Ovatko parikymppiset lapsesi taloudellisesti riippuvaisia vanhemmistaan?
Vai hoitavatko raha-asiansa täysin itsenäisesti?
Kommentit (10)
On perheellinen hieman päälle parikymppinen.
Joskus harvoin pyytää apua ja se on yleensä prepaidin lataamista.
Muutoin itsenäisesti hoitavat raha-asiansa.
Toki taas autan pyytämättä ja tulee ostettua vaatetta,kodin tarvikkeita, lapselle huonekaluja tai leluja.
Onpa noille matkojakin ostettu. Mutta ne ovat siis pyytämättä.
Lapseni on kerran lainannut kissan lääkäriin rahaa, muuten ei ole pyytänyt emmekä ole tarjonneet. Sen verran itsenäinen siis, ettei ainakaan meiltä rahaa saa.
poika 22v:nä ja siitä päivästä hoitaneet itse raha-asiansa.
Siihenkin mennessä kävivät jo vuosia hanttihommissa ja hoitivat itse omat kulunsa (bilevaatteet, baari-illat, leffat, reissut ja rilluttelut yms).
antamaan tukea mutta matkoja yms olemme sponssanneet tai jos olemme lähteneet porukalla myös maksaneet täysin
18-vuotiasta sponssaan tietysti vaikka pärjääkin parhaiten rahallisesti (parhaiten työvuoroja lukion ohella), 20v ja 25v ovat myös itsenäisiä. Vanhin nostaa opintolainaa, opinnot loppusuoralla. 20v elää pyhällä hengellä, ei välitä ostamisesta.
Välillä toki sponssaamme, mutta mikään tapa se ei todellakaan ole. Olen aina painottanut lapsilleni, että raha ei kasva puussa eikä tule automaattisesti käteen pyydettäessä ja sen eteen on tehtävä töitä.
Täysin itsenäisesti hoitavat raha-asiansa. Toki autamme, jos on tarpeen, mutta eipä ole tarpeenvaatijoita näkynyt. lapset 21v ja 23v
Etelä-Amerikassa. Asuu itsenäisesti ja elää omilla tuloillaan. Hieno tyttö
rahallisesti, koska haluamme heidän opiskelevan.
Ja asunevat heille ostamissamme asunnoissa.