Miksi abortti on jollekin ongelma?
Jos ei sitä hyväksy, ei sitä tee. Harvinaisen yksinkertaista.
Kommentit (10)
jokaisen yksityisasia, voiko paljon intiimimpää ja herkempää asiaa olla. Ei tarvi toisten sitä ruotia.
Jokaisen oma asia, jos ei hyväksy, ei tee. So simple!
Myös abortti koskettaa muitakin ihmisiä kuin abortin tekijää. Toisille ihmisille ihmiselämä on pyhä, abortti loukkaa sitä törkeästi ja on rinnastettavissa henkirikokseen.
Abortti on laillista, älä kanna tunnollasi muiden ihmisten "syntejä". Jokainen vastaa vain omista tekemisistään.
Äläkä myöskään tuomitse, sinä et siellä viimeisellä portilla ole sisäänpääsyjä jakamassa.
Kysyit, miksi abortti on jollekin ongelma. Vastasin. Yhtä kaikki sinäkin keksit varmasti monta asiaa, jotka ovat kyllä laillisia, mutta ehkä silti mielestäsi moraalisesti väärin tai tuomittavia.
Jokaisen oma asia, jos ei hyväksy, ei tee. So simple!
Myös abortti koskettaa muitakin ihmisiä kuin abortin tekijää. Toisille ihmisille ihmiselämä on pyhä, abortti loukkaa sitä törkeästi ja on rinnastettavissa henkirikokseen.
Miksi ette pelasta kaikkia miljoonia lapsia jotka tälläkin hetkellä kärsii, jotka ovat jo syntyneet tähän maailmaan? Miksi haluatte pelastaa vain kaikki ei-toivotut syntymättömät lapset jotka sitten syntymän jälkeen joutuvat kärsimään?
Maapallo hukkuu ihmisiin, ihmisiä on jo nyt liikaa , ja tilanne pahenee koko ajan, edes juomavesi ei riitä, ruuasta puhumattakaan. Selittäkää miten länsimaisen ihmisen alkio/sikiö on arvokkaampi elämä kuin köyhän maan synnytetty lapsi?
hyväntekeväisyyteen. Minulla (aikaisempi kommentoija) on useampi kummilapsi kehitysmaassas, omat lapsemmekaan eivät ole (kaikki) biologisia lapsiamme, lahjoitamme rahaa lähetystyöhön, kehitystyöhön, jne.
Koko maailman lapsia emme voi auttaa, mutta se ei ole syy hyväksyä lähellä olevaa vääryyttä. Jokainen voi kuitenkin tehdä oman osansa. Jos kaikki tekevät vähän, on se yhteensä jo aika paljon.
Mikä saa sinut ajattelemaan, etteivät ne ihmiset, jotka eivät hyväksy aborttia, tekisi mitään muiden ongelmien voittamiseksi?
Jos ei sitä hyväksy, ei sitä tee. Harvinaisen yksinkertaista.
Tosin siihen aikaan hyväksyin abortin. Sen jälkeen muuttunut näkemys. Tosin en minä muille ole saarnaamassa ettei aborttia saa tehdä, enkä missään nimessä kannata sitä ettei abortti olisi laillinen, mutta itse en vaan ikinä enää tekisi aborttia. En vaikka lapsi olisi vammainen, raiskauksen tulos tms. Koska koen oikeasti murhanneeni ihmisen silloin 15 vuotta sitten kun teetin abortin.
Minäkin tiedän miten toimin kun käy köpelösti :)
Minäkin tiedän miten toimin kun käy köpelösti :)
Hyväksyn abortin, mutta en sitä itse pystynyt tekemään.