Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekisitkö keittiörempan tässä tilanteessa:

Vierailija
17.01.2013 |

Meillä on siisti, mutta epäkäytännöllinen keittiö, jonka edellinen asukas on laittanut putkirempan yhteydessä. Risoo, kun kaappitilaa ei saa hyödynnettyä ja työtilaa/laskutilaa on minimaalisesti.

Toisaalta olemme todennäköisesti muuttamassa viimeistään 5 vuoden sisällä (heti kun sopiva isompi asunto löytyy). Koska keittiö on kuitenkin siistissä kunnossa, arvelisin, että se ei ainakaan oleellisesti vaikeuta asunnon myymistä. Remppa toki tekisi varmaan asunnosta houkuttelevamman, mutta saako siitä omiaan takaisin?

Mitä mieltä olet: ostaisitko itse mieluummin asunnon, jonka keittiö on vimpan päälle ja hinta vähän kalliimpi, vai sellaisen, joka on vähän halvempi, mutta keittiö ei ole niin kiva? Kuinka paljon arvostat sitä, että kaikki on valmista ("ei remonttihuolia") vs. saat itse suunnitella omanlaisesi keittiön?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

remontit eivät välttämättä miellytä ostajaa - kuten ei teidänkään tapauksessa. Asunnon seuraava ostaja saattaa ajatella ihan samalla tavalla keittiöstä kuin te nyt, vaikka teettäisitte omasta mielestänne kauniin ja toimivan keittiön. Maut ja tarpeet ovat erilaisia.

Ja ihan noin ekologiselta kannalta, tuntuisi kurjalta laittaa uudehko keittiö uusiksi. Ja sitten taas tulee joku uusi ostaja ja tekee taas remontin.

Mutta sitten pitää pohtia myös sitä, kuinka paljon nykyinen keittiö teitä haittaa. Viisikin vuotta epämiellyttävässä keittiössä on pitkä aika. Voisiko nykyistä keittiötä tuunata mitenkään käytännöllisemmäksi?

Vierailija
2/7 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin olen itsekin ajatellut. Ja olen tosi ekoihminen, ja minusta tuntuisi pahalta repiä sinänsä siistit kaapit ym. pois. Mutta tarkoitus olisi kyllä säästää ne rakenteet, jotka toimivat ja lahjoittaa pois revittävät eteenpäin esim. HuutoNetissä.

Tuunaus ei oikein onnistu, koska työtilaa ei sillä saa lisättyä, eikä esim. liian kapeita kaappeja (isot lautaset eivät mahdu kaappeihin!) pysty järkevästi suurentamaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä epäkäytönnölliseltä jos ei lautaset mahdu kaappiin... tuli mieleen, että onkohan olemassa sellaisia ritilätelineitä tms. jonka voisi laittaa kaappiin ja lautaset tulisivat siihen sitten pystyasennossa? Tai voiko ne lautaset olla alakaapissa?

-2-

Vierailija
4/7 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekis. Ostaja haluaa kuitenkin omannäköisensä + viidessä vuodessa ehtii kulahtaa eikä ole sit enää uusi

Vierailija
5/7 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin olen itsekin ajatellut. Ja olen tosi ekoihminen, ja minusta tuntuisi pahalta repiä sinänsä siistit kaapit ym. pois. Mutta tarkoitus olisi kyllä säästää ne rakenteet, jotka toimivat ja lahjoittaa pois revittävät eteenpäin esim. HuutoNetissä.

Tuunaus ei oikein onnistu, koska työtilaa ei sillä saa lisättyä, eikä esim. liian kapeita kaappeja (isot lautaset eivät mahdu kaappeihin!) pysty järkevästi suurentamaan.

ap

Jos ko. sarjan kaappeja saa vielä valmistajalta niin lähes aina osittainen remontti onnistuu. Siis voit esim. vaihtaa kaksi vierekkäistä kapeaa kaapin runkoa yhteen leveämpään tms. Samoin laskutilaa saa lisää, kun poistaa yhden komeron ja laittaa tilalle ala- ja yläkaapin ja uusii tasot.

Itse korjaisin jollain tämän tyyppisellä ne viat jotka haittaa jokapäiväistä elämää. Kompromisseja siinä joutuu tekemään eli parasta mahdollista näin ei saa, mutta jokapäiväinen harmitus loppuu.

Jos näin ei onnistu niin sitten antaisin olla. Hyväkuntoisen remontoinnista ei saa ikinä rahojaan pois ja voi olla, että tulevalla ostajalla on kapeammat lautaset ja siksi on todella tyytyväinen kapeampiin kaappeihin.

Vierailija
6/7 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin erillisen astiakaapin vaikka olohuoneeseen.

Vierailija
7/7 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittiörempat noin yleensä maksavat?

Jos vaihtaisi kaapit ja uusisi koneet, tietysti paremmat tasotkin pitäisi laittaa. Pieni keittiö kyseessä eli ei kymmenittäin niitä kaappeja kuitenkaan.

T:ohis, joka rupesi miettimään asunnon arvon nostamista