Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

R. Polanskin elokuva Rosemaryn painajainen. Tykkäsittekö?

Vierailija
20.01.2013 |

Miksi, miksi ei?

Antaisitteko teini-ikäisen (15v) tytön katsoa sen?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, varmaan Porvoossa

onkin just näin.

Ei vaan täällä Hesassa mutta asun todennäköisesti eri puolella Helsinkiä kuin sinä ja todennäköisesti sosiaaliluokkanikin on eri.

eittämättä Helsingin Porvoossa, samassa solukämpässä muiden AV:lla provoilevien liimalettien kanssa. Mutta ihan hyvä yritys! Eiku... ei sittenkään!

Vierailija
2/16 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä on sen verran omaa rahaa, että pystyy ostamaan itse kirppareilta mieleisensä mustat sametti- ja pitsihepeneet, myös tukan oli värjännyt kaverin luona ilman multa mitään kysymättä.

Kotiintuloajat on, ja niiden kans ei ole toistaseks ollut ongelmia, myöskään pojista tai alkoholista ei ole jäänyt kiinni vielä. Hänellä ei siis ole ollut poikaystäviä vielä, ja uskon (toivon) ettei irtosuhteitakaan. Vuosi sitten leikki vielä (muilta salaa) barbeilla, sellanen myöhäänkehittynyt tyttö.

Kiitos leffaa koskevista kommenteista, noilla tiedoilla katsokoon sen mun puolesta.

ap

tuo goottilutkatyyppi on päivänselvä provoilija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusitte tai ette, ihmisen, myös nuoren, ulkonäkö viestii siitä, mitä hänen arvomaailmansa on. Onko viestinnän ja psykologian opinnot jääneet käymättä läpi?

Voitte testata asiaa: kun näette normaaliin farkku-paitapuseroyhdistelmään pukeutuneen meikkaamattoman nuoren naisen ja mustatukkaisen goottilutkailmestyksen, kumman todennäköisesti oletatte käyttävän liikaa alkoholia, aloittaneen jo seksisuhteen jne.?

Aina mielikuvat eivät kerro todellista totuutta. Sillä ei kuitenkaan ole mitään väliä, koska useimmat ihmiset eivät ole kiinnostuneet muuta kuin siitä, mikä on todennäköistä. Myöhemmin tämä on ongelma työn saannin kannalta. Myös kouluissa on piilorasismia tämän suhteen. Yksinkertainen esimerkki: se siisti tyttö lähetetään parempaan työelämään tutustumispaikkaan ja opettajassakin myötänoloutta herättävä goottityttö jonnekin millä ei ole niin väliä.

AP, en tiedä millä kehityksen pysäyttäisi muuta kuin juttelemalla. On todella sääli, että nuoret tekevät nuo virheet ja tajuavat katua niitä vasta jälkikäteen.

Osalla jää defenssi päälle, eikä asiaa pohdita vielä myöhemmälläkään iällä. Sen huomaa tästä keskustelusta :D

ja ei, en ole provo, vaikka osaankin käyttää ei-mukavia ilmaisuja.

Vierailija
4/16 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkin tuollaiset paholaisteemat on vähän liian epäuskottavia. Mutta eikös tuo ole K16? Varmasti voi antaa 15-vuotiaan katsoa, etenkin jos itse katsoo siinä mukana. On niitä pahempiakin K16-juttuja, esim. Dexter (todella raakaa väkivaltaa) tai True Blood (väkivallan lisäksi melko eksplisiittisiä seksikohtauksia).

Vierailija
5/16 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kieltämättä mieluummin laitoin paikalliseen sanomalehteen tutustumaan sisäsiistin pojan mieluumin kuin sen goottitytön. Tyttökin oli fiksu numeroiden puolesta eikä se asukaan niin haitannut (tai ehkä sekin vähän) mutta tyyliin kuuluva ynseä kyynisyys oli niin pikkuvanhaa ja kiusallista, että joskus teki mieli hangata korvia, jotta nuori kapinallinen -henkiset möläytykset olisi jättänyt kuulematta.

Mutta luulisin, että ei tässä mustasta tukasta ja pitsistä ollu kyse, vaan siitä muusta asennepuolen goottihengestä. Tosin, no, näitä on vaikea joskus erottaa toisistaan.

Vierailija
6/16 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusitte tai ette, ihmisen, myös nuoren, ulkonäkö viestii siitä, mitä hänen arvomaailmansa on. Onko viestinnän ja psykologian opinnot jääneet käymättä läpi? Voitte testata asiaa: kun näette normaaliin farkku-paitapuseroyhdistelmään pukeutuneen meikkaamattoman nuoren naisen ja mustatukkaisen goottilutkailmestyksen, kumman todennäköisesti oletatte käyttävän liikaa alkoholia, aloittaneen jo seksisuhteen jne.? Aina mielikuvat eivät kerro todellista totuutta. Sillä ei kuitenkaan ole mitään väliä, koska useimmat ihmiset eivät ole kiinnostuneet muuta kuin siitä, mikä on todennäköistä. Myöhemmin tämä on ongelma työn saannin kannalta. Myös kouluissa on piilorasismia tämän suhteen. Yksinkertainen esimerkki: se siisti tyttö lähetetään parempaan työelämään tutustumispaikkaan ja opettajassakin myötänoloutta herättävä goottityttö jonnekin millä ei ole niin väliä. AP, en tiedä millä kehityksen pysäyttäisi muuta kuin juttelemalla. On todella sääli, että nuoret tekevät nuo virheet ja tajuavat katua niitä vasta jälkikäteen. Osalla jää defenssi päälle, eikä asiaa pohdita vielä myöhemmälläkään iällä. Sen huomaa tästä keskustelusta :D ja ei, en ole provo, vaikka osaankin käyttää ei-mukavia ilmaisuja.

oman minän etsinnästä, arvomaailmakin aika hakusessa vielä. Tosi naiivi ja lapsi se vielä on, vaikka koittaakin ulkonäöllisillä seikoilla "uhota". Me asutaan maalla, ja aika turvallista elämä täällä on, joten en ole huolissani huumeista tmv.

Ja kavereita tytöllä on nykyään enemmän kuin ennen, jossain vaiheessa oli kai aika syrjitty - ei nyt kouluskiusattu sentään mutta sinne päin :( Nyt näillä mustapukuisilla on ihan oma tiivis kaveriporukkansa. Koulukin tytöllä menny toistaseks yhtä hyvin kuin aiemmin (keskiarvo lähes ysi) joten en silleen ole huolissani, hiukan hämmentynyt vain tästä nopeasta muutoksesta. Mutta nuoret kai ovat sellaisia. ap

Vierailija
7/16 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusitte tai ette, ihmisen, myös nuoren, ulkonäkö viestii siitä, mitä hänen arvomaailmansa on. Onko viestinnän ja psykologian opinnot jääneet käymättä läpi?

Voitte testata asiaa: kun näette normaaliin farkku-paitapuseroyhdistelmään pukeutuneen meikkaamattoman nuoren naisen ja mustatukkaisen goottilutkailmestyksen, kumman todennäköisesti oletatte käyttävän liikaa alkoholia, aloittaneen jo seksisuhteen jne.?

Aina mielikuvat eivät kerro todellista totuutta. Sillä ei kuitenkaan ole mitään väliä, koska useimmat ihmiset eivät ole kiinnostuneet muuta kuin siitä, mikä on todennäköistä. Myöhemmin tämä on ongelma työn saannin kannalta. Myös kouluissa on piilorasismia tämän suhteen. Yksinkertainen esimerkki: se siisti tyttö lähetetään parempaan työelämään tutustumispaikkaan ja opettajassakin myötänoloutta herättävä goottityttö jonnekin millä ei ole niin väliä.

AP, en tiedä millä kehityksen pysäyttäisi muuta kuin juttelemalla. On todella sääli, että nuoret tekevät nuo virheet ja tajuavat katua niitä vasta jälkikäteen.

Osalla jää defenssi päälle, eikä asiaa pohdita vielä myöhemmälläkään iällä. Sen huomaa tästä keskustelusta :D

ja ei, en ole provo, vaikka osaankin käyttää ei-mukavia ilmaisuja.

pelottaa, silloin täytyykin olla ja elää niin, ettei vain herätä kenenkään toisen huomiota. Jos taas ei pelota, voi toteuttaa itseään. Sama pätee aikuiseen elämään. Esim. taidetta tekevä ihminen saattaa suututtaa toisia ihmisiä ja toisaalta saada arvostusta muilta ihmisiltä. Päivän päätteeksi merkitsee kuitenkin vain se, onko ollut omalle itselleen uskollinen vai nöyristellyt muiden edessä, koska pelkää.

Vierailija
8/16 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kieltäisi teini-ikäistä katsomasta. Ei kai tuon ikäistä voi enää kauheasti suojella tällaisilla asioilla, vaan 15-vuotiaan pitäisi osata jo miettiä itse, haluaako hän katsoa pelottavia elokuvia vai ei.

Vierailija
9/16 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vee voi hyvin katsoa. Tyyli on niin vanhanaikainen, että ei jaksane varttia pidempään.

Elokuvassa kyllä on pelottaviakin elementtejä, joten riippuu vähän 15 veen luonteesta ja kehitysvaiheesta. Pelottavuudet tulevat vasta tosi myöhään, ensin laahustetaan sellaiset tunti vähän ylikin.

Vierailija
10/16 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kieltäisi teini-ikäistä katsomasta. Ei kai tuon ikäistä voi enää kauheasti suojella tällaisilla asioilla, vaan 15-vuotiaan pitäisi osata jo miettiä itse, haluaako hän katsoa pelottavia elokuvia vai ei.

Mietin, pitäiskö mun ensin itse katsoa se, ennen kuin annan tytön katsoa? Oli lainannut kaveriltaan, mut ei ole vielä katsonut. Aika herkkä tyttö,vielä puoli vuotta sitten oli kiltti heppatyttö, nyt uusien kavereiden myötä muuttunut ulkomuotoa myoten (mustat hiukset ja mustat vaatteet) ja kauhean kiinnostunut kauhuleffoista yms. ap

Vierailija
11/16 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kuinka pelottava se oli silloin mielestäsi? Mikäs siinä on pelottavinta Mietin, pitäiskö mun ensin itse katsoa se, ennen kuin annan tytön katsoa? Oli lainannut kaveriltaan, mut ei ole vielä katsonut. Aika herkkä tyttö,vielä puoli vuotta sitten oli kiltti heppatyttö, nyt uusien kavereiden myötä muuttunut ulkomuotoa myoten (mustat hiukset ja mustat vaatteet) ja kauhean kiinnostunut kauhuleffoista yms. ap

pahaa enteilevä tunnelma, ei mitään splatter-meininkiä.

En osaa neuvoa sinua, jos minun vanhempani olisivat tuossa iässä kieltäneet minua katsomasta jotain elokuvaa tai katsoneet sen etukäteen siinä mielessä, sopiiko se minulle vai ei, olisin kyllä ollut melkoisen loukkaantunut. Itse asiassa mun isä nauhoitti mulle tuon elokuvan telkkarista, kun olin suunnilleen saman ikäinen kuin tyttösi, koska tiesi, että olen kiinnostunut klassikkoelokuvista.

Jos on kiinnostunut kauhuleffoista, on todennäköisesti nähnyt kaikkea kamalampaa, Rosemaryn painajainen ei ole mikään sellainen verinen leffa.

Vierailija
12/16 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, pitäiskö mun ensin itse katsoa se, ennen kuin annan tytön katsoa? Oli lainannut kaveriltaan, mut ei ole vielä katsonut. Aika herkkä tyttö,vielä puoli vuotta sitten oli kiltti heppatyttö, nyt uusien kavereiden myötä muuttunut ulkomuotoa myoten (mustat hiukset ja mustat vaatteet) ja kauhean kiinnostunut kauhuleffoista yms. ap

ensin lapsen katsomiset, oli kyse sitten romanttisesta leffasta tai kauhusta. Kyttääjämutsi, hyi.

Mutta suna kyllä tekisin jotain tuolle mustatukkainen goottilutkakehitykselle, joka tyttäressäsi on näkyvissä. Maine menee nopeasti, ei tarvitse narkata eikä huorata. Pelkästään se että näyttää siltä että tekee niin, saa aikaan pahoja puheita.

Vierailija
13/16 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin lapsen katsomiset, oli kyse sitten romanttisesta leffasta tai kauhusta. Kyttääjämutsi, hyi.

Mutta suna kyllä tekisin jotain tuolle mustatukkainen goottilutkakehitykselle, joka tyttäressäsi on näkyvissä. Maine menee nopeasti, ei tarvitse narkata eikä huorata. Pelkästään se että näyttää siltä että tekee niin, saa aikaan pahoja puheita.

onkin just näin.

Vierailija
14/16 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuva on juuri pahaa enteilevä ja selittämättömällä tavalla ahdistava. Henkilöhahmot on kuvattu niin, että naiseen on helppo samaistua. Hyvä elokuva, joka pitää otteessaan loppuun asti. Loppuratkaisu tosin on hassu ja hölmö, mutta kun ottaa elokuvan iän (tehty vuonna 68) huomioon, niin onhan se siihen aikaan ollut varmasti kammottava ja hurja, kun ihmiset olivat aika uskovaista sakkia silloin. Antaisin kyllä katsoa, mitään hirveää ei elokuvassa kuitenkaan ole.

Vierailija
15/16 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, varmaan Porvoossa

onkin just näin.

mutta asun todennäköisesti eri puolella Helsinkiä kuin sinä ja todennäköisesti sosiaaliluokkanikin on eri.

Vierailija
16/16 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä on sen verran omaa rahaa, että pystyy ostamaan itse kirppareilta mieleisensä mustat sametti- ja pitsihepeneet, myös tukan oli värjännyt kaverin luona ilman multa mitään kysymättä.

Kotiintuloajat on, ja niiden kans ei ole toistaseks ollut ongelmia, myöskään pojista tai alkoholista ei ole jäänyt kiinni vielä. Hänellä ei siis ole ollut poikaystäviä vielä, ja uskon (toivon) ettei irtosuhteitakaan. Vuosi sitten leikki vielä (muilta salaa) barbeilla, sellanen myöhäänkehittynyt tyttö.

Kiitos leffaa koskevista kommenteista, noilla tiedoilla katsokoon sen mun puolesta.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme