Minkä ikäisen lapsen kanssa mielestäsi voi tehdä tällaisen asumisratkaisun:
Yh-äidillä ja lapsella on pieni (vuokra-)asunto kerrostalossa. Äidin miesystävällä on oma pieni (vuokra-)asunto 100 metrin päässä. Yh-äiti yöpyy miesystävän luona 5-7 yötä viikossa. Iltaisin koulun jälkeen on lapsen kanssa yh-äidin ja lapsen kotona, hoitaa kodin, lapselle ruoan pöytään ja lapsen nukkumaan.
Kommentit (12)
lapsiparka
Tuossahan sysätään lapsi aivan syrjään.
Joko se miesystävä yöpymään siihen lapsiperheen asuntoon tai sitten etsivät yhteisen isomman asunnon.
Ok tuo olisi siinä vaiheessa kun lapsi olisi muutenkin muuttamassa pois kotoa.
18-vuotiaan lapsen kanssa voi tehdä noin.
mä (ja erittäin moni muu) asuin omillani jo juuri 16 -vuotta täytettyäni ja vielä 100 km:n päässä vanhemmistani. Mielestäni melko ylihuolehtivaista, jos nuori ei voisi olla yksin kotona yötä ennen kuin 18 -vuotiaana.
Minun mielestäni 13-14 -vuotias pärjää jo öitä yksin kotona, hieman nuorempikin pärjää, jos on kaveri yökylässä.
mä (ja erittäin moni muu) asuin omillani jo juuri 16 -vuotta täytettyäni ja vielä 100 km:n päässä vanhemmistani. Mielestäni melko ylihuolehtivaista, jos nuori ei voisi olla yksin kotona yötä ennen kuin 18 -vuotiaana.
Minun mielestäni 13-14 -vuotias pärjää jo öitä yksin kotona, hieman nuorempikin pärjää, jos on kaveri yökylässä.
että ei tietenkään kaikkia öitä voi jättää yksin mut muutama yö viikossa.. Mielestäni.
Aika tylyltä kuulostaa.. ehkä kolme yötä viikossa poissa kotoa olisi ok.
Isompi varmaan olisi onnensa kukkuloilla moisesta järjestelystä, kaipaa yksityisyyttä ja nauttii vastuusta ja omasta rauhasta. Varmaan laittais mut heti ruuan jälkeen miesystävän asuntoon. Nuorempi varmaan parikymppisenä roikkuis meidän aikuisten mukana, on yltiösosiaalinen, mutta hieman arka käytännön asioissa, ei tykkäis yöpyä yksin tai vanhemman sisaruksenkaan kanssa.
Pari yötä viikosta voisi ehkä olla poissa, jos lapsi on 16-17 v. ja lapseen voi luottaa. Ei noin kuulu perheen asua. Asia on eri, jos lapsi asuu, jostakin perustellusta syystä yksin.
joku 17 v haluaisi tulla meille asumaan viikoksi hoitamaan kissaa. Kuvittelin, että innoissaan joku tulisi, mutta ei ollut halukkaita jäämään yöksi yksin. Kaverin olisi tietysti voinut ottaa seuraksi.
Lapset on erilaisia, omaani 13 v , en tosiaankaan jättäisi yksin nukkumaan.
Mistä sitä tietää, mitä siellä yöllä tapahtuu tai lähteekö teini kartsalle hengailemaan.
Omat teinini kokisivat itsensä hylätyiksi tuollaisessa järjestelyssä, vaikkeivat erityisemmin äidissä roikukaan.
nuoresta. Joku 14-15-vuotias olisi ehkä halukas tuohon. Sinällänsä hyvä ja lasta kunnioittava järjestys.