Ranne hikoilee
MIKÄ mua oikein voi vaivata?! Nyt varmaankin kuukauden ajan vasemmassa ranteessa oleva tarkkarajainen pieni alue on hikoillut aivan älyttömästi, tyyliin kastaen paidan hihat ja yöllä käden päällä olevan peiton. Ranteen ulkosyrjässä näkyy välillä aivan pisaroita! Koko ajan tätä hikoilua ei esiinny, thank god... Mutta se voi alkaa missä tilanteessa tahansa, myös silloin kun muuten palelen.
En normaalisti hikoile juuri ollenkaan, edes saunassa - en ole koskaan hikoillut. Muita taustatietoja on että sairastan nuoruustyypin diabetesta, kilpirauhasen vajaatoimintaa, minulla on PCO ja olen lähiaikoina laihtunut kovasti. Olen silti vielä reilusti ylipainoinen. Kaikki veriarvot olivat noin kuukausi sitten kunnossa, siis noihin sairauksiini liittyen.
Ihan oikeasti, nyt ranne kastelee tätä kirjoittaessani pöytää ja läppäriä...
Kommentit (4)
Mä taas itse uumoilin aivoverenvuotoa...
Ei mut vakavasti ottaen, olisko jollain jotain muita ideoita?
Ap
Nostan tätä keskustelua todetakseni, että en ole sekaisin, vaan jollain muullakin on sama vaiva. Mulla on myös vasemman käden ranteen ulkosyrjän voimakasta hikoilua. Kädet ovat kuivat ja kylmät, mutta tuosta yhdestä kohtaa iho kuumottaa, ja hikoilee niin paljon, että paidan hiha kastuu. Oikea käsi on ihan normaali. Muistan, et mul on ollut tätä vaivaa ennenkin, ja se on loppunut aina itsestään. Mulla on reumaoireita aiheuttava harvinaissairaus ja kilpirauhasen vajaatoiminta, ylipainoakin on, liittyneeköhän niihin?
Mä taas itse uumoilin aivoverenvuotoa...
Ei mut vakavasti ottaen, olisko jollain jotain muita ideoita?
Ap