Miten teillä meinas syttyä tulipalo tms? Missä vika? Miten selvisitte?
Kommentit (5)
tunki hellalle leipälaudan ja sen jälkeen käänsi levyn päälle eräs aamuyö. Heräsin savuun.
Tuohon hellamalliin ei saa sellaista suojaa eteen. Siitä lähtien sulakkeesta pois...
Sytytti aika nopeasti kaiken ympärillään. Onneksi oli jauhesaamutin, sammtuspeitto ei riittänyt tukahduttamaan. Tämä ei tapahtunut omassa kodissani, vaan paikassa jossa olin vahtimassa lapsia.
Samaan syssyyn oli kaatanut vieressä olevan hiutalepaketin kuumenevalle levylle. Heräsin palohälyttimeen ja sain itse sammutettua märällä pyyhkeellä.
Lapset tykkäsivät kuunnella iltaisin nukkumaan mennessä rauhallista musiikkia, yhtäkkiä yksi tuli sanomaan että "täällä haisee ihan kummalliselle". Soitin oli keinokuituisen automaton päällä, ja johtoon oli tullut oikosulku joka oli käräyttänyt ison reiän johtoon. Onneksi ei käynyt mitään, vaikka palaneen muovin haju olikin ihan hirveä. Ja kyllä, vieläkin vituttaa se miten tyhmä voi olla, olisi todellakin pitänyt ymmärtää että sähkölaitetta ei pidetä päällä nukkuvien lasten huoneessa, varsinkaan sängyn ja verhojen vierellä keinokuitumatolla, olisi tullut nopeasti iso vahinko jos ei olisi onni ollut tällä kertaa meidän puolella.
JOulupäivän iltana joitakin vuosia sitten.. Minä olin makuuhuoneessa katsomassa elokuvaa telkusta, mies oli olohuoneessa katsomassa toista ohjelmaa toisesta telkusta, lapset hänen seurassaan. Tupakeittiössä, josta siis näköyhteys olohuoneeseen, pöydällä paloi kynttilä, jossa typeränä koristeena tekokuitumansetti..
Mies lähti käymään pannuhuoneessa, lapset jäi katsomaan sitä ohjelmaa. Yhtäkkiä esikoinen pelmahtaa makkariin ja sanoo, että sun pitäis varmaan tulla katsoon kun se kynttilä palaa tosi isosti.. Ja niin se mansetti oli roihahtanut palamaan, pöydällä kärysi kasa mustaa sakkaa. Samassa palohälytin alkaa huutaa. Minä loiskautin käteeni osuvalla kipolla vettä reilusti kynttilän päälle ja onneksi se sammui siihen. Kämppä täys käryä..
Mies tulee sisään ja ihmettelee, että mitä me siinä kaikki törötetään silmät suurina...
Ei vaan hoksattu sitä kynttilää tarkkailla, ihan oma moka. Siitä lähtien ollaan poltettu vain tuikkuja turvallisissa kipoissa. Pöydän pinnassa on muisto tuosta joulusta vieläkin.
Näitä vastaavia on varmaan tosi paljon!