Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asennossa synnytit?

Vierailija
12.06.2008 |

.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tuli jakkaralla kahdella työnnöllä ulos. Suosittelen kaikille jotakin variaatiota pystyasennosta.

Vierailija
2/17 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttääkö kukaan siinä asennossa, mikä elokuvissa ym. perinteisesti näytetään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

otat sukan reunoista tukea. Minulla tämä ei toiminut yhtään. Sain ähertää 40 minuuttia ennen kuin vauva saatiin ulos ja repesin useasta kohdasta + väliliha leikattiin.

Kun kuopus tuli jakkaralta ponnistaen, ei syntymästä jäänyt minuun naarmuakaan. Kyllä se maan vetovoima on hyvä apu tässäkin.

Vierailija
4/17 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmas seisten ja neljäs kyykyssä ja viides vielä edessä.

Vierailija
5/17 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut jakkaralle, mutta ei annettu kun oli kiire saada lapsi ulos. Enkä tiedä olisinko itse asiassa edes pystynyt siirtymään jakkaralle siitä pöydältä, olin niin kipeä etten pystynyt liikuttamaan jalkojani.

Vierailija
6/17 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva asento. Ei liian raju ja ei revi paikkoja, kun paine kohdistuu hieman myös sivulle tai klo 4-5:een.

Vierailija
7/17 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoli-istuvassa lääkärin takia, toisessa jakkaralla. Suosittelen jälkimmäistä.

Vierailija
8/17 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siirtymässä jakkaralle niin vauva tulikin sujahtaen ulos.

Onneksi kätilö oli ottamassa vastaan.

Suosittelen käsi sydämellä jakkaralla synnyttämistä jos on mies tai tukihenkilö mukana.

Vauva tulee kuin itsestään ulos.

Vierailija
9/17 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan ponnistus kesti 1h 29 min ja tokan ponnistus kesti 13 min (vaikka olikin esikoista 400 g painavampi ja päälle 4-kiloinen jäppinen) :)

Vierailija
10/17 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen kylkiasennossa.

Vierailija
11/17 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jotenkin niin luonnollinen asento ja minulle äärettömän helppo. Sitä en tiedä oliko se sitä kätilölle...

Vierailija
12/17 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koittivat kovasti saada pitämään sukista kiinni voi herranjumala mitä touhua. Siitä olisikin ollut kovasti apua!

Vierailija
13/17 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

OYSissa sanottiin jo tutustumisessa että ensisynnyttäjillä ei paljo muita vaihtoehtoja :( Ja niinhän se meni, tosi hankalaa! Toivottavasti seuraavalla kerralla joku luonnollisenpi asento ettei taas tarvi "ylämäkeen" ponnistaa...

Vierailija
14/17 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ponnistusvaihe: 1h50 minsaa ja toinen 5 minuuttia

Vierailija
15/17 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka ponnistusvaihe oli tosi helppo ja sain tuossa asennossa hyvin voimaa ponnistaa.

Tokalla kerralla ei tullut ponnistustarvetta ollenkaan, joten touhu olisi ollut vaikeaa varmasti missä asennossa hyvänsä.

Vierailija
16/17 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontillaan olin myös ylävartalo hieman kohoasennossa. Paras näistä asennoista omasta mielestäni. Jakkaraakin ehdotin, mutta siinä vaikea hallita repeytymisiä kätilön mukaan ja halusin mahdollisimman pienet vauriot. Joten ei sitten sitä. Kyljellään kokeiltiin myös yhdessä synnytyksessä, mutta oli tosi huono asento.

Vierailija
17/17 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea jalka oli jotenkin ylhäällä koukussa/kätilön olkapäätä vasten. Kätilö istui sängyllä, mun jalkopäässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän