksua ja murheita pois.

Simam: Hurjan kurjalta kuulosta poijan masun tilanne. Paranemista, helpotusta, jaksua ja voimia. *rutistus*

Moni pikkuinen ja isompikin sairastelee kovasti. Paranemista kaikille ja voimia! *PUUH!*

Jatu: Täältä lähtee kasa lohtua ja voimahaleja noihin oirekurimuksiin ja salapoliisitöihin. Tilanteemme on sama, paljon sopii, mutta kuitenkin niin moni aine mättää. Tosiaan olisi kiva sellainen lääkäri tai oikeastaan kone, joka antaisi vaikkapa pissanäytteen avulla listan aineista, jotka lapselle sopii. Minä voisin moisesta listasta maksaa mieluusti.

Kiitokset kaikille tuesta näissä epätoivon piikeissämme. Nyt oloni on taas hyvä ja olen sinut uusien allergiaoireiden kanssa. Nöösällä peppu on edelleen hurjana ja kiertää potan kaukaa, mutta ehkäpä pikku hiljaa peppukin siitä rauhoittuu. Välillä tuumin, että miski minä hölmö äiti en heti tajunnut porkkanan aiheuttamia oireita. Pikkuinen joutuu kärsimään.

Mökissämme alkoi eilen väliseinien asentaminen! Mies eilen vinkkasi, että ei tässä hirveitä aikoja mene, kun saisin alkaa ensimmäistä makkaria kitaamaan ja hiomaan ja _maalaamaan_. Siis minun pitäisi päättää värit. Kääk! Nytkö jo. Ihanaa! =)

Kiitoksia kivoista joulukalenteriteksteistä. Itsellä jouluolo. Kortit on pian valmiina lähetettäväksi, joululahjat on melkein ostettu ja osa jo paketeissakin. Pipareita ja torttuja on tullut leivoskeltua.

Äsken sain ihanan puhelun: Minusta tulee kesällä (mikäli kaikki toivottavasti menee hyvin) täti! Ihanaa, kun pikkusisko odottaa. Mähän olen ihan täpinöissä täällä. Kipii! =D

juu, mutta nyt pätkii tässä innossa ajatus, joten smuik!

-Mimmuli ja Nöösä

p.s. Ynis, tosi kaunis kirje pukille ja ihania toiveita. Hali!

Vierailija
13/22 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lila: Minä kärsin peloista raskauden aikana ja todellakaan järjellä ei ole niihin mitään vaikutusta. Minä sain pelkopolilta avun. Vaikka raskausaikana välillä olin ihan peloissani ym., niin synnytyksen lähestyessä pelkopolin käynnin jälkeen rauhoituin. Synnytyksessäkin pelot olivat poissa ja olin yllättävän rauhallinen. Jaksua ja haleja! Puhallan täältä pelkomörköjä kauemmas sinusta. PUUH!

Ahaa, tänne on ilmestynyt tommonen ¿ilmoita asiaton viesti¿-juttu.

-M, edelleen ihan intoapiukassa.

Vierailija
14/22 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno uutinen Mimmuli, siinähän on se vaara, että sinuunkin tarttuu hirmuinen vauvakuume - siis vielä hirmuisempi kuin sinulla jo varmaan on:)

Keilinille osanottoni. Olitko oikeasti siinä oikeassa Isossa Omenassa? Mulla kai on mennyt jotain ohi, en tiennyt että niin kauas olet ehtinyt! Kadeko...en myönnä;)

Ynis, ihana lahjalista. Kunpa pukki toisi kaikki toivomasi lahjat!!!

Ihanaa, kaveri sieltä etelästä soitteli. Se samainen, jonka luona kävin keväällä, samalla reissulla kun tapasin muutaman pk-mamman. Kaverin tyttö täytti just vuoden. Meillä sitä asiaa riittää aina puhelimessa tunniksi jos toiseksikin ja siinä ajassa ehtii puhua kaikenlaista ja silti jää moni asia puhumatta. Nyt sentään muistin kysyä pienokaisen CV:n:)

Ulkoilusta. Me ulkoillaan kyllä päivittäin. Aamusta ysin aikaan ekan kerran tunteroiksei. Helpottaa, jos on kaveri mukana muuten aikaa on vaikea saada kulumaan. Puistossa Onnin viihtyminen on vähentynyt. Taitaa harmistua siitä, kun konttaamalla ei pääse lujaa, kun vaatteet luistaa. Nyt on pulkkailtu vähän ja sen semmosta. Usein tulee vielä iltapäivälläkin käytyä pihalla. Toisinaan mies hoitaa sen homman, jos menen töihin. Käyvät kaupassa tuossa lähellä tai jotain. Aika vähissähän ne puuhat noin pienen kanssa on, kun ei vielä kävelekään. Mutta jos ollaan sisällä, tulos on kaoottinen: kaksi kiukkupäätä, mie ja Onni...

Tuossa kaverin kanssa puhuessani todettiin, että _todellakin_ joulu on jo ihan ovella! Aina joulukuun alku vaan lipsahtaa ohi. Kai se menee itsenäisyyspäivän odottamiseen ja kun se on ohi, on jouluun enää reilu 2 viikkoa! Pitää varmaan ens lauantaina mennä kauppaan. Ostaa kummipojalle ja veljelle vaimoineen jotain sekä miehellekin ehkä. Muuten olen kaikki ostanut eikä mulla oliskaan enää aikaa muulloin mennä. Viikko ennen joulua olen töissä.

Mitäs sitä laittais veljelle? Sen vaimolle on mahdoton ostaa mitään mieluisaa... Tämä on jokavuotinen ongelma. AI NIIN, Onnillekin pitää ostaa jotain.

Onnea Tiivin Vilholle uudesta nenän näyttämistaidosta!!! Varppisti V on sen oppinut, eikä vaan satu osumaan nenääsi vaikka lähellä oletkin. Mitäs ne miehet höpisee tuommosia..

Onni heräsi.

T-P

Vierailija
15/22 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keilin, otamme osaa suruunne :´( Voimia Joulun odotukseen siltikin.

Ayap, ei kumma jos sua hermostuttaa, omatkin operaatiot saa aina hermostuun niin en voi ees kuvitella lapsen operaatioita vaikka ne ois kuinka rutiineja. Kyllä kaikki menee hyvin, lienekö jo olette kotiutuneetkin.

Enkelille jaksamista, varmasti nämä tulevat Joulun ajat ovat niin raskaita ja muistorikkaita aikoja. Meilläkin on Joulu ihan auki, kun ei sitä juhlan viettopaikkaa enää ole, tai paikka on mutta talon emäntä puuttuu. Olemmeko siis ihan kotosalla, ei oikein innosta, olen tottunut hyörinään jouluna ja paljon porukkaa.

Ynis, kiva kuulla että paranemaan päin! Ihana lista sinulla olikoin toiveita, ei siihen voi muuta kuin yhtyä...

Mimmu, hui sulla tosiaankin alkaa olla aika lähellä. Pyöräytät sellaisen Joulun lapsen lahjaksi perheelle :)

T-P, ihania nuo pienetkin taidot pikkuisilla, äidille niin isoja iloja.

Jatulle jaksamista ruokaongelmien kanssa ja unien kanssa. Mikähän kumma pientä valvottaa. Onneksi sait hieman ees levätä Poikasen ollessa poissa vaan ei se valitettavasti varastoidu minnekään kun taas väsymys varastoituu, tai ainakin tuntuu sille. Mä en osaa nyt nukkua kun oon monet yöt kukkunut, ei vaan tuu uni.

Ai niin soitin töihin liiton edustajalle, saa nähdä mitä seuraa, pomo tietty kiukuissaan soittaa, pelottaa jo valmiiksi...Hui.

Kerppu, tosi kurjaa tuo korvikejuttu, tuntuu varmaan kurjalle *iso hali*

Lila, teitkös talon sellaisilla muoteilla vai miten? kaupassa oon nähnyt jotain muotteja... Synnytyspoli on kyl suositeltava paikka. Oli kivaa keskustella kerrankin rauhassa ja käydä edellinen synnytys läpi kunnola, sai moneen asiaan vastauksen. Toki uusia mietittäviä tuli taas synnytyksestä :/ Seuraavahan meillä on tyttö namibiasta, adoptoimalla ;)

Me ollaan laiskoja ulkoilemaan...Jtenkin en vaan saa aikaseksi lähtee plus Nyttysen kaa se on melkoista kitinää, hänkään kun ei suostu käveleen kegillä tai ei ees enää tossuilla vaan menee heti maata myöten ja kitisee, että yritä siinä ulkoilla. Laiskuutta kuiteskin enimmäkseen. pitäisi ryhdistäytyä...noh kohtapa ulkoilevat ja saa varmaan raitisilmamyrkytyksen kun hoitoon joutuvat...

Sellaista nyt. Jännittää kun pistin tuon työasian eteenpäin...Kääk vielä.

Tuttis

Vierailija
16/22 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jo aiemmin lukemassa viestejä, mutta tuntui, etten itse jaksa kirjoittaa mitään. Enkä muutenkaan jaksa mitään. Mutta jostain on vain taas aloitettava ja pikku hiljaa jatkettava. Ei tästä muuten mitään tule. Joulujuttujen kanssa oon jotenkin ihan pihalla. Toisaalta tuntuu, että moni asia on ihan hyvällä mallilla, mutta toisaalta ei yhtään hahmota ajan kulua ja mitä kaikkea pitäisi/ aikoo vielä tehdä.

Jaksamisia Enkelille!

Hyvä, ynis, jos olo tuntuu paremmalta. Jospa se siitä. Ja kauniin toivomuslistan olit laatinu.

Ayap. Toivottavasti putkitusreissu sujui hyvin ja teidän elo alkais helpottumaan! Halauksia.

Mimmu k: lle voimia myös viime metreille!

Leanna. Välillä jäi ulkoilu itellä ja Pekalla (kuopuksen palstanimi) vähemmälle, kun P nukkuu pitkät päikkärit ulkona ja isommat pystyy ulkoilla kahdestaankin. Mutta nyt oon yrittäny ottaa itseä niskasta kiinni, kun rupesi omakin kunto rapistumaan ja koko ajan paleli. Eli ollaan tehty lenkkejä, jolloin P pulkassa, isommat potkukelkan kyytissä ja jalaksilla. Isommat toki pystyis kävellä itekin, mutta aina ei jaksa kuunnella sitä kitinää, kun onhan se mukavampi olla kyydissä. Pekan kanssa myös tehdään pieniä pihahommia eli laitan pojan istumaan tai nojaamaan jonnekin ja lakaisen lumia, laitan linnuille jyviä jne. Joskus poika itsekin innostuu konttaamaan tai yrittää kävellä koiranhäkin luo. Mutta jos vähänlkään pitempään yritetään olla ulkona, niin talja pulkkaan ja poika kyytiin.

Keilinille osanotto surussa.

Kerppu. Kyllä pitää olla kurja tilanne tuon maitojutun kanssa :( Miehellekin siitä illalla kerroin ja hän oli ihan ihmeissään, että miten tuollainen voi olla totta. Onneksi kaura kuitenki näyttäis sopivan. Kauramaidossa taitaa sitte puolestaan olla muuta mukana, joka ei käy.

Lila. Ilman muuta kannattaa ottaa yhteyttä synnärille. Toivottavasti saat myös sieltä apua. Ja terkallehan voi myös puhua.

Tsemppiä Tuttikselle. Hyvä, että lähdit selvittelemään asiaa. Toivottavasti asia selviää pian.

Meillä oli aamulla kerhojen pikkujoulu, että se musta varmaan kaikki mehut imaisi. Siellä oli 5v kerho ja äiti-lapsikerho yhtä aikaa ja leivottiin pipareita ym ja mullahan oli siis oman kolmikon lisäksi kaksi naapurin lasta ja tuosta piparihommasta johtuen (ja siitä, että meidän kerhonvetäjä ei oikein oo käytännön ihmisiä) piti sitte muitakin paimentaa. Että kaitpa sitä vähemmästäkin väsyy. Mua niin tympii tuo homma, kun etukäteen oltiin niin iloisia, että nyt saadaan virkaan kunnon osaava ihminen ja nyt kun valittiin, niin ihminen rupeaa ensimmäiseksi marisemaan, mitä hän ei tee :( Mua niin sapettaa tuollainen, kun tulee väkisin verrattua omaan työhön ja niihin tilanteisiin ja lapsimääriin joitten kanssa on joutunu yksin pärjäämään. Sitte toinen ei muka kahta tuntia pärjää olkoonkin, että 5v kerholaisia on 14. Ja äiti-lapsipiirissä kynnyskysymys tuntuu olevan, että kuka keittää kahvit!! Mä heti sitte lupasin, että voidaan kyllä ite keittää ja jos ei saada keitettyä, ollaan ilman (mähän oon toki tosi joutilas moiseen, kun toinen ei palkan edestä viitsi mitään tehdä)

Tulipa purkaus aiheen vierestä. Sori.

T@hti

Vierailija
17/22 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikista kannustuksista, niistä oli selvästi apua :) Putket saatiin paikoilleen, nähtäväksi jää miten pitkään pysyvät... Korvissa oli märkää, joka saattaa tuoda putket ulos.

Yniksen kirje joulupukille oli ihana! Auttaakohan, jos moni toivoo samaa?

Hyvikset!

Vierailija
18/22 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi unessa ja toinen pyörii sängyssä..lapset siis.Kämppä odottaa raivausta mut aattelin lasin glögiä ensin..Mun tilaama laatikkojuttu tuli myös,se pitäs kasata..ja tilasin typyn huoneeseen verhot,neki tuli.

Saatii viikonlopulla typyn huone " kuntoon" .Siellä voi pitää oven auki ja leikkiä :-) Typyn lelukorit on siellä.Maton tilasin tänää ja lamppu ja kello pitäs käydä ostamassa..ja joku hylly mihin lelut sais...ja sitten joskus typy voi muuttaa sinne.Nyt saa tutustua siihen päivällä.

Pojan ovessa on sen nimi sellasilla nallekirjaimilla ja nyt en löydä niitä mistään!TAhon typylle samanlaiset!!!!!!

Tuttis:Sepäs se..Miks väsy menee varastoo,mut uni ei!!!PAri yötä ja väsy painaa pahasti päälle!!!

Tänää illalla tuntu et ei vaa jaksa!Silmiä särkee ja jalat menee alta!!!Rilleistäki irtos toinen linssi!!RAhanpuutteen takia mul on kertakäyttöpiilareita vaa muutamapari ja oli tarkotu säästää ne ku menen johonki(ai milon muka) ja nyt joudun ne käyttää!!!

Ayap:Hyvä että ilmottauduit.Kokoajan olette olleet ajatuksissa..Hyvä että on ohi ja voitte alkaa toipumaan.Haleja!

Ynis:Ihana kirje :-) Voi,jos osa edes toteutuis!!

Mimmuli:Kiitos!!Olen ajatelluki et typyn ja Nöösän tilanne melko sama.Typyllä ei juuri oireita,menee vaa yöt.Sit alkaa alusta..menikö yö jonkun muun takia esim.vaikea päivä.Ja jätetään pois ja alotetaan taas...kerran meni hermo täysin ja annoin vaa mitä halus.Sai paljon mausteita ja sit meni jo pyllyki punaseks :-(

T-P:Piti jo aiemmin mut unohin...me on oltu 10½v naimisissa ja seurusteltu kohta 13v ja edelleen se " hyvää päivää,kirves vartta" kuvaa mun ja anopin keskutelua.En tiiä mitä tahtosin sen kans puhuu,mut jotain kuitenki....Ei esim.soitella.jos lapset kipeenä,ilmotan äitille mut anoppi saa tietää joskus,jos saa :-/ Ei ihan kiva!

Glögi loppu...jaksasko nyt järjestellä!!!Ja mies sais tulla auttaa-mokoma!!!

Öitä,jos en palaa!!!

Nyt tuli mies :-)

jatu

Vierailija
19/22 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskokaa tai älkää :))) Tai ainakin yritän, ne univelat nimittäin kaatuu päälle...oon ollut myös teho-Marjatta, on esikoisen kaa leivottu piaprti ja tortut, valmistaikinoista mutta siltikin. Myös makaroonilaatikko hautui leivinuunissa, nam nam.

Öitä rakkaat siskot!

Vierailija
20/22 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko tulos kipeeks vai mikä on????Kello on vaille 10!!!! ;-D Ei kai..Toivottavast tulee hyvät unet!!!!

jatu,kupsaja kaveri