Soitin terveyskeskukseen lapsen oireiden vuoksi: "kannattaa kattoa netistä"!
Just näin. Tokihan minä googletin kaikenlaista ennen soittoa, vaan enpä tiennyt että itsepalvelu on siirtynyt diagnooseihinkin asti. Vau.
Kommentit (7)
Ja kyseessä oireet, joiden perusteella ei osannut hoitajakaan sanoa onko kyseessä x vaiko y.
Mitä ihmeellistä tuossa nyt oli? meinaatko, että ne ois siinä puhelimitse diagnooseja oireiden perusteella tehnyt?
Ja pelkän diagnoosin saamisen perusteella ei kannta aina lääkäriin lähteä. Esin ihottumat , flunssat, ohimenevät kiputilat hoituvat monesti itsestään ihan ilman diagnoosiakin.
Vauva palstalta tai multa vastaavilta en ehkä kyselisi hoito-ohjeita. Terveysportista olen yleensä etsinyt tietoa. Netti on ihanhyvä tässä mutta kannattaa katsoa miltä sivulta asioista lukee.
ei ole lupa tehdä diagnoosia, jos sellaista odotit.
Ja kuten joku tuossa jo viisaasti mainitsikin, kaikki vaivat eivät sitä diagnoosia edes kaipaa.
Kesäaikaan kuulee monen potilaan kysyvän lääkäriltökin, että "mikähän ötökkä mua on pistänyt". :) Mistähän se lääkäri sen vois tietää. Toki voipi sitten arvailla olisko hyttynen vai mäkäräinen.
Mene esim. sairas lapsi -sivuille, niin sieltä näkee, onko tarpeen ottaa yhteyttä lääkäriin. Suuri osa oireista on sellaisia, ettei lääkäri voi auttaa millään tavalla. Täytyy vaan odottaa, että menee ohi tai että tauti pitkittyy tai pahenee.
Sieltä löytyy myös niitä hoito-ohjeita.
Tuon vinkkasi meillekin lääkäri, kun ei sinne ole mitään järkeä mennä odottamaan korvatulehdusdiagnoosin saadakseen, paranee ilman lääkkeitäkin.