Millainen laskin yläastelaiselle ja mistä?
Yläastelaiselle kehoitettiin ostamaan funktiolaskin.
Mistä nhyt tietää mikä on hyvä ja riittävä?
Minkähintainen on hyvä, onks jotain malleja.
Mistä kannattaa alkaa kyselee?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 23:09"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2013 klo 17:07"]Yläastelaiselle kehoitettiin ostamaan funktiolaskin.
[/quote]
TI-89 laskin tai uudempi malli, jota voi käyttää niin lukiossa amk:ssa jne. Noita saa halvalla käytettynä huuto.netistä tai sit ostat akateemisesta kirjakaupasta, suomalaisesta kirjakaupasta, cittarista tai prismasta.
[/quote]
Guuglauksen tuloksena hintana näytti olevan 169 €...
[/quote]
aika kallis. Itse maksoin moisesta 249€ vuonna 2010 ja myin sen 70€:lla pois. Tuo ti89 on vanha malli ja olen nähnyt sitä ja ti84 mallia noin 60-80€ hinnoilla cittarissa ja prismassa ja se uudempikin värinäytöllinenkin malli oli halvalla. Ei kande luottaa pelkkään googleen. Kokeile vaikka mbnetin hintavertailua ja vastaavaa. Tammertekniikkakin myy noita. Jouduin itselleni tuollaisen ti-89 ostamaan insinööriopintojen takia[/quote]
Miksi ihmeessä jouduit?
[/quote]
Koska minulla ei ollut moista laskinta ja tuota laskinta tarvittiin insinööri matematiikassa, insinööri fysiikassa, kemiassa, mekaniikassa ja lujuusopissa, lujuusopissa ja teollisuustaloudessa mm. Eihän noita kaikkia laskuja voi päässäkään pyöritellä, joten tuo laskin oli just passeli moiseen.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 00:04"][quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 23:09"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2013 klo 17:07"]Yläastelaiselle kehoitettiin ostamaan funktiolaskin.
[/quote]
TI-89 laskin tai uudempi malli, jota voi käyttää niin lukiossa amk:ssa jne. Noita saa halvalla käytettynä huuto.netistä tai sit ostat akateemisesta kirjakaupasta, suomalaisesta kirjakaupasta, cittarista tai prismasta.
[/quote]
[/quote]
aika kallis. Itse maksoin moisesta 249€ vuonna 2010 ja myin sen 70€:lla pois. Tuo ti89 on vanha malli ja olen nähnyt sitä ja ti84 mallia noin 60-80€ hinnoilla cittarissa ja prismassa ja se uudempikin värinäytöllinenkin malli oli halvalla. Ei kande luottaa pelkkään googleen. Kokeile vaikka mbnetin hintavertailua ja vastaavaa. Tammertekniikkakin myy noita. Jouduin itselleni tuollaisen ti-89 ostamaan insinööriopintojen takia[/quote]
Miksi ihmeessä jouduit?
[/quote]
Koska minulla ei ollut moista laskinta ja tuota laskinta tarvittiin insinööri matematiikassa, insinööri fysiikassa, kemiassa, mekaniikassa ja lujuusopissa, lujuusopissa ja teollisuustaloudessa mm. Eihän noita kaikkia laskuja voi päässäkään pyöritellä, joten tuo laskin oli just passeli moiseen.
[/quote]
Ja luuletko tosiaan että vielä nykyäänkin lasketaan laskutikulla? Ja kyllä me insinöörit joudumme niin koulussa kuin työssämmekin laskemaan ja paljon. Olen meri-insinööri ja me jouduttiin noiden yllämainittujen laskujen lisäksi laskemaan laivan vakavujslaskuja ja muita vastaavia.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2013 klo 17:53"]
Lapselle on helpointa, jos laskin on samanlainen kuin koulun laskimet. Opettajan ohjeiden seuraaminen on silloin helpointa (miten otetaan neliöjuuret, sin, cos, tan jne., peruslakutoimitukset ovat yleensä kaikissa selvät). Varsinkin, jos omaa laskinta on tarkoitus pitää kotona ja koulussa (kokeissa) laskea koulun laskimilla.
Joka tapauksessa kannattaa lukaista se käyttohje ja ottaa vaikka mukaan kouluun. Opettajat osaavat parhaiten neuvoa heille tuttujen laskinten käyttöä, ilman käyttöohjetta joidenkin toimintojen etsiminen voi olla vaikeaa. Meillä on koulussa järjestetty yhteistilauksia, suositellun laskimen hinta on alle 20e. 60e ylakoululaisen laskimesta on minusta jo aika paljon, itse ostaisin n. 20e laskimen. Kirjakaupoissa on parempi valikoima kuin Citymarketissa ym.
- matikanope
[/quote]
Komppaan tätä. Ja ei todellakaan mikään monimutkainen TI-laskin, ellei lapsi ole innostunut lukemaan tiiliskiven paksuista käyttöopasta ja tykkää näprätä tuollaisten vehkeiden kanssa. Ovat useimmissa tapauksissa ihan turhan monimutkaisia (ja hinnakkaita) peruskoululaiselle. Ja graafista laskinta ei saa käyttää peruskoulun kokeissa, joten sitten joutuisi kuitenkin käyttämään koulun (erilaisia) laskimia. Lukion pitkään matikkaan ja sen jälkeen onkin sitten jo eri juttu. Mutta jos ostaa 20e laskimen yläkouluun, niin kyllä sitten voi jo hankkia toisen, paremman laskimen, kun sitä oikeasti tarvitsee ja osaa käyttää.
- toinen matikanope (DI-taustalla, joten TI-vehkeitä on tullut näprättyä ihan tarpeeksi :)
Funktiolaskin riittää http://proficient.fi/tuotelistaus/funktiolaskimet#36 Tuolta saa. Ryhmä tilaus voisi olla toimiva koska yli 120€ tilaukset rahtivapaasti http://proficient.fi/
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 23:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miksi ihmeessä jouduit?