Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäjät

Vierailija
19.01.2013 |

kertokaa miksi laki ei koske teitä?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kohkaatte eläkeasiasta. Samanverran kertyy eläkettä kuin mitä ilmoitatte työtuloksenne. Naurettavia ovat yrittäjät, jotka ilmoittavat työtuloksi minimin.

Vierailija
2/36 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kohkaatte eläkeasiasta. Samanverran kertyy eläkettä kuin mitä ilmoitatte työtuloksenne. Naurettavia ovat yrittäjät, jotka ilmoittavat työtuloksi minimin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kerry", se maksetaan itse.

Vierailija
4/36 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen yrittäjä itse päättää mikä on oikea työtulo työmäärään nähden, sitä voi esim. nostaa juuri 6 kk ennen äitiyslomaa ja sitten lopettaa kokonaan kun äitiysloma alkaa ja kun taas jatkaa töitä niin voi jatkaa minimllä mutta sen mukaan menee sitten eläke, eli ihan oma päätös ja laillinen sellainen.

Vierailija
5/36 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen yrittäjä itse päättää mikä on oikea työtulo työmäärään nähden, sitä voi esim. nostaa juuri 6 kk ennen äitiyslomaa ja sitten lopettaa kokonaan kun äitiysloma alkaa ja kun taas jatkaa töitä niin voi jatkaa minimllä mutta sen mukaan menee sitten eläke, eli ihan oma päätös ja laillinen sellainen.

Päivittäin taivastellaan elkekarttumaa.

Vierailija
6/36 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuvaisia palkasta tai tulevasta eläkkeestä. Miksi siis maksaa palkkaa itselleen yli minimin, kun sitä palkkaa ei tarvitse? Osinkotulot riittävät.

Vierailija
7/36 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittaa työtuloksi enemmän kuin pakollisen minimin?

Miksi siis maksaa palkkaa itselleen yli minimin, kun sitä palkkaa ei tarvitse? Osinkotulot riittävät.

Vierailija
8/36 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä ongelmana on, että monet yrittäjät elää ihan minimituloilla ja ei yksinkertaisesti ole varaa maksaa itselleen enempää sosiaaliturvaa. Okei, joku voisi sanoa, että kannattaako moinen yritystoiminta lainkaan. Ei yleensä kannatakaan. Ongelma on vaan, että mitä ne ihmiset sitten tekisi...? Roikkuisivat työttömänä? Sekö olisi parempi vaihtoehto? Ja siksi, että pienyrittäjä voi huonosti taloudellisesti tarkoittaa usein sitä, että joku saa edullisesti palvelua. (esim. kampaaja)

Vierailija
9/36 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

verovöhennyskelpoista, maksan sitä reilusti yli miä kuuluis, en siis tienaa juuri mitään mut maksan yeliä paljon jolloin mun ei tarvii maksaa veroja lainkaan ja kerrytän eläketä. Tavallaan huijaan maksamalla liikaa. Toisaalta teen kokopäivätyötä niinkai saan maksaa paljonkin.

Vierailija
10/36 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samalla tavalla kuin palkasaajilla. Palkansaajat eivät saa toisin kuin yrittäjät, verovähennyksiä-

Vierailija
11/36 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Don't worry, kyl mää ainaki maksan yeliä ihan sen mukaan ku saan työtuloakin.

Hankalaksi homma tuli silti kun jäin sairaslomalle viime keväänä leikkauksen vuoksi. Mulla kun oli (ja on) yel-tulojen lisäki ihan yhtä lailla myös sellaisia palkkiotuloja, joista työnantaja maksaa itse eläkemaksut. Vasta kolmannella laskukerralla Kelassa tuli sairaspäivärahan perustaksi oikea määrä työtuloja.

Yrittäjän kannalta sairastuessa ovat aika keljuja ne työnantajat jotka maksavat eläkemaksut itse palkkioistaan. Niissä kun omavastuupäiviä joutuu kerryttämään aika pitkään, ennekuin päiväraha alkaa juosta. Mulla tilannetta helpotti se, että sairaslomaan osattiin varautua ennakolta.

Vierailija
12/36 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sun saada enemmän kuin palkansaajan?

Vierailija
13/36 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

verovöhennyskelpoista, maksan sitä reilusti yli miä kuuluis, en siis tienaa juuri mitään mut maksan yeliä paljon jolloin mun ei tarvii maksaa veroja lainkaan ja kerrytän eläketä. Tavallaan huijaan maksamalla liikaa. Toisaalta teen kokopäivätyötä niinkai saan maksaa paljonkin.

Aika vinha ajattelutapa. Pitääpä miettiä :)

t: 14

Vierailija
14/36 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samalla tavalla kuin palkasaajilla. Palkansaajat eivät saa toisin kuin yrittäjät, verovähennyksiä-

Kyllä palkansaajallakin verot pienenevät, jos tulot pienenevät. Jos palkansaaja maksaa AY jäsenmaksuja tai ostaa työmateriaalia, verot vähenevät niiden summalla, kuten yrittäjällä. Kaikki muut kulut yrittäjällä on sama kuin palkansaajalla tulon väheneminen. Jos yrittäjä maksaa yrityksen polttoaineista kaksinkertaisesti vaikka edelliseen vuoteen verrattuna ja tulos tippuu sen takia, vähenee verot, koska tulos ei ole niin korkea. Jos työntekijä tekee vähemmän ylitöitä ja tulo tippuu, tippuu verot.

Vierailija
15/36 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vinha ajattelutapa. Pitääpä miettiä :)

t: 14

miksi maksaa veroja kun voit maksaa itselles eläkettä? ja jos arvostat työsi niin arvokkaaksi niin ihan laillistakin. En ymmärrä miksi joku maksaa minimiä mut sit maksaakin veroja, eikös se ole ihan järjenköyhyyttä?

Vierailija
16/36 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulot sekaisin? Kun se yrityksen ei ole = yrittäjän tulo.

Yrityksen voitosta maksetaan aina 30 % vero riippumatta, kuinka paljon tulos on.

Yrittäjä maksaa sitten nostamastaan palkasta sen veron minkä maksaa eli samalla tavalla kuin kuka tahansa palkansaaja.

Vierailija
17/36 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi maksaa veroja kun voit maksaa itselles eläkettä? ja jos arvostat työsi niin arvokkaaksi niin ihan laillistakin. En ymmärrä miksi joku maksaa minimiä mut sit maksaakin veroja, eikös se ole ihan järjenköyhyyttä?

No mut mä tarviin rahaa elämiseenkin. Minulla ei ole yrityksen kautta mahdollisuutta osinkotuloihin tai mahdollisuutta vaikuttaa kulukorvauksiin. Tai olisi, jos toimisin toisin, mutta en aio muuttaa systeemiäni. Tämä on ihan hyvä.

Tulot yhteensä 55 000 e/v

veronalaiset tulot valtion- ja kunnallisverotuksessa n. 31 000

Maksan veroja n. 8000 e/v (n. 25 % 31 000 e:stä), joten käytännössä käteen jää 47 000 e. Tällä summalla tosin sit elätän aika ison perheen :)

Ja eläkettä kertyy tuosta 31 000 eurosta.

t. 14

Vierailija
18/36 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisi omaisuutta muttei ole maksanut itselleen eläkettä niin vanhana ihmisenä ovat sitten kuntien elättejä ts. kotihoidon ilmaisasiakkaita nollamaksuilla.

Vierailija
19/36 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut mä tarviin rahaa elämiseenkin. Minulla ei ole yrityksen kautta mahdollisuutta osinkotuloihin tai mahdollisuutta vaikuttaa kulukorvauksiin. Tai olisi, jos toimisin toisin, mutta en aio muuttaa systeemiäni. Tämä on ihan hyvä.

Tulot yhteensä 55 000 e/v

veronalaiset tulot valtion- ja kunnallisverotuksessa n. 31 000

Maksan veroja n. 8000 e/v (n. 25 % 31 000 e:stä), joten käytännössä käteen jää 47 000 e. Tällä summalla tosin sit elätän aika ison perheen :)

Ja eläkettä kertyy tuosta 31 000 eurosta.

t. 14

kuitenkin tasan sen verran vähemmän veroa kuin mitä maksiasit yeliä mutta se tulisi omaksi hyväksesi. Itse pyrin maksamaan yeliä juuri tasan niin paljon kuin veroja tulisi maksettavaksi, siten hyödyn eniten, laillisesti.

Vierailija
20/36 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisi omaisuutta muttei ole maksanut itselleen eläkettä niin vanhana ihmisenä ovat sitten kuntien elättejä ts. kotihoidon ilmaisasiakkaita nollamaksuilla.

huomioidaan. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi