Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

auttakaa..menin tk sanomaan masentaa ja olen juonut

Vierailija
16.01.2013 |

alkoholia reilummin...heti tuli viiko päästä laput kotiin aika varattu a-klinikalle..

nyt pelkään meneekö suoraan ls-ilmoitus???

pelkään tosissani..

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä jos käyttäisit sen ajan a-klinikalle? Minulla sama ongelma ja en ole uskaltanut hakea apua. Ihailtavaa, että sinä uskalsit kertoa, vaikka nyt kaduttaa! Olet kuitenkin jo askeleen edempänä kuin minä. Tsemppiä sinulle

Vierailija
2/23 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsi huostaanotettiin masennuksen takia aikoineen enkä häntä takaisin saanut vaikka paranin.Onneksi on jo kohta täysi-ikäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkö mun nyt pelätä että lapsi viedään pois???

ap

Vierailija
4/23 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

vissiin aika paljon paikkakuntakohtaistakin.Itse asuin silloin pohjois-pohjanmaalla ja siellä paljon huostaanottoja.

Vierailija
5/23 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLKÄÄ PELOTELKO AP:tä!!!

Kukaan ei vie sun lasta, siitä ei ole kysymys. Toki jos et pidä lapsestasi huolta, hänet otetaan huostaan.

Tuo yksi kommentoija jonka lapsi on otettu huostaan eikä ole saanut sitä takaisin niin ROHKENEN EPÄILLÄ että siihen on taatusti painavat syyt.

Ota apu vastaan mitä saat. Ole rehellinen ja TOIVOTTAVASTI PÄÄSET ALKOHOLISTA EROON.

Vierailija
6/23 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka hakee itselleen apua? Toivon hartaasti, että ei. Jos vähänkään tällaiseen viittaavaa, kannattaa varmaan palkata lainopillista apua samantien.

Hirveä ajatella, että yhteiskunnassamme on menty tähän, kaikkien pitäisi olla täydellisiä ja pelko lasten menettämisestä nostaa varmasti huikeasti kynnystä hakea apua ajoissa.

Tsemppiä ap, jos mahdollista, ota vastedes tukihenkilö, ystävä, perheenjäsen tms. mukaan kaikkiin mahdollisiin paikkoihin, neuvolaan ym. Ihan kaiken varalta.

Vierailija
7/23 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun alko alkoi lipsua käsistä, musta tehtiin ilmoitus ja päivystävä sossu pamahti paikalle. Puhalsin lähes 3 promillia ja lapset kotona. Toinen halusi lähteä sossujen mukaan, mutta lapsi palautettiin kotiin 3 päivän päästä. Mut ohjatiin a klinikalle johon suostuin. Ei puhettakaan mistään huostasta.

Vierailija
8/23 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin sanoen siitä, minkälaisella asenteella juuri nämä kyseiset avunantajat toimivat. Hyvässä tapauksessa asiat käsitellään, saat apua juuri niin paljoa tai vähän kuin tarvitset ja kun asiasi ovat kunnossa, voit jatkaa elämääsi.

Huonommassa tapauksessa saat leiman otsaasi ja tästä eteenpäin sinut tuomitaan alkoholistiksi, jolta pitää kysyä joka käänteessä että oletkos nyt ollut kuivilla ja miltä se tuntuu, käytkö kokouksissa ja miten hoidat sairauttasi jne. Sitä kysytään vaikka kävisit pyytämässä lääkereseptiä jalkasieneen tms. Jos kieltäydyt puimasta asiaa joka virkailijan kanssa, niin sinut leimataan yhteistyökyvyttömäksi ja vaikeaksi ja todennäköisesti vieläpä aggressiiviseksi. Nämä leimat taas kulkevat mukana joka hiton kerta ja joka paikassa.

Vierailija
9/23 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kerrot vaan, että olet masentunut ja huolissasi alkoholin käytöstäsi, mutta että huolehdit kyllä lapsistasi ja olet jo hakenut apua ongelmaan, ja pyydät sitä lisää, jos tarvitset.

Ls-viranomaisten tehtävä on auttaa vaikeassa tilanteessa, ja tavoite on nimenomaan auttaa jo paljon aiemmin kun ollaan tilanteessa, jossa lapset täytyy huostaanottaa. Eli jos jokainen viivyttelee avun hakemista huostaanoton pelossa viime tippaan, ei ikinä päästä tilanteeseen, jossa apua voidaan antaa ajoissa. Sinä olet hyvällä tiellä, jatka sillä ja ota kaikki apu vastaan.

Vierailija
10/23 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on hakemassa apua itselleen, niin ehän se huostaanotto ole sitä apua. Jos et siis siellä heilu kännissä lasten nähden.

Ensimmäinen askel on se että myöntää ongelman, ja toinen on se että hakee apua. Ja jos nyt otat a-klinikan avun vastaan ja hankit terapiaa/lääkityksen masennukseen niin olet ottanut jo monta askelta.

Jos et siis heilu siell kotona kännissä, niin ei huostaanoton kriteerit täyty, jos edes ls-iilmo on tehty. (Lastensuojelusta voi kyllä saada muutakin apua kun sen huostaanoton.)

Vierailija
11/23 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan riitä, että pitää lapsestaan huolta ja kodin siistinä. Eikä riitä sekään, että ottaa kaiken tarjotun avun vastaan.

Nimim. kokemusta on

Vierailija
12/23 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ei todellakaan ole aina oikeudenmukaista vaan on olemassa oikeasti pahoja ihmisiä, jotka eivät tahdo sinulle hyvää.

Vierailija
13/23 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
14/23 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pelkää, vaan tee yhteistyötä lastensuojelun kanssa. Ota kaikki apu vastaan mitä saat. Ei lasta ihan noin vaan viedä. Siihen täytyy olla tosi vahvat perusteet. Anna heidän käydä kotonasi ja näytä, että pärjäät silti vaikka olet masentunut. Ajattele vain ensin lastasi niin paljon kun jaksat. Lastensuojelu haluaa auttaa sinua vaikeuksissa. niin pitkälle kuin mahdollista. Tee yhteistyötä heidän kanssaan. Uskon että selviät. Voimia sinulle. p.s. Eivät lastensuojelu ihmiset ole tänä päivänä niin phoja kun annetaan ymmärtää.

Vierailija
15/23 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa. Ei lapsia viedä syyttä. Siihen täytyy todella olla painavat syyt.

Vierailija
16/23 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toimittu väärin. On täysin ymmärrettävää, että ihmiset pelkäävät ja luottamus ls-toimintaan on mennyt.

Vierailija
17/23 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojeluilmoitus lähtee, lääkärin velvollisuus, ja sossut tarkistavat a klinikalta että oletko käynyt siellä.

Vierailija
18/23 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koska rahatilanne huono yms.olen ollut ihan maassa.Että hienoa kun lääkäri ilman lupaani tehnyt lähetteen.olen vihainen--

ap

Vierailija
19/23 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen muutenkin heidän kynsissään ollut ennen, tosin asiat paremmin olleet mutta nyt harmittaa kaikki raha-yms.asiat.

ap

Vierailija
20/23 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tedän perheen tilanne arvioidaan ja sen mukaan tehdään päätöksiä ja arvioidaan tukitoimet.

T. Sossu