Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6 vuotiaat ekaa kertaa luistimilla

Vierailija
22.01.2013 |

herättää hämmästystä kun tytön eskarikavereista osa on ekaa kertaa luistelemassa. No, surullista katsottavaa kun harjoittelevat isossa ryhmässä jossa osa suihkii menemään jo melko kovaakin. Luistinten jalkaan laitto hankalaa vaikka piti kotona jo valmiiksi harjoitella : (

Ja asutaan alueella jossa 3km säteellä ainakin kolme luistinrataa ja järvi jonka jäällä myös välillä voi luistella.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suksilla myös. Emme harrasta talviurheilua, ollaan kylmänarkoja ja heiveröisiä koko perhe :) Onneksi nyt asutaankin jo taas etelämmässä eli lapsia ei tarvi enää piinata hiihtämisellä, luistelulla ja muilla masokistisilla lajeilla.

Vierailija
2/9 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis lasten vanhemmat. Eivät itse ulkoile eivätkä vie lapisaankaan pihalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se taisi 6-vuotiaana näytää siltä että ei ole ikinä ollut luistimilla. Hassua sinänsä koska suihki menemään rullaluistimilla jo 4-vuotiaana. Jää elementtinä vain ei kiinnostanut.

Kun kävimme luistelemassa, makasi hangessa ja narisi :)

Vierailija
4/9 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat yrittivät viedä luistelemaan, mutta se ei suostunut. Kun luistimet sai jalkaan, kävi makaamaan jäälle, eikä siitä noussut. Ei vaikka olisi mitä tehnyt. Kun on täydellinen jääräpää, mutta älykäs ei toiminut uhkaus, lahjonta tai huijaaminen. 6-7 vuotiaana sitten itse päätti, että voisi opetella. On se silti elämässään pärjännyt, vaikka luistelun oppiminen jäikin vähän myöhäiseen.

Vierailija
5/9 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis lasten vanhemmat. Eivät itse ulkoile eivätkä vie lapisaankaan pihalle.

Meillä eskari- ikäinen ei osaa hyvin luistella, vaikka ollaan ennenkin käyty luistelemassa, ja ihan eskaria varten harjoiteltu. Ei kuitenkaan olla luistelu ja hiihtoihmisiä. Ei kaikki ole. :D Siltikin meillä on saanut esim. pleikkaa pelata eka kerran vasta viisivuotiaana eikä edelleenkään pelaa kuin todella harvoin. Ei edes joka kuukausi. Meillä painopiste muissa harrastuksissa, kuten taiteessa ja sisäliikuntalajeissa ( pallolajit ja uinti toistuu joka viikko esim. ). Tottakai ulkoillaan myös ( pyöräily, kävely muut ulkoleikit ), mutta emme aktiivisesti luistele/ hiihdä. Jaksaa kuitenkin helposti kävellä pitkiä matkoja ja on liikunnallinen. Ei tykkää luistelusta. Hiihdosta kyllä.

Vierailija
6/9 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeisilläni raskaana eikä ajatus jäällä juoksemisesta impulsiivisen 5-vuotiaan perässä jostain syystä nyt nappaa. Olemme käyneet kyllä pulkkamäessä, leikkineet pihalla ja metsässä, puistoissa...mutta eihän se ole sitä OIKEAA talviliikuntaa, verenmaku suussa pitäisi vaan hiihtää perkele!

Vierailija
7/9 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhosin ja jopa pelkäsin luistelua lapsena. Meillä oli iso liikuntaryhmä ja aina sai pelätä niitä jotka jyräsivät päälle ja varsinkin kun pelattiin jääkiekkoa, ja ne muka niin liikunnalliset potki terillä jalkoihin jos sai itse vahingossa kiekon. Olisin kyllä halunnut oppia luistelemaan, mutta en koskaan oppinut.

Meillä eskarilainen on aloittanut tänä vuonna luistelun, kerran kävi miehen kanssa ja eskarissa sitten muuten. Tänään heillä taas oli luistelua ja tyttö oli ihan innoissaan kun mielestään osasi jo aika hyvin luistella. Pitääkin laittaa mies käymään jäällä tytön kanssa, kun kerran nauttii luistelemisesta. Asumme Espoossa, ihan parinsadan metrin päässä on kaukalo ja vieressä erikseen jää jossa yleensä luistelee vähän pienemmät lapset. Hyvin on tilaa näkynyt olevan. Meillä pelataan jonkun verran wiillä, korkeintaan pari kertaa viikossa. Sama juttu on videoiden kanssa. Meillä lapsista huomaa jos saavat joka päivä katsoa jotain lastenohjelmia. Yleensä annetaan katsoa vain viikonloppuisin. Lapset nukkuu paremmin eivätkä ole niin kiukkuisia!

Vierailija
8/9 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin oppi muutamassa kerrassa ja menee siinä missä muutkin nyt. Hän kyllä ihan sujuvasti lumilautailee ja telinevoimistelee, miten kaikki ei sellaista osaa jo tuossa iässä?

Vierailija
9/9 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle on karhunpalvelus olla antamatta mahdollisuutta luisteluun ennen kouluikää.

Mutta mitä ihmettä tämä tarkoittaa: "eikä ajatus jäällä juoksemisesta impulsiivisen 5-vuotiaan perässä jostain syystä nyt nappaa"?

En minä ainakaan juokse luistelijan perässä. Joskus luistelen itse, toisinaan seisoskelen kentän reunalla... =O

Olen viimeisilläni raskaana eikä ajatus jäällä juoksemisesta impulsiivisen 5-vuotiaan perässä jostain syystä nyt nappaa. Olemme käyneet kyllä pulkkamäessä, leikkineet pihalla ja metsässä, puistoissa...mutta eihän se ole sitä OIKEAA talviliikuntaa, verenmaku suussa pitäisi vaan hiihtää perkele!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi