Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallituksen pj unohti maksaa laskun, josta nyt karhukirje meille!!!

Vierailija
22.01.2013 |

Voi jumaliste, että menee hermo...

Asumme 6 asunnon yhtiössä. Yksi asuntojen asukkaista on hallituksen pj, joka hoitaa myös isännöitsijän hommia, ihan siis maallikko.

No, vuosittain joka asunto nuohotaan, siitä tulee lasku joka postilaatikkoon, jotka sitten kiikutetaan tuolle hallituksen pj:lle (en kysymyksistäni huolimatta ole saanut vastausta, miksi näin, miksei voida laskuttaa koko yhtiötä), joka maksaa laskut yhtiön tililtä (yhtiö siis kustantaa).

No, nuohous oli ja meni jälleen, lasku tuli ja vein sen tuolle hallituksen pj:lle/isännöitsijälle.

Tänään tuli meidän osoitteeseemme karhulasku, että laskua ei ole maksettu!

Marssin hallituksen pj:n/isännöitsijän ovelle kysymään asiaa, niin hän käski minua selvittämään tämän, kun lasku on meidän nimellämme!!! Siis just joo, itsehän hän näkee, onko laskua maksanut!!!

Olin vaan, että joo, voin soittaa. Toimisto on kuitenkin eilen ja tänään kiinni sairastapauksen vuoksi.

Itse olen tukevasti & näkyvästi viimeisilläni raskaana, lähtö synnärille voi tulla koska hyvänsä.

Mitä tekisitte? Mua stressaa tällainen!!!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on taloyhtiön lasku, ei teidän.

Vierailija
2/20 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi sopia ettei tee henkilökohtaisia laskuja kun kerran niitä ei henkilökohtaisesti maksetakaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä sun raskaana olemisella on tekemistä tämän asian kanssa? Raskaus invalidisoi niin, ettei voi soittaa? Tsiisus taas näitä uusavuttomia... missähän kunnossa ajattelit kotiutua vauvan kanssa? Perse rikki ja masennus päällä?

Vierailija
4/20 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä sun raskaana olemisella on tekemistä tämän asian kanssa? Raskaus invalidisoi niin, ettei voi soittaa? Tsiisus taas näitä uusavuttomia... missähän kunnossa ajattelit kotiutua vauvan kanssa? Perse rikki ja masennus päällä?

että asiaa ei voi sairaalasta käsin enää hoidella, niin ehkä se ottaa vähän aivoon...

Vierailija
5/20 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei varmaan ole raskaana, eikä hän voisi hoitaa asiaa. Ja lasku on aina sen henkilönvastuulla, jonka nimi siinä lukee.

Vierailija
6/20 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä maksoin laskuja synnyttämässä ollessani kännykälläni. Ei maailma mihinkään pysähdy vaikka onkin synnyttämässä ja ainakin ison perheen äidille se sairaalssa olo on nimenomaan aikaa, jolloin edes hetken ehtii hoitaa asioita, kun on vain yksi lapsi huolehdittavana.

Vierailija
7/20 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi puhelu ei kauaa kestä. Synnärillä ei muuta olekaan kuin aikaa. Joka ikisessä sairaalassa voi soittaa omalla kännykällä joko omasta huoneesta TAI käytävältä soittonurkasta. Eikö sulla ole kännykkää? Kirjoita kirje ja pistä vastauskuori mukaan.

Ei kai se hallituksen pj edes saa tietoa siitä laskusta jos se sun nimellä on, vitsi mikä daiju...

Ja viime kädessä maksat itse tuon laskun jos se sun nimellä on. Mikään laki ei sano, että taloyhtiön pitää se maksaa. Suosituksia voi olla, mutta laki sanoo ainoastaan että on pakko nuohota. Revi siitä.

Vierailija
8/20 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi puhelu ei kauaa kestä. Synnärillä ei muuta olekaan kuin aikaa. Joka ikisessä sairaalassa voi soittaa omalla kännykällä joko omasta huoneesta TAI käytävältä soittonurkasta. Eikö sulla ole kännykkää? Kirjoita kirje ja pistä vastauskuori mukaan.

Ei kai se hallituksen pj edes saa tietoa siitä laskusta jos se sun nimellä on, vitsi mikä daiju...

Ja viime kädessä maksat itse tuon laskun jos se sun nimellä on. Mikään laki ei sano, että taloyhtiön pitää se maksaa. Suosituksia voi olla, mutta laki sanoo ainoastaan että on pakko nuohota. Revi siitä.

Voi kuule, synnärillä ei normiosastoilta todellakaan soitella tollasia asioita; on vissiin vähän muuta mietittävää.

Jos ap:n mies on töissä, niin eikös ole luontevaa, että ap hoitaa nyt asiaa jos on kotona äitiyslomalla?

Ja ehkäpä ne laskut on viety sille pj:lle, joka urpouttaan on unohtanut maksaa, niinhän tuosta ap:n viestistä ymmärsi...

Ja jos se on kirjattu vaikkapa yhtiöjärjestykseen (mitä sinä tai minä ei tiedetä), niin kyllähän se yhtiö sen sillon maksaa!! tottakai.

sisälukutaitoa, hei haloo...!!!

Vierailija
9/20 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei varmaan ole raskaana, eikä hän voisi hoitaa asiaa. Ja lasku on aina sen henkilönvastuulla, jonka nimi siinä lukee.

yrittää hoitaa asiaa ennen synnytystä, kuin se, joka on töissä. Mikä tässä on outoa?

Vierailija
10/20 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä maksoin laskuja synnyttämässä ollessani kännykälläni. Ei maailma mihinkään pysähdy vaikka onkin synnyttämässä ja ainakin ison perheen äidille se sairaalssa olo on nimenomaan aikaa, jolloin edes hetken ehtii hoitaa asioita, kun on vain yksi lapsi huolehdittavana.

ja laskun maksu kännykällä ei ollut nyt se asia, mitä tässä apn tulisi hoitaa vaan nimenomaan asian selvittelystä olisi kysymys. Laskuhan oli yhtiölle menevä, jos yhtään luit alkuperäistä aloitusviestiä.

Vierailija
11/20 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta just saaneena voin todeta että ihan varmasti siellä synnärillä on aikaa. Ja normiosastolta saa soittaa. Miten se nyt enemmän häiritsee kuin meluavat sisarukset, jotka tulee katsomaan vieruspedin tuoretta ipanaa?

Lähtökohtaisesti yhtiö EI maksa osakkaiden nimillä tulleita laskuja. Koskaan. Jos nuohousmaksu on kirjattu yhtiöjärjestykseen, tulisi laskukin tulla koko hommasta yhtiölle, ei yksittäisille osakkaille.

Laskut oli viety pj:lle, näinhän ap kertoi, mutta eihän se pj saa mitään tietoa laskuttajalta. Voisihan tuo katsoa verkkopankista (ilmeisesti tunnarit on), mutta piruuttaan ei viitsi.

Mitä muuta mietittävää siellä normiosastolla on? Mulla kävi aika pitkäksi jo sektion jälkeisenä päivänä, vauva nukkua tuhisi eikä ollut muuta tekemistä kuin surffailla netissä, lörpötellä puhelimessa, ravata kahviossa ja syöttää + hoitaa vauvaa. Löhölomaahan tuo aika on, ruokakin tehdään ja tarjoillaan valmiina.

Vierailija
12/20 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta just saaneena voin todeta että ihan varmasti siellä synnärillä on aikaa. Ja normiosastolta saa soittaa. Miten se nyt enemmän häiritsee kuin meluavat sisarukset, jotka tulee katsomaan vieruspedin tuoretta ipanaa?

Lähtökohtaisesti yhtiö EI maksa osakkaiden nimillä tulleita laskuja. Koskaan. Jos nuohousmaksu on kirjattu yhtiöjärjestykseen, tulisi laskukin tulla koko hommasta yhtiölle, ei yksittäisille osakkaille.

Laskut oli viety pj:lle, näinhän ap kertoi, mutta eihän se pj saa mitään tietoa laskuttajalta. Voisihan tuo katsoa verkkopankista (ilmeisesti tunnarit on), mutta piruuttaan ei viitsi.

Mitä muuta mietittävää siellä normiosastolla on? Mulla kävi aika pitkäksi jo sektion jälkeisenä päivänä, vauva nukkua tuhisi eikä ollut muuta tekemistä kuin surffailla netissä, lörpötellä puhelimessa, ravata kahviossa ja syöttää + hoitaa vauvaa. Löhölomaahan tuo aika on, ruokakin tehdään ja tarjoillaan valmiina.

Tolle höntille #10:lle.

Vierailija
13/20 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaisuuden varalle, ota asia yhtiökokouksessa puheeksi. Jatkossa kaikki taloyhtiön maksettaviksi kuuluvat laskut taloyhtiölle, ihme systeemi, että nuohooja laskuttaa jokaisen erikseen. harkitsisin myös vakavasti isännöitsijän vaihtoa asiallisempaan tyyppiin. Tiesitkö edes, että hallituksen pj ei voi olla isännöitsijänä samaan aikaan? Kannattaisi osakkaiden ottaa selvää asioista, ettei tuu yllätyksiä.

Vierailija
14/20 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laskun maksu kännykällä ei ollut nyt se asia, mitä tässä apn tulisi hoitaa vaan nimenomaan asian selvittelystä olisi kysymys. Laskuhan oli yhtiölle menevä, jos yhtään luit alkuperäistä aloitusviestiä.

Jos se tulee osakkaan nimellä? Kännykkälaskutkin ja vaikka päivähoitolaskutkinhan voisi kiikuttaa As. Oy:n maksettavaksi....

Meillä lasku tulee yhtiölle. Kirjapitolain mukaan lasku pitää tulla yhtiön nimellä tai muuten osakkaan pitää se itse maksaa ja pyytää jälkikäteen korvaamaan.

Vierailija
15/20 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaisuuden varalle, ota asia yhtiökokouksessa puheeksi. Jatkossa kaikki taloyhtiön maksettaviksi kuuluvat laskut taloyhtiölle, ihme systeemi, että nuohooja laskuttaa jokaisen erikseen. harkitsisin myös vakavasti isännöitsijän vaihtoa asiallisempaan tyyppiin. Tiesitkö edes, että hallituksen pj ei voi olla isännöitsijänä samaan aikaan? Kannattaisi osakkaiden ottaa selvää asioista, ettei tuu yllätyksiä.

vaan kun "meillä tää on aina toiminut niin hyvin"... ;)))

t. ap, joka kiikutti laskun juuri uudelleen saatekirjeen kanssa hallituksen pj:n laatikkoon...

ps. oon sanonut yhtiökokouksessa myös tuosta, että hallituksen pj ei voi olla samaan aikaan isännöitsijä: ei vaikutusta...

Vierailija
16/20 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin - tuo laskun maksaminen oli vain yksi esimerkki siitä, että synnytyssairaalssa pystyy tekemään paljonkin. Ja siten varmasti myös se selvittely onnistuu sieltä käsin, jos niin haluaa.

Mutta jos itse olisin AP:n tilanteessa, maksaisin itse sen laskun nyt pois ja selvittäisin asian taloyhtiön kanssa sitten myöhemmin. Meillä ainakin taloyhtiö varmasti hyvittäisi laskun meille viivästyskorkoineen päivineen- jos kerran alkuperäinen lasku on ollut myöhässä.

Vierailija
17/20 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos itse olisin AP:n tilanteessa, maksaisin itse sen laskun nyt pois ja selvittäisin asian taloyhtiön kanssa sitten myöhemmin.

jos 5 muuta asuntoa eivät ole itse maksaneet laskua vaan ne on alunperinkin hoitanut yhtiö, ja tämä isännöitsijän ketale unohtanut heidän laskunsa? miksi se olisi nyt riippakivenä ap:lle? eikö mielestänne asia kuulu tälle unohtelija-isännöitsijä-tyypille? miksi aina syyttömän pitää kärsiä tai joustaa tai hoitaa asia? tähänkö opetatte lapsennekin? että itse on hoidettava, vaikka moka ei edes ole oma?

uskomatonta.

Vierailija
18/20 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos itse olisin AP:n tilanteessa, maksaisin itse sen laskun nyt pois ja selvittäisin asian taloyhtiön kanssa sitten myöhemmin.

jos 5 muuta asuntoa eivät ole itse maksaneet laskua vaan ne on alunperinkin hoitanut yhtiö, ja tämä isännöitsijän ketale unohtanut heidän laskunsa? miksi se olisi nyt riippakivenä ap:lle? eikö mielestänne asia kuulu tälle unohtelija-isännöitsijä-tyypille? miksi aina syyttömän pitää kärsiä tai joustaa tai hoitaa asia? tähänkö opetatte lapsennekin? että itse on hoidettava, vaikka moka ei edes ole oma?

uskomatonta.

Syypää on itse siihen, että "olen sanonut, mutta ei vaikutusta... pii pii pii..." Lakimies mukaan ja käräjillä uhkaamaan jos homma ei muutu. Tai sitten voi muuttaa muualle. Kun yhteisvastuussa ovat nuo osakkaat yhtiöstään, ja enemmistön idioottipäätös on myös oma päätös. Laillisesti näin.

Jos on niin tossu, että edes omia oikeuksia ei puolusteta siellä missä pitää (=yhtiökokous), niin sitten kärsii nahoissansa.

Vierailija
19/20 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskomatonta.

Syypää on itse siihen, että "olen sanonut, mutta ei vaikutusta... pii pii pii..." Lakimies mukaan ja käräjillä uhkaamaan jos homma ei muutu. Tai sitten voi muuttaa muualle. Kun yhteisvastuussa ovat nuo osakkaat yhtiöstään, ja enemmistön idioottipäätös on myös oma päätös. Laillisesti näin.

Jos on niin tossu, että edes omia oikeuksia ei puolusteta siellä missä pitää (=yhtiökokous), niin sitten kärsii nahoissansa.

että aika harva teistä, ketkä ap:ta ehdottaa muuttamaan muualle niin itsekään tekisi. Let´s face it: olet yhtiökokouksessa 5 muun asunnon asukkaan kanssa; kaikki muut asuneet vaikkapa 10 vee samassa yhtiössä ja sitä mieltä, että homma ns."toimii", niin aika hankalaa siinä on uutena asukkaana saada ääntään kuuluviin. Ja jos on juuri muuttanut ja saanut vaikka duunin rullaamaan ja lapset lähikouluun yms. niin ei sitä vaan ton takia aleta muuttamaan uudelleen, se on tosi kuin vesi! Jotain järkee, nyt hei!

t. kohtalotoveri vastaavanlaisessa yhtiössä

p.s. vie se lasku sille "isännöitsijälle" tosiaan ja hänen asiansahan se on hoitaa. Laita myös email ko. yritykseen ja selvitä tilanne sinne, niin tietävät missä mennään. :)

Vierailija
20/20 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskomatonta.

että aika harva teistä, ketkä ap:ta ehdottaa muuttamaan muualle niin itsekään tekisi. Let´s face it: olet yhtiökokouksessa 5 muun asunnon asukkaan kanssa; kaikki muut asuneet vaikkapa 10 vee samassa yhtiössä ja sitä mieltä, että homma ns."toimii", niin aika hankalaa siinä on uutena asukkaana saada ääntään kuuluviin. Ja jos on juuri muuttanut ja saanut vaikka duunin rullaamaan ja lapset lähikouluun yms. niin ei sitä vaan ton takia aleta muuttamaan uudelleen, se on tosi kuin vesi! Jotain järkee, nyt hei!

t. kohtalotoveri vastaavanlaisessa yhtiössä

p.s. vie se lasku sille "isännöitsijälle" tosiaan ja hänen asiansahan se on hoitaa. Laita myös email ko. yritykseen ja selvitä tilanne sinne, niin tietävät missä mennään. :)

Emme ehtineet asua puolta vuottakaan kun tajusimme miten retuperällä yhtiön asiat olivat. Mitään ei tietenkään voitu muuttaa kun hyvin oli hoitunut tähänkin saakka.

Asunto myyntiin ja kaupaksi onneksi meni. Nyt ei enää ikinä osakkaaksi, vaan ostimme oman talon.

Mutta jos ei viitsi nähdä vaivaa muuttaakseen, eikä saadakseen asioita muutettua, niin miksi v*tussa pitää ruikuttaa? Vähän kuin olisi vetänyt löysät housuihinsa ja valittaisi siitä... Tosi typerää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän