Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatko kysyä kampaajalta?

Vierailija
20.01.2013 |

Olen kampaaja ja teen myös ripsienpidennyksiä :)

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

entisten raitojen kohdalle?

Ettei aina tarvitsisi raidoittaa koko kuontaloa...

Vierailija
2/33 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jauhelihakastikkeen ohjetta? Mites ensi viikon lottonumerot? Mitä osakkeita nyt kannattaisi ostaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kuitenkaan leikata. Hius laatunikin on sellainen tönkömpi. Olisiko joku hyvä hiuksiin jätettävä hoitoaine,joka toisi pehmeyttä ?

Vierailija
4/33 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitojen tekeminen ainoastaan tyveen on aika mahdotonta, ainakin folioilla. Raitoja on vaikea saada samalle kohdalle vanhojen raitojen kanssa, ja värierojakin varmasti tulee. Lopputulos voi mennä liian kirjavaksi, joten parhaimman lopputuloksen saa koko pään raidoittamisella.

Kampaaja

Vierailija
5/33 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kampaajakammo, koska puolipitkät ja erittäin hyväkuntoiset hiukseni joutuvat aina katkaisuhoitoon vaikka muuta pyydän.

Kampaajat itkevät, kuinka heitä harmittaa kotivärjääjät jne, mutta itse en käy kampaajalla kuin pakon edestä, koska minulla on kampaajakammo.

Helsingin keskustassa väri ja leikkaus n 150e ja lopputulos ei ole koskaan tyydyttävä. Ulkomailla onnistuvat, mutta Suomessa tuntuu ihan mahdottomalta saada kaunista, naisellista lopputulosta.

Vierailija
6/33 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

toispuoleiset kampaukset jo ihan pois muodista? Haluaisin kevääksi jotain uutta ja olen miettinyt toisen puolen leikkaamista lyhyemmäksi. Nyt sellainen leukaan asti ulottuva ja kokonaan lyhyttä en haluaisi.

Vierailija
7/33 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiville ja kärsineille hiuksille suosittelen ehdottomasti hiusnaamiota. Sen voi tehdä itsekin, mutta kampaamoista löytyy todella tehokkaita kuiville ja kärsineille hiuksille. Kun käytät kerran viikossa, niin jo alkaa hiukset tuntumaan pehmeämmiltä. Vähennä myös suoristusraudan, kihartimen ja föönin käyttöä, myös värjäämistä kannattaa välttää vähäksi aikaa.

Kampaaja

Vierailija
8/33 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kampaajat eivät aina usko asiakasta?

Kerran sanoin etten halua lyhyttä poikatukkaa ja arvaa leikkasko se kuitenkin ihan lyhyen!

En siis uskalla käydä kampaajilla enää vaan leikkaan itse.

Vierailija
9/33 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

numeron 3 välistä :(

Vierailija
10/33 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonnonkihara tukka?

Lapsellani on siis sellainen pitkä ja hän haluaisi leikata sen lyhyemmäksi. Miten noin niin kuin teknisesti pitää ottaa huomioon? Sehän ei sitten asetu samalla tavalla kuin suora tukka.

Miten voin tietää kampaajasta, onko hänellä hajuakaan kiharan tukan leikkaamisesta? Onko jotain hyviä täsmäkysymyksiä, joita voisin kysyä? ja jos jos

hän vastaa väärin, niin pyydän vaan tasoittamaan tukan...

Kiitos.

Vierailija
11/33 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että sinulla on huonoja kokemuksia kampaajista. Seuraavan kerran, kun menet kampaajalle, ota mukaan kuva toivomistasi hiuksista. Siinä kampaaja saisi ainakin jotain osviittaa.

Monesti asiakkaat pyytävät leikkaamaan latvoista kuivat pois. Se voi tarkoittaa eri pituutta kampaajalle ja asiakkaalle, ja sitten tulee väärinkäsityksiä... Muista myös, että jos malli tai väri ei miellytä, sano se ääneen! Näin vahinkoa voidaan vielä yrittää korjata.

Pyydä seuraavalla kerralla selvästi leikkaamaan sen verran kuin sinä haluat, näytä vielä sormilla pituus. Toivottavasti seuraava kampaajakäyntisi on onnistuneempi :)

7: Jos luulet, että sinulle sopisi toispuoleinen malli, niin leikkaa :) Tärkeintä on, että asiakas tuntee mallin omakseen ja on tyytyväinen siihen.

Joillakin toimii myös tosi hyvin malli, jossa takaa hiukset on selvästi lyhyemmät, ja edestä taas hieman pidemmät. Niitä näkee nyt paljon.

Vierailija
12/33 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että sinulla on huonoja kokemuksia kampaajista. Seuraavan kerran, kun menet kampaajalle, ota mukaan kuva toivomistasi hiuksista. Siinä kampaaja saisi ainakin jotain osviittaa.

Monesti asiakkaat pyytävät leikkaamaan latvoista kuivat pois. Se voi tarkoittaa eri pituutta kampaajalle ja asiakkaalle, ja sitten tulee väärinkäsityksiä... Muista myös, että jos malli tai väri ei miellytä, sano se ääneen! Näin vahinkoa voidaan vielä yrittää korjata.

Pyydä seuraavalla kerralla selvästi leikkaamaan sen verran kuin sinä haluat, näytä vielä sormilla pituus. Toivottavasti seuraava kampaajakäyntisi on onnistuneempi :)

7: Jos luulet, että sinulle sopisi toispuoleinen malli, niin leikkaa :) Tärkeintä on, että asiakas tuntee mallin omakseen ja on tyytyväinen siihen.

Joillakin toimii myös tosi hyvin malli, jossa takaa hiukset on selvästi lyhyemmät, ja edestä taas hieman pidemmät. Niitä näkee nyt paljon.

Jos annan ohjeet seuraavasti:

"en halua muutosta, vaan ainoastaan ihan pakollinen kuivin ja haarottunein osa latvasta pois. Kuitenkaan mitta ei saa lyhentyä yli 2cm. Otsatukkaan ei saa koskea ollenkaan, kasvatan sitä. Hiusten malli on mielestäni hyvä, mutta latvat ovat epäsiistit ja muotoilu tuntuu hankalalta, kun harja tarttuu föönatessa latvaan kiinni". Silti useammin kuin yhden tai kaksi kertaa olen saanut nyrhityn otsatukan ja reippaasti lyhentyneen kampauksen. Paljonko siis auttaa jos otan oman kuvani samalta aamulta mukaan?

Vierailija
13/33 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihakastikkeen ohje varmaan löytyy googlettamalla, ja osakkeiden ostosta kannattaa kysyä joltakin minua viisaammalta. Lottonumeroita en kyllä kerro, vaikka tietäisinkin :D

9: Monesti kampaajien ongelmana on, että hiukset lyhenee liikaa. Tässäkin tilanteessa voisi auttaa kuva tavoittelemistasi hiuksista. Onneksi hiukset on kuitenkin uusiutuva luonnonvara, vaikka ymmärrän että tuollainen harmittaa!

11: Luonnonkiharien hiusten leikkaamiseen on monta tapaa, ei siis yhtä oikeaa. Sekin taito paranee ajan kanssa, joten suosittelen menemään kokeneelle kampaajalle! Oikein kiharaa hiusta ei voi leikata kiharana, eli hiukset pitää aina suoristaa ennen leikkausta.

Vierailija
14/33 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin voi tehdä pelkkiä tyviraitoja!!! pituudet kärsivät ja menevät todella huonoon kuntoon jos latvaan asti vaalennusaineen levittää..huhhuh.. ei taida tällä "kampaajalla" olla ammattitaito kunnossa. terveisin toinen kampaaja

Vierailija
15/33 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama kysymys kuin numerolla kuusi. Ymmärrän, että kuivia on pitemmällä matkalla jos edellisesta leikkuukerrasta on vuosi. Mutta itselle on ainakin käynyt niin että edellisestä kerrasta oli kulunut KAKSI KUUKAUTTA ja silloin latvoja oli tasattu (liikaa, totta kai). Minulla on terveet, hyväkuntoiset hiukset, ne on paksut ja niitä on paljon. Niin miten on mahdollista, että kampaajan mielestä pitää ottaa se väh. 10 senttiä pois silloinkin?!

En tajua!

Ja oma kysymykseni on: minulla on hyvin epätyypillinen hiuslaatu suomalaiseksi ja joskus tuntuu ettei kampaaja edes tiedä, miten leikata. Monesti on sanottu värin olevan sitä ja tätä ja tulos on jotain ihan muuta, kampaajakin näyttää hämmentyneeltä. Kun kysyn kampausvinkkejä, ei osata sanoa juuta eikä jaata. Kun kysyn, mikä malli sopisi kasvoihini ja mikä väri ihonväriini, kiemurrellaan ja ehdotetaan sitä, mikä on milloinkin muodissa.

Haluan pitää klassisen kauniit, pitkät tummat hiukseni mutta kampaajilla on jotain niitä vastaan. Miten siis leikkaisit hiukseni, miten vahvat ja paksut hiukset saa pysymään esim. ponnarilla?

Vierailija
16/33 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Onko kukaan sun asiakkaista koskaan saanut vakavaa reaktiota hiusväreistä? Miten teitä on ohjeistettu toimimaan, jos asiakas sanoo, että polttaa?

2. Mitä värejä käytetään kulmien ja ripsien kestovärjäyksessä? Jos saa allergisia oireita jo hiustenvärjäyksestä, kannattaako suosiolla unohtaa ripsien ja kulmien värjäys?

Vierailija
17/33 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kauanko koulu kesti? Tuntuiko että tunnit oli täytetty asialla vai olisiko nopeamminkin voinut valmistua? Oliko turhaa täytettä?

-Mikä oli vaikeinta ja jännittävintä koulutuksessa? Entäs sen jälkeen?

-Koetko että työsi vaatii jonkinlaista erityislahjakkuutta vai voiko kuka tahansa tulla hyväksi kampaajaksi?

-Kannattaako ihmisten ruveta parturi-kampaajaksi vai onko helpompi valita joku muu ala?

Vierailija
18/33 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noilla ohjeilla pitäisi tyhmemmänkin kampaajan ymmärtää, minkälaista lopputulosta haetaan. Jotkut kampaajat on yksinkertaisesti itsepäisiä, ja heidän on pakko "vähän lyhentää tuosta ja tästä"

Kysele kavereiltasi ja tutuilta hyviä kampaajia, heiltä saa rehellisimmän vastauksen, missä on hyvät kampaajat ja keitä kannattaa välttää.

Kampaaja

Vierailija
19/33 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyviraidat on mahdollista tehdä, mutta en suosittele! En ole kovinkaan monta onnistunutta lopputulosta nähnyt tyviraidoista. Toki värjäyksessä pelkka tyven värjäys on ok, ja suositeltavaa, mutta raidoista tulee helposti kirjavat. Ammattitaitoni on ihan kunnossa :)

Kampaaja

Vierailija
20/33 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin viimeksi, että saa ohentaa reilusti, koska on niin paksu tukka. Kampaaja teki johonkin välikerrokseen tukihiuksia, jotta paksuus tulee esille. Föönasi vielä tukan vahalla niin, että näytti kamalalta paksulta pehkolta.

Mulla oli vielä mallikuvatkin mukana, millaisia olin ajatellut.

Mitä maksaa suoristuspermanentti pitkille hiuksille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi