Miten työpaikan "valinta" voi olla näin vaikeaa? Vaihtaako vai ei :/
Eli mulla on ihan tosi super kiva työ, joka on rentoa, saan tehdä aika yksikseni, tapaan silti kivoja nuoria, ei työaikoja, ei huohoteta niskaan tuloksesta vaikkei sitä aina tulisikaan niin paljon kuin suunniteltu yms. Mutta yrityksen tilanne on hieman epävarma ja tulevaisuus näytää vähän synkältä. Siltikin luotan kyllä, että tästä noustaan.
Mutta heikkona hetkenä hain töihin isoon yriytkseen esimiestehtäviin ja sain kuin sainkin paikan vaikka työkokemukseni eikä koulutuksenikaan ollut ihan riittävä kys tehtäviin. Tein kuulemma vaikutuksen ihan omana itsenäni (mitä tämä sitten tarkoittaakaan :)) Sain kaksi päivää haastattelun jälkeen tietää, että sain paikan ja sitten pitikin jo mennä tekemään sopparia. Olin hämmentynyt mutta huumassa koska taloudellinen epävarmuus oli leijunut jonkin aikaa ylläni.
Nyt kuitenkin kun pitäisi kertoa nyk työnantajalle, niin en pysty. En ehkä haluakaan lopettaa, mutta kaksi työtä on aika mahdottomuus. Lisäksi toinen on järjellä ajateltuna parempi vaihtoehto, turvallinen, vakaa, vähän nipo paikka, mutta työtehtävät hyvin samanlaisia, joita teen nyt. Tässä taas on pieni epävarmuus ilmassa, mutta työ on oikeasti mielenkiintoista ja lisäksi saa tehdä asioita joilla on oikeasti merkitystä suuressa kuvassa.
Mitä ihmettä pitäisi tehdä? En voi oikein peruakaan toista paikkaa, kun menin sen perhanan sopparin jo kirjoittamaan. TOisaalta haluan sinne ja toisaalta en. Miten voi olla näin vaikeaa? Onko joku ollut vastaavassa tilanteessa? Mitä päätit ja mitä siitä seurasi?
Kommentit (2)
vaikka sopimusta uuteen paikkaan en ole tehnyt vielä.
Suht samankaltaiset työt, samalla erikoisosaamisen alalla on kyseessä.
Vanha työpaikka on isossa kansainvälisessä firmassa, uusi olisi pienemmässä puulaakissa, joka on kovassa kasvuvaiheessa ja jossa on vielä tekemisen intoa. Paitsi sitä "itse asiaa" pääsisi tekemään myös muita juttuja, kehitystehtäviä, osallistumaan myyntiin, tiiminvetoa jne. Nykytyössä rasittaa taloudellisesti huonot ajat ja raskas byrokratia, joka lisääntyy vuosi vuodelta.
Työpaikan vaihtoprosessi etenee, koska enhän tässä mitään menetä, päin vastoin... mutta muutos on niin kovin kovin vaikeaa.
en ihan suoranaisesti ole ollut juuri tuossa tilanteessa, mutta minusta tärkeintä on työn mielekkyys. Itsellä tilanne on se että vaikka pidänkin nykyisestä työstäni ja varsinkin työpaikasta ja työkavereista, hain toista paikkaa koska työtehtävä siellä vaikutti sopivammalta. En ole siis saanut tätä mihin hain mutta jos sitä minulle tarjotaan, joutuisin kyllä myös pohtimaan tosissaan. Molemmissa omat hyvät puolensa. Kannattaa miettiä mikä on kaikkein tärkein asia sinulle, itse työ ja sen mielekkyys vai vakaus ja turvallisuus. Mikäänhän ei tässä maailmassa ole varmaa kuitenkaan.