Miksi kaverini loukkaantui?
Olin kahden kaverini kanssa syömässä. Toinen näistä on tehnyt tummaihoisen, maahanmuuttajan (pakolainen) kanssa lapsen. Jäliruokaa syödessämme toinen kaverini sitten kysyi, että mitä kaverimme mamulapsi osaa nykyään.
Tämä mamulapsen äiti suutui ja sanoi, ettei hänen lapsensa ole mikään mamulapsi, vaan syntyperäinen suomalainen. Minä sanoin siihen, että suomalainen voi olla, mutta ei mitenkään voi käydä ihonväriltään syntyperäisenä suomalaisena.
Tämä tummaihoisen lapsen äiti lähti kävelemään ja kutsui meitä rasisteiksi.
Kysymyksiä:
Onko kaverini jotenkin herkkänahkainen? Ja kuvitteleeko hän, että lapsensa kävisi täydestä suomalaisesta?
Tämä suuttuja ei myöskään jättänyt rahaa omasta ruoastaan (aperitiivi, alkupalat, pääruoka ja viini sekä jälkiruoka kahvi tekivät yhteensä 65€). Meidän piti sitten maksaa hänenkin laskunsa. Miten on, lähteänkö viestin, jossa vaadin tililleni hänen osuutensa laskusta?
Kommentit (11)
Eikö lapselleen ostanut mitään? Tekisin ls-ilmoituksen.
ja kerro että se väri on näkyvissä, vaikkei hän siitä puhu.
kait hän sit kutenki häpee itse..
Suomessa syntynyt lapsi ei voi olla maahanmuuttaja.
Ei kai lasten tarvi aina olla mukana.
Eikö lapselleen ostanut mitään? Tekisin ls-ilmoituksen.
Lapsi on syntynyt suomessa. Mitä menette sanomaan noin ilkeesti. Ei se ole kaveruutta jos ei hyväksy toisen rakkautta. On se ihonväri sitten mikä tahansa! Miksei voinut kysyä vain että mitäs se teidän lapsi osaa nykyään?
niin kuka oikeasti kysyy kaverilta "mitäs toi sun mamulapsi nyt osaakaan"? Siis sama kun kysyisi että mitäs toi sun helsinkiläismuksus tietää. EIkä esim. Mitäs Mikka-valtteri osaa.
No niin, tartuinpa tähänkin trolliin.
mamu= MAahanMUuttaja. Suomessa syntyneestä ihmisestä tulee maahanmuuttaja, kun hän muuttaa johonkin toiseen maahan.
Samoin junantuoma ei ole syntyperäinen helsinkiläinen.
No, lapsihan ei ole mamu. Hänen isänsä on. Lapsi on suomalainen. Mutta joo, trollihan tää on koska ei kukaan oikeasti kysy et mitä mamulapsi osaa. Sama ku kysyis "mitäs se suomenruottalainen lapses osaa" taikka "mitäs se sun keharilapsi nykyään osaa"
Jos on Suomessa syntynyt, niin eiköhän ole ihan syntyperäinen suomalainen? ;)