Miten uimahallissa toimitaan?! Lapseni vajaa 3
Ensimmäistä kertaa suunnittelen, että veisin hänet vihdoin uimahalliin. Itse inhoan uimahalleja jonka vuoksi on jäänyt menemättä. Ajattelin ryhdistäytyä vähän.. Eli itselle vissiin uimapuku? Ei siis bikinit? Ja lapselle uimapuku, pitääkö olla vaippa? Ei käytä muuten kylläkään.. Ja ostanko jotku käsikellukkeet vai mitä kummaa?! Itse olen käynyt uimahallissa varmaan enemmän kuin 15-vuotta sitten viimeksi.
Kommentit (7)
kunhan ei nyt mitään kaikista pienimpiä biksuja laita. Lasten altaassa ei tarvitse kellukkeita tai siellä voi olla jotain, mitä voi lainata.
Eli ei vaippaa ja kokeillaan vaikka eka kerta ilman härpäkkeitä :) voihan se olla ettei lapsi uskalla mennä koko altaaseen, eikös ne kuitenkin ole tosi matalia ne lasten altaat? Entäs otetaanko sinne jotain leluja vai mitä siellä tehdään?
uimahousut/uimapuku riittää. Meillä on kaksivuotiaalla uimahallissa tarrasukat ettei kaadu laattalattialla, ja joillakin lapsilla on ihan uimatossut (tai croksit) sitä varten että pysyvät pystyssä. Itse tiedät pysyisikö lapsi pystyssä myös ilman noita. Lapsille olen ostanut kelluntapuvut, mutta niitä ei tarvitse jos olette lastenaltaassa (kuten varmaan aiotte olla :) I
Pienenä vinkkinä, että varsinkin kokematonta lasta uimahallireissu voi väsyttää paljon. Ota mukaan pillimehu ja keksiä tms. jota lapsi voi natustella pukuhuoneessa samalla kun puette jos väsymys ja itku iskee. Eka kerralla on parempi olla liian vähän aikaa kuin liian pitkä aika.
En tiedä miksi olet epävarma uimahallissa kävijä, mutta siinä lastenaltaan reunalla istuessa sulle selviää yhtä ja toista, kuten se että ainakaan omaa kehoaan ei siellä tarvitse hävetä, oli sitten millainen vaan. Harvassa siellä on äidit joilla on on täydellinen kroppa. :)
Ei tarvitse ostaa vaippoja, käytä lasta vessassa ennen allasalueelle menoa. Siitä voi kotona etukäteen jutella ettei altaaseen saa pissiä. Pissahädästä pitää kertoa äidille ja sitten menette vessaan.