kuinka kovalla pakkasella lapsenne kävelee kouluun?
onko 28 astetta ok, flunssainenkin on ja matka vajaa 5 km x 2. vai voiko jäädä kotiin?
Kommentit (15)
Meillä koulumatkaa on 600m ja ei ole vielä tullut sellaista pakkasta eteen, ettei lapset olisi voineet kävellä sitä.
Kunnon vaatteet ja kasvojen suojaksi jotain.
Tuo vajaa 5km on kyllä todella pitkä matka kävellä kouluun, kelillä kuin kelillä!
Eikä kyllä oikeastaan koskaan sairastakaan.
koulumatkaa 3 km.
normaali kävelymatka mut noilla pakkasilla toki liikaa mut minkäs teet, koluun pakko mennä.
Meillä on TISMALLEEN sama tilanne...itse olen kotona flunssassa ja vaikka lapsella on vain lievää nuhaa, niin annan olla tänään kotona.
kai se on jo lähtenyt kouluun kun klo on jo näin paljon?
En olis laittanut kävelemään, pelkäisin jotain aivokalvontulehdusta.
Aika hurjasti tulee matkaa joka päivä. Siinähän saa lähteä tosi aikaseen kouluun että ehtii mutta asiaan...Minä antaisin olla kotona.
kun piti kävellä viimaisessa säässä alle -20 asteessa lähemmäs 4 km. Olin varma että jäädyn ja kuolen sinne pakkaseen, välillä lysähdin tien viereen itkua tuhertamaan ja meinasin antaa periksi. Sain paleltumavammojakin.
Omaa lasta en moiseen laita.
kun piti kävellä viimaisessa säässä alle -20 asteessa lähemmäs 4 km. Olin varma että jäädyn ja kuolen sinne pakkaseen, välillä lysähdin tien viereen itkua tuhertamaan ja meinasin antaa periksi. Sain paleltumavammojakin.
mutta lapseni on äitiään paljon reippaampi, ja tahtookin kävellä/hölkätä (saa sitä hyvän lenkin, jonka joka tapauksessa joutuisi tekemään omatoimiharjoitteluna)
pakkohan se on lapsen kävellä jos ei ketään kyyditse. Ei auta itku
joko jompikumpi vanhemmista sumplii työajaty niin, valjastetaan isovanhemmat avuksi, tai maksetaan jopa taksi (4km maksaa n. kympin).
joko jompikumpi vanhemmista sumplii työajaty niin, valjastetaan isovanhemmat avuksi, tai maksetaan jopa taksi (4km maksaa n. kympin).
mikä ei ole mahdollista?
Ihan varmasti saa kyydin järjestymään jos oikeasti haluaa. Ei se mitään rakettitiedettä ole.
nyt on ollut hyvä talvi pakkasten suhteen, viime talvena -25 oli ihan sääntö.
Villaa alle, kunnon topat päälle ja menoksi. Bussille 3km, siitä 32 kouluun...isä voi viedä moottorikelkalla toki bussille muttei sekään lämmintä kyytiä ole. Tietä ei useinkaan ole aurattu vielä aamusta...
terveisiä teille etelän hedelmille Sallan Naruskalta
noin kylmässä vähän kipeänä.
Meillä lapset kävelevät aina, myös yli 30 asteen pakkasaamuina, mutta matkaa on vain n. 500 metriä, eli on melkeinpä sama kävelevätkö vai viedäänkö autolla, kun koulun parkkipaikaltakin on varmaan 250 metriä koululle :)